Gå til innhold

Noen i Fredrikstadområdet som kan hjelpe en familie i nød?


Gjest UndrendeUllteppe

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg samler inn gutteklær i str 98-104 og jenteklær i 110-114, samt sengetøy, håndduker, kopper og kar til en familie i krise. De har virkelig ingenting, barna har ikke kunnet være ute den siste tiden pga mangel på fottøy. Alt av interesse, send meg en pm! Håper ikke dette blir slettet av mod. For denne familien trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor trenger dere egentlig mer info? Ingen kan jo egentlig sjekke om den informasjonen dere ev får er reel. Noen ganger må man bare satse på at det finnes gode mennesker som vil hjelpe andre.

 

Har dere liksom behov for å høre om denne familien har krise stor nok til at de fortjener hjelp?

 

Enten så hjelper man betingelsesløst eller så gjør man det ikke - enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira bjeffer!

Hadde jeg bodd i området, så skulle jeg samlet sammen det jeg har av sengetøy, kopper og kar. Men bor dessverre et stykke unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled dere over at loppemarkedsesongen snart er i gang. Har de det så ille får de hjelp fra NAV og handler de på loppemarked holder penene lenge.

Uansett er det sommer. Man kan faktisk være ute uten sko.

 

Har bare vansklig for å tro deg når du sier de ikkeen gang har sengetøy eller fottøy. Hvodan er det mulig å gjøre slike prioriteringer når man har barn? Ville ikke en telefon til barnevernet vært bedre enn tiggerbrev til fremmede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger dere egentlig mer info? Ingen kan jo egentlig sjekke om den informasjonen dere ev får er reel. Noen ganger må man bare satse på at det finnes gode mennesker som vil hjelpe andre. Har dere liksom behov for å høre om denne familien har krise stor nok til at de fortjener hjelp? Enten så hjelper man betingelsesløst eller så gjør man det ikke - enkelt og greit...

Man vil gjerne ha en viss tillit til at det man gir kommer til noen som faktisk trenger det. å gi betingelsesløst vil si at man ikke krever noe til gjengjeld, ikke at man gir vekk alt man har til den første som kommer på døra og ber om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel i vinterland

Jeg har sendt deg en pm, hi..

 

Og til dere som spør om mer info, jeg ser egentlig ikke problemet her. Enten har dere ting å avse eller så har dere ikke. Dette er helt frivillig og ikke krever det noe av oss.

Har dere ting dere skal bli kvitt som dere ønsker å få noe igjen for, selg det på finn, eller gi det i arv til venner og familie. De som ikke ønsker noe i gjengjeld kan kontakte hi. Som sagt, dette er HELT frivillig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper denne familien selv tar kontakt med barnevernet for å få hjelp, for barnevernet hjelper barn og foreldre, de er ikke der kun for å hente barn. Noe er jo alvorlig galt dersom man mangler ALT og barna ikke engang har sko som passer (eller har hatt det på en lang stund). Kanskje innsamlingsaksjoner hjelper på situasjonen idag, men hva skjer neste gang barna ikke har sko som passer dersom familien har en så svak økonomi? Nye innsamlingsrunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Dette er en mor og barn som har rømt fra alt de eier og har, grunnen kan dere sikkert tenke dere selv. Jeg har ikke mye info ettersom jeg er mellommann selv til hun som hjelper dem i samarbeid med krisesenteret. Krisesenteret er sprengt, og det er faktisk ikke alltid slik at NAV kan hjelpe med alt på noen få dager. Noen ganger er det slik at visse bare er glad til for at de, og barna, overlevde. Jeg har selv vært på handletur i dag og ordnet litt bestikk og asjetter, samt noen leker til barna, men økonomien er stram og jeg tror på å spre ordet, brukte ting er like bra som nytt! Jeg ønsker ikke å legge ut så mye mer informasjon om disse stakkars menneskene, da jeg ikke vil utsette dem for mer fare.

Endret av UndrendeUllteppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...