er 6-åringer så dramatiske, eller trenger hun hjelp?
Skrevet 18 august 2012 - 06:11
Oh, what to do?????
- pupp and go liker dette
Snarvei til forumene
Skrevet 18 august 2012 - 07:06
Jeg vet ikke mine arme råd. Har ei fantastisk jente på 6 år. Hun har fått en lillesøster og en bror på halvannet år, og søsknene er ett og tre år, det har naturlig nok vært en hektisk periode for oss, det siste året. Hun er mye med bestemoren sin, får sove der når hun vil og de koser seg masse. Jeg prater mye med henne, vi går jenteturer på kvelden, tegner, synger, ler og koser. Forteller hvor mye jeg elsker henne, og at jeg forstår at enkelte ganger er det mye kjas med småsøsken. Hun har venner og er blid og selvstendig. MEN: hun gråter så mye, og så lett. For de mest absurde ting. Og da kaster hun seg gjerne overende, løper avgårde med noe sånt som "jeg skal ALDRI være med deg mer", eller "Jeg skal IKKE bo her mer!". Det kan være fordi jeg sa at broren hennes kanskje kan få holde en av de nye lekene for å se på den, om hun kan prøve å tisse før hun legger seg, om hun kan hente noe for meg etc...Og jeg sier det i en helt normal tone. Oh, what to do?????
Skrevet 18 august 2012 - 07:22
Skrevet 18 august 2012 - 07:35
Hvis jeg ikke fikk lov til å gå til dagmamman med prinsessekjole, sa jeg til dagmamman min at moren min heiv meg ned trappa og tråkka på hjertet mitt etterpå!! I en lett oppgitt tone
Tror det er ganske vanlig
Skrevet 18 august 2012 - 08:44
Ting har gått seg til, og nå vil jeg si det er ganske så normalt her hjemme. Vi har også latt småsøsken være alene hos mormor uten at hun er med. Det var skikkelig ramaskrik de første gangene, men hun må også skjønne at hun kan ikke få i pose og sekk hele tiden. Ting må deles på, noen ganger er hun der, andre ganger de anre søskene og noen ganger alle.
Skrevet 18 august 2012 - 08:53