Gå til innhold

Ååååå, det er ikke sant!!! Jeg burde ikke latt mannen dra på fjelltur likevel :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i 1,5 år å bli gravide nå, og det klaffer jo aldri selvfølgelig. Denne syklusen fikk jeg en annen type tabletter som skal gi meg eggløsning med større sannsynlighet. Mannen min spurte meg for noen uker siden om han kan dra på 4 dagers fjelltur denne helga. Jeg telte meg frem i syklusen, og siden jeg alltid får positiv eltest den 16. dagen i syklusen, så sa jeg ja, da den 16. dagen blir på søndag, altså den dagen han kommer hjem.

 

Tok eltest i dag tidlig, og den var negativ, men tok en ny test nå nettopp og den var selvfølgelig positiv :(( Det er slike Clearblue digitale tester med smiley.. Ahh, da overlever jo ikke egget frem til søndag ettermiddag :(( Huff, kjenner jeg er så deppa nå. Det er jo så kjedelig å ikke en gang prøve å bli gravid på en hel mnd denne syklusen :(

 

Sorry, rotete innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen påstår jo at sæden kan overleve i deg opptil 5 dager før egget befruktes, så hvis dere hadde sex før han dro er det jo alltids en liten sjanse..

 

Ellers må jeg si at jeg føler med deg, selv hadde vi ubeskyttet sex i 5 år før det plutselig klaffet. Nå har vi en nydelig datter, men tanken på det du går igjennom gir meg fortsatt vondt i magen!! Håper det ordner seg snart for dere!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er ikke disse el-testene slik at når du får positiv test, så er det mellom 12 og 36 timer til egget slipper? Sånn var det med de testene jeg brukte ihvertfall.. Og hvis da egget slipper tidligst i kveld, så KAN det vel overleve til søndag?... Søndag er jo i morgen allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også el-testene viser positiv ca et døgn før egget slippes?

 

Dere får ha sex på søndag og håpe det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke merkelig at du ikke blir gravid hvis du stresser så mye hver gang du har eggløsning. Slapp av, la naturen jobbe i fred, så skal du se at alt ordner seg.

 

Jeg kjenner mange som har drevet på som deg - testet og testet, stresset og mast - uten å bli gravide. Så har de "gitt opp" hele prosjektet, og vips så har de fått både to og tre barn på kort tid.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"latt mannen dra på fjelltur"? Er du moren hans eller kona hans? Du får ringe ham og spørre om han kan komme hjem en dag tidligere, kanskje han får det til hvis du forklarer hvorfor og han er like ivrig som deg. Håper det snart klaffer for dere, enten han rekker hjem i tide eller ikke denne måneden. :)

Endret av Zebrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp testing og stress, ikke sett hele livet på vent. Mannen må jo få dra på en guttetur på hytta.

 

Prøv å kos dere med det livet dere har, ha sex tre ganger i uka så skal du se naturen gjør sitt.

 

Jeg kjenner også to stykker som har blitt gravide helt spontant etter å ha gitt opp å prøve. Ene paret hadde prøvd i mange mange år og bestemte seg for å adoptere isteden. De var gjennom hele prosessen og ble endelig tildelt et barn, rett før de skulle ned å hente barnet testet hun positivt. De fødte en datter rett etter at de hadde hentet adoptivdatteren.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress. Jeg og min mann har prøvet i mange år uten å lykkes,stresset hver mnd med El og sex da og da. I februar i år sa jeg at jeg ikke orket prøve mere,jeg ble 37 i år og tenkte da er det vel ikke meningen jeg skal ha barn. Men plutselig nå i sommer begynte symptomene og komme,jeg turte ikke teste meg føre det hadde gått en stund,da jeg var redd det ikke var noe. Men nå er vi gravid og jeg venter mitt første barn. Gleder meg masse . Så mitt tips til dere er : ikke stress,men nyt tiden sammen,ha sex forde dere ønsker det og ikke forde EL test sier det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun de som ikke har hatt problener med å bli gravid som kan finne på å si: "Det er ikke rart du ikke blir gravid om du stresser sånn rundt eggløsning" og "jeg kjenner noen som...blabla..DA ble de uberfruktbare". Hi har prøvd å bli gravid i 1,5 år uten hell, og går nå på en hormonkur for å prøve enda hardere. Klart hun stresser og klart hun blir både skuffet og lei seg når mannen faktisk ikke er her når hun får eggløsning slik at en mnd med prøving er gått i vasken.

 

Har selv vært i hi.sin situasjon, og det første halve året med prøving foregikk uten stress og eggløsningstester. Men etter det var det ikke så enkelt lengre. Var alt annet enn avslappet den mnd det klaffet, etter flere mnd på hormonkur, med påfølgende smerter og humørsvigninger. Det værste noen sa til meg var "ikke stress", for det er seriøst umulig i en sånn situasjon. Man har nok tanker om hvorfor man ikke får det til, hvis ikke andre rundt en skal legge skylda på tankene og følelsene dine.

 

Så full forståelse og medlidenhet fra min side HI! Ønsker deg all hell og lykke, og en liten spire i magen snart:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Enig med #11, enda jeg ikke har slitt selv, så nekter jeg å tro det hjelper å "la naturen gå sin gang" osv etter 1,5 år med prøving. Kontakt mannfolket ditt, fortell at eggløsningen hender nå, at det er en liten feil i utregningen din, om dere gjør så mye for å få det til, så kommer han nok frivelig hjem i efta. Eller så får du kaste deg over han så fort han kommer hjem i morgen, og håpe det hjelper på.

 

Lykke til til dere begge! Håper dere snart sitter der med positiv G-test, i stedenfor EL-test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet jo oxo det at når folk sier ikke stress er det bare irrinterende. Vet alt om hormonkurer,innog ut av sykehus,men for min del da i allefall så hjalp det å ikke orke stresse. Jeg oxo håper jo virkelig de får det til ,ikke noe er mere hyggelig enn det. Jeg vet hvor trist det er hver mnd da mensen kommer,så krysser fingrene for at dere får det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen! Og ja jeg vet at jeg ikke bør stresse, men etter 1,5 års prøving etter at vi mistet i uke 26 i fjor, så vet jeg ikke lenger hvordan jeg slapper av. Er så lei av all testingen, alle tabletter jeg må ta, alle dagene jeg går og kjenner etter symptomer osv. Skulle så inderlig ønske at jeg egentlig klarte å slappe av og ta det som det kommer, men etter at vi mistet i fjor, har mitt eneste ønske vært å bli gravid igjen, så fort som mulig :(

 

Er helt enig med dere som vet av erfaring at det vanskeligste som finnes er å slappe av når man prøver så hardt for å bli gravid... Igjen, tusen takk for svar og støtte! :)

 

Jeg håper at dere har rett om at det kan være tidsnok å gjøre det på søndag! Har faktisk prøvd å ringe mannen min flere ganger, men tlf er skrudd av... Huff, snakk om å være desperat syk kjærring :P Kanskje like greit at jeg ikke får tak i han, hadde vært en morsom tlf samtale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædcellene er hardføre små krabater, og overlever ganske lenge! (De skal jo tross alt svømme helt opp til eggstokkene våre ;) ) Kanskje ligger de der på lur nå? Mener vagt å huske fra forelesning at det egentlig er lurest å ha sex før eggløsning (iallefall rundt eggløsning, og ikke så lenge etter), siden da får svømmerne posisjonert seg før egget slipper ;)

I tillegg kan egget befruktes lenger nede i egglederen enn "normalt". Vanligst er vel i ampullen/rett etter eggstokken, men som sagt, egget lever ei tid det.

 

Så, nå kommer han fornøyd og sunn tilbake fra fjelltur, og klar for en hopp i høyet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Fikk mye mer håp nå, skal til og med fortsette å drikke av den grusomme Solvipect hostesafta frem til i morgen ;)

 

Lover å finne frem denne tråden igjen når (viss) det en gang klaffer for meg! :) Håper dere andre her også får deres ønsker oppfylt :)

 

Ha en flott kveld :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Fikk mye mer håp nå, skal til og med fortsette å drikke av den grusomme Solvipect hostesafta frem til i morgen ;) Lover å finne frem denne tråden igjen når (viss) det en gang klaffer for meg! :) Håper dere andre her også får deres ønsker oppfylt :) Ha en flott kveld :) HI
Hva? Solvipect er jo godt (eller jeg syns i alle fall det). Lykke til. Jeg har fått to barn og ble gravid den mnd jeg brukte det og ett glass rødvin to ganger i uken (onsdag og lørdag).

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...