Gå til innhold

Besøk i barseltiden...


Snartmamma87

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har et lite "problem" som jeg trenger å se andres syn på..Greia er at da lillegutt kom til verden, var det selvsagt veldig stas for besteforeldrene å komme på besøk. Vi kom hjem fra sykehuset på en mandag(hadde besøk av alle de 4 stolte besteforeldrene to ganger på sykehuset). På onsdagen inviterte vi svigers til oss (tredde dagen hjemme med babyen). De kom i sekstiden og ble nesten til kl 23...Middagen jeg og min mann skulle spise fikk vi ikke spist før halv tolv (begynte på den da de var der). Trodde barselvisitter bare skulle vare en time eller to Mine foreldre har bare vært på kortere besøk. Dette har ført til at jeg ikke tør invitere svigers hit, for de går jo aldri... Jeg har fått litt skrekken rett og slett. Og jeg har alltid hatt et godt forhold til svigermor, men dette ødela faktisk litt. Har alltid tenkt at farmor skal få ha like god tilgang på vår sønn som mamma, men jeg orker ikke det likevel nå..

Overreagerer jeg syns dere

Idag har jeg sitter og tenkt ut hundre måter jeg kunne bedt dem om å gå på, lett å være etterpåklok..

Må også legge til at lillegutt slet med å legge på seg, så var nok litt ekstra sårbar. Det var sikkert mye hormoner ute og gikk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det er ikke alle som tenker over at man ikke må være så lenge på barselbesøk. Selv om de har vært nybakte foreldre selv en gang, er det vel en stund siden, så de tenkte vel rett og slett ikke over at det ble altfor lenge...

 

Dette går seg sikkert til av seg selv, men i starten kan dere jo bare enkelt og greit spørre om de kan komme på besøk i et gitt tidsrom, f.eks. kl. 17-18, og at fra kl. 18 er dere opptatt. Uten å gjøre noen stor greie av det, bare få frem at dere gjerne vil ha dem på besøk og at det er den tiden som passer. Og det er også helt lov å si at man er slitne og trenger litt alenetid i barseltiden hvis noen blir altfor lenge. :)

 

Jeg tror det er viktig å lage minst mulig krøll av dette, som du skriver er du full av hormoner, og svigers mente sikkert bare det beste, så gi dem en ny sjanse, med litt klarere rammer. :)

 

Første hjemmebesøk fra svigers slet vi også med at de "aldri" gikk, både jeg og samboer var litt forbauset over det siden mine foreldre var veldig klare på at de bare skulle på en kort visitt. Men det ordnet seg bare av seg selv de neste gangene, så det ble ikke noe større "problem" ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullmusa83

Her var det motsatt med min far som campet i sofaen.

 

I tilleg til at han herjet med min halvsøster på 10 og stesøstren som også er 10 når de satt pent i sofaen.

 

Noen gjester må man bare ha klare retningslinjer på fordi de ikke skjønner annet.

 

Til neste unge tror jeg jeg flytter inn hos svigermor. Hun kommer til å jage innpåslitne gjester for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...