Gå til innhold

Noen som har tatt laser opr på øynene,er det vondt?


Storebror & Lillesøster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har tatt laseroperasjon. Intralase. Selve operasjonen var smertefri. Jeg ville imidlertid ikke gjort det igjen. En laseroperasjon innebærer noen risikoer som bransjen bagatelliserer.

- kronisk tørre øyne

- kronske mørkesynsforstyrrelser. Utflytende og ubehaglig skarpe lys.

- kronisk hodepine

- skader på synet som ikke lar seg rette opp med briller.

 

Spørsmålet du bør stille deg er om det å slippe briller/linser er verdt disse risikone. Er det en nødvendig operasjon?

 

Mitt syn ble ikke helt bra etter en operasjon. Jeg har rett til en ny operasjon, men tør ikke. Operasjonen har gjort at jeg har litt tørrere øyne (trenger ikke øyedråper, men kan være litt sår i øynene noen ganger samt at det kan ta litt tid før jeg får åpnet øynene skikkelig om morningen). Noe som er mer plagsomt er skarpe, utflytende lys i skumring og mørke. Jeg hadde også nesten kronisk hodepine i flere mnd. etter operajonen.

Endret av Vicky 83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve operasonen var ikke vond, men hadde litt sånn sand i øya følelse i en ukes tid etterpå. Er kjempefornøyd! Har opplevd at øynene er litt mer vare for vind og trekk, og kan da renne litt. Det kan jo også ha en sammenheng med at det ikke er noen " vindskjerm" foran øynene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ca 40 sekunder pr øye. Og jeg var så redd at jeg omtrent rista der jeg lå. Klarte å gjennomføre allikevel, og er veldig glad for det i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ikke vondt, litt ekkelt er det jo men overhodet ikke vondt.

 

Jeg har fått litt dårligere mørkesyn, merker det særlig når jeg kjører bil i mørket når det regner, lysstrålene fra møtende biler kan være ubehagelig. Har også fått litt tørrere øyne, merker det om morgenen.

 

Men jeg er likevel superfornøyd, har ikke angret et sekund. Så utrolig deilig å slippe briller eller linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...