Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Nå klikker det snart!!

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 07:51

Jeg har pådratt meg ett " kvinneproblem" og blør en 20-30 dager pr mnd. Medisinene jeg får av legen stopper ikke blødningene lenger og nå rabler det snart fullstendig for meg!
Selvfølgelig trøstespiser jeg for mye sjokolade ol når dette pågår, så jeg blir jo fet igjen og :(
Aaaaaaarrrrrrrggggghhhhhhh

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 174 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 07:56

Masse sympati. Hiv deg på druen(e) i stedenfor ;)
Want to be cruel? Make someone think!

#3 Nerdens'mus

Nerdens'mus

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 515 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 08:01

Pass på å spise jernholdig mat.
Har du prøvd p-piller det virket for meg.
Trenning og et mer bevist kosthold hjalp tidligvis også for når jeg slutta å trene kom det tilbake enn stund.
Men jeg var 20 -23 når jeg slet med dette vet ikke din alder, men er sikkert forskjelige hormoner som kan forårsake dette i ulike aldersgrupper

#4 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 10:09

Det er slimhinnene i livmoren som er blitt for tykke, og jeg skal ha en utskrapning. Jeg er ikke i 20 årene så dette er visst ikke hormonellt,men jeg garanterer at jeg er rasende og godtesugen!

Druer? Har baylies som kaffemelk samme effekt?

#5 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 174 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 12:17

Tænka på % Helga ;)

Samma det så lenge øya svømmer etter mange nok "druer".
Want to be cruel? Make someone think!

#6 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 048 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 14:11

Symp. Hadde den type blødninger da jeg gikk på p-piller i tjueåra - det er overhodet ikke holdbart (så det slutta jeg med). å ikke kunne gjøre noe med det og i tillegg få alle pms-mønstrene samtidig er bare begredelig.

#7 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 13:08

Jeg vil være sjef på PMS campen din Luten.
Da skal baylies være fast kaffemelk og hvitvin fast som juice. Vi skal ha vår egen Ben&Jerry scoop på utsiden, kokk og butler (såklart). Og bartender til "seminarene". På seminarene skal vi se på treningsvideoer og drikke :-P

#8 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 00:01

I dag har den flinke LUS legen på 27 operert meg så jeg skal slutte med disse blødningene fra satan.
Han sier det var vellykket og at jeg muligens aldri vil ha mensen igjen!

Skål får unge fremadstormende LUS leger på gyn og deres suverene tekniske duppeditter :)

#9 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 048 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 05:34

Vis innleggellen-propellen skrev 25 september 2012 - 00:01:

I dag har den flinke LUS legen på 27 operert meg så jeg skal slutte med disse blødningene fra satan. Han sier det var vellykket og at jeg muligens aldri vil ha mensen igjen! Skål får unge fremadstormende LUS leger på gyn og deres suverene tekniske duppeditter :)
Gratulerer, så bra, aldri mer mensen er jo en vanvittig bra oppveiing av alltid mensen. Bare sørg for at du hver måned setter penger tilsvarende en pall med ob på en egen konto, så skal du se du kan dra på juleshopping i Sydney neste år.

Må bare klage bittelitt på at du sørger for intens gåggling så sykt tidlig på morgenen. Men nå vet jeg hva LUS-lege er. Og jeg sier det ikke til noen, de får gåggle sjøl.

#10 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:11

Hahaha.
Jeg hadde  bindbusjett på 60 kr dagen i august så det kan bli en fin tur ja :)
Men du må ikke kalle en LUSlege lus, de kaller seg nemlig LIS nå. Visst du vil gåggle mer ;) Byttet kallenavn for en 4 år siden. Lus var tydlig ikke fint nok. Vi har mange leger via jobb som blir sure om man kaller dem  lus hehe.
Som du ser så tviholder jeg på å kalle dem lusleger

#11 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 048 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:17

Vis innleggellen-propellen skrev 25 september 2012 - 07:11:

Hahaha. Jeg hadde bindbusjett på 60 kr dagen i august så det kan bli en fin tur ja :) Men du må ikke kalle en LUSlege lus, de kaller seg nemlig LIS nå. Visst du vil gåggle mer ;) Byttet kallenavn for en 4 år siden. Lus var tydlig ikke fint nok. Vi har mange leger via jobb som blir sure om man kaller dem lus hehe. Som du ser så tviholder jeg på å kalle dem lusleger
Det vil jeg også gjøre, i beste Wildenveyske ånd: dette vil ergre de store, men enkelte små vil det more.

#12 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 048 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:18

Og da må jeg jo ta med hele Anekdote også, siden det er et av de første diktene jeg lærte meg utenat:

ANEKDOTE

En snekker og nok en snekker
satt på stillaset og spaset.
Da er det en planke knekker
og vipper dem vekk fra stillaset.
Og A hugg seg fast med sin hammer,
mens B la beslag på hans legge,
og en vill og evindelig jammer
steg opp mot det blå fra dem begge.
Og hvinet ble verre og verre,
og folk fulgte med dem i jammer'n.
Slipp, hylte hammerens herre,
slipp, ellers slår jeg med hammer'n.
De hang der, gud bedre,og spaset
for mengdens beundrende blikke.
Men så ble det stilt på stillaset,
og plutselig hang de der ikke.
Men om det var han som hang fast
som skal legges til last,
eller om det var han som sa slipp, som slapp,
det blir hipp som happ.

Og dette vil ergre de store,
men enkelte små vil det more.

Herman Wildenvey

Dette innlegget har blitt redigert av sug lut: 25 september 2012 - 07:27

#13 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:26

Morsomt dikt :)
Den første legen du møter på legevakten er ofte en lus lege ( primærvakt) Så visst de er litt ovenfra og ned da vet du hva du kan kalle dem ;)

#14 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 048 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:30

Vis innleggellen-propellen skrev 25 september 2012 - 07:26:

Morsomt dikt :) Den første legen du møter på legevakten er ofte en lus lege ( primærvakt) Så visst de er litt ovenfra og ned da vet du hva du kan kalle dem ;)
Ah, legevakten, mitt andre hjem... Jeg har bare møtt fine i år, da, så kanskje ikke alle lusa kan kjennes på gangen.
Derimot var jeg utsatt for gamlesurefeiteBerta-sykepleier, typen "hvorfor kommer det syke, plagsomme mennesker inn på arbeidsplassen min bare fordi jeg er sykepleier på legevakta". Hadde jeg orket å løfte armen hadde jeg knipsa henne.

#15 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 048 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:33

Vis innleggellen-propellen skrev 16 august 2012 - 13:08:

Jeg vil være sjef på PMS campen din Luten. Da skal baylies være fast kaffemelk og hvitvin fast som juice. Vi skal ha vår egen Ben&Jerry scoop på utsiden, kokk og butler (såklart). Og bartender til "seminarene". På seminarene skal vi se på treningsvideoer og drikke :-P
Jeg håper vi kan kaste tomater på treningsvideoene.

#16 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 25 september 2012 - 07:40

Sånne blir jeg skikkelig frekk mot og spør gjerne i en bisetning hvor jeg skal sende klagen på dem ;)
Men i en liten by er man jo litt bortskjemte med service på legevakten. Alle er hyggelige, viser hensyn....ja, vi pasienter slipper tom andre foran oss i køen om det ser alvorligere ut enn det vi har.
Det største problemet med lus leger på legevakten er at de ikke kan ta en avgjørelse så man må vente på " second opinion" fra sekundærvakt innimellom. Er man veldig uheldig så må også den grinete overlegen kalles inn på legevakten fra sin " hvilende vakt" ( gjerne på hytta for slikt skjer kun i helgen) og det drar fort på seg mange timers venting :(
Har kun skjedd oss en gang, men 8 timer på legevakten som pårørende suger

#17 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 25 september 2012 - 18:43

Vis innleggsug lut skrev 25 september 2012 - 07:18:

Og da må jeg jo ta med hele Anekdote også, siden det er et av de første diktene jeg lærte meg utenat: ANEKDOTE En snekker og nok en snekker satt på stillaset og spaset. Da er det en planke knekker og vipper dem vekk fra stillaset. Og A hugg seg fast med sin hammer, mens B la beslag på hans legge, og en vill og evindelig jammer steg opp mot det blå fra dem begge. Og hvinet ble verre og verre, og folk fulgte med dem i jammer'n. Slipp, hylte hammerens herre, slipp, ellers slår jeg med hammer'n. De hang der, gud bedre,og spaset for mengdens beundrende blikke. Men så ble det stilt på stillaset, og plutselig hang de der ikke. Men om det var han som hang fast som skal legges til last, eller om det var han som sa slipp, som slapp, det blir hipp som happ. Og dette vil ergre de store, men enkelte små vil det more. Herman Wildenvey

ååå, barndomsminner! Husker mamma og pappa satt og leste dette for oss da vi var små og satt rundt kjøkkenbordet med kakao og funklende øyne, mens mamma lo så hun hikstet og pappa humret bak kaffekoppen.

Er forresten klar for å melde meg på pms camp hvilken dag som helst. Tror nok gubben gladelig shipper meg avgårde på billigste krøtterbil.

ellen-propellen; godt å høre at legene gir deg tommelen opp! Det høres virkelig ikke ut som om du har hatt det spesielt moro den siste tiden :/ All sympati sendes! Og som luten sier: sparer du pengene er du snart klar for ekstragavant julesjåpping i Barcelona eller Paris :)