Jeg lurer på om noen vil dele litt erfaringer rundt barnehagestart og da særlig innkjøringen og små barn i barnehage.
Har en liten gutt som nå har vært to dager på innkjøring, og det ser ut som han tar det fint - leker og koser seg... men jeg reagerer veldig på to ting. For det første trodde jeg innkjøringen skulle være et opplegg, hvor min gutt skulle bli godt kjennt med en eller flere voksne som han kan bli trygg på - slik at overgangen skal bli lettere for han (og for oss...) synes dette blir gjort i alt for liten grad - han leker mer eller mindre for seg selv og ved andre barn, og blir i liten grad oppfulgt av de annsatte.. Ble litt bedre på dag 2, hvor den ene ansatte tok seg litt ekstra tid til han i en liten halvtime...
I tillegg er han bare 1 år gammel - og jeg synes spesielt da at de voksne bør følge nøye med og være mer med han enn de litt eldre barna? Selv om han virker som en sterk og solid gutt?
Synes dette er veldig vanskelig - og klarer ikke si det til de ansatte.. jeg blir på gråten bare jeg tenker på det og vil ikke gråte og være lei meg foran gutten min i barnehagen så jeg prøver å smile og le og vise han at dette er og blir kjekt.. men jeg kjenner jeg gruer meg så fælt til at han skal være alene der i morgen... :/ kan dere være snille å komme med egne erfaringer - hadde vært fint å vite om det er jeg som er emosjonell og uerfaren med barnehagebarn, eller om dette er en dårlig barnehage...