Hun er 8 mnd, og jeg skjærer brødet i bittesmå biter og smører smør og prim på. Hun er interessert, men av ti biter går bare en i munnen! Hun sitter bare og griser og knar brødet i hendene.. Hva gjør dere, mater dere med en og en bit?
Hvordan få baby til å spise brød?
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 11 2012 09:43
8 svar til dette emnet
Skrevet 11 august 2012 - 09:43
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 11 august 2012 - 09:55
begynte med å få sutte/gnage på en brødskalk her.. så fikk han etterhvert bittesmå biter med brød og leverpostei, ikke som jeg skar i terninger men brøt av minibiter med fingrene..
det fungerte veldig bra her. han ville egentlig ikke ha annet enn pupp så gikk forsiktig frem med alt av tilvenning
Det er bedre å tenne et lys, enn å forbanne mørket.
Skrevet 11 august 2012 - 10:02
Kanskje du må prøve andre ting enn prim? En ide er å bruke fruktmos som du vet er en favoritt. Leverpostei pleier også være noe av interresse for de små. Min ville gjerne holde en brødskalk selv, samtidig som jeg lurte i han biter.
Man kommer ganske langt med sunn fornuft, en positiv innstilling, og kanskje litt sjokolade nå og da. :D
Skrevet 11 august 2012 - 10:14
Har også hørt at å bløtlegge brødbitene litt kan hjelpe i en tilvenningsfase.
Skrevet 11 august 2012 - 11:39
eller så lar du henne bare grise og styre med brødskivene
Hun er jo bare 8 mnd, er ikke krise at hun ikke spiser så mye brød enda. Jeg har stor tro på at barn spiser når dem selv er klare til det
Har derimot ingen tro på det å skulle lure mat inn i ungene
Skrevet 11 august 2012 - 12:58
La henne grise, herje og rote litt med maten. Slik blir den mindre skremmende, og mer lett å få i seg 
Min spiste ikke skiver eller brød før han var 1,5 år. Det var han rett og slett ikke interessert i. Etter å ha blitt kjent med det på egen hånd, fikk han det fint til
Ikke stress med det
Min spiste ikke skiver eller brød før han var 1,5 år. Det var han rett og slett ikke interessert i. Etter å ha blitt kjent med det på egen hånd, fikk han det fint til
Ikke stress med det
Skrevet 11 august 2012 - 14:06
Eldste sønn her i huset nektet å spise brød før han var 1,5 år, men han spiste knekkebrød 
Yngste spiste brød fra hun var 7-8 mnd, da i veldig små biter som jeg dyppet i en liten skål morsmelk før hun fikk de i munnen.
Prim har faktisk ingen av mine fire barn vært noe glad i, enda det er vel et veldig barnevennlig pålegg. Her brukte vi mye frukt til å begynne med, de små fruktbegerne fra barnemathyllen er fine som syltetøy, eller f.eks most banan. Leverpostei har også vært populært her.
Yngste spiste brød fra hun var 7-8 mnd, da i veldig små biter som jeg dyppet i en liten skål morsmelk før hun fikk de i munnen.
Prim har faktisk ingen av mine fire barn vært noe glad i, enda det er vel et veldig barnevennlig pålegg. Her brukte vi mye frukt til å begynne med, de små fruktbegerne fra barnemathyllen er fine som syltetøy, eller f.eks most banan. Leverpostei har også vært populært her.
Skrevet 11 august 2012 - 15:35
Min lille er også 8 mnd. Han ble mye mer interessert i å spise når han fikk spise selv! Da skjærer jeg brødet i strimler, så får han holde i den ene enden og spiser den delen som stikker opp fra hånda hans
kan komme ganske store biter av da, men det klarer han helt fint
Skrevet 11 august 2012 - 15:43
Her gir vi hn en og en bit. Enten putter jeg den i munnen på hn sel, eller så legger jeg den forran hn, da går den rett i munnen. Har gjort det sidn hn var ca 7 mndr og er storfornøyd med å spise brødskive.
Av pålegg er egentlig alt populært. Leverpostei, fruktmos, av og til kjøper jeg disse ellas kichen smoothies og smører på, blåbær er en hit.
Av pålegg er egentlig alt populært. Leverpostei, fruktmos, av og til kjøper jeg disse ellas kichen smoothies og smører på, blåbær er en hit.