Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Vanskelige Valg

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 170 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 22:29

Da man velger noe, velger man det som man mener er riktig der og da.

Jeg opplever stadig og angre i ettertid,

Igjen er jeg ved et veiskille i livet med vanskelige valg om fremtiden, nemlig flytte utenlands, pga mannen er fra utlandet og trives ikke her.
han vil ikke flytte pga meg og barnet og vi er lykkelige sammen, men jeg ser han har det vondt og ikke trives,

Om vi flytter blir familien min knust

Men hva skal man velge? vanskelig valg da jeg staar mellom den jeg elsker og familien..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 170 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 23:40

Mye å vurdere her....

Er det et land som er noenlunde likt kulturmessig? Er det en kultur du tror du kan leve og trives i? Hvordan er kvinnesynet der? Blir du likestilt med din mann, eller blir det han som der blir familieoverhode og får all bestemmelsesrett? Kan for din egen del være greit å sjekke ut det lovmessige rundt dette.
Hvis du f.eks. skulle flytte og ikke trives, så er det ikke sikkert du får med deg barnet tilbake til Norge.

Kan dere evt flytte innen Norge til et sted han ville trives bedre? Kan dere evt flytte til et tredje land slik at dere begge starter på nytt?

Økonomi rundt det å flytte, hvordan er arbeidsmuligheter for både deg og han. Sosiale rettigheter? Vil det være lett for din familie å besØke dere, eller kan dere reise ofte nok tilbake hit på besØk?

Vær svært forsiktig med å flytte til utlandet hvis du ikke er mer sikker på at det blir bra... enn det motsatte. Kan hende du plutselig da befinner deg i en situasjon hvor du ikke kan gå tilbake.

Jeg kjenner noen som har flyttet til utlandet av samme grunn og som det har fungert ypperlig for - men jeg kjenner også et par som det ikke fungerte for...

Ingen lett situasjon du er i, men Ønsker deg lykke til! :)