Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Gjør det vondt å ha hull i tennene?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 20:44

Nå er det snart tre år siden forrige tannlege time og ingenting gjør vondt inn i der. Sist jeg var fikk jeg bare beskjed om å bestille ny time når visdommen var Komt ut. Nesten helt ute alle sammen men ingenting gjør vondt. Hadde to begynnende hull sist men tannlegen sa at dette hadde vært det lenge og ikke nødvendig å gjøre noe med. Har ikke vondt inni der. Har tannlegeskrekk pga en som prøvde seg en gang så d var ubehagelig.. Men bør vel likevel bestille ny time? Har flyttet til by så er nesten litt småredd ja..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 20:47

Lønner seg å ta en sjekk en gang i året, da unngår man veldig dyre overraskelser når man først kommer seg dit.

Et hull er ikke vondt før det blir så stort at det kommer inn til nerven, hull i emaljen gjør ikke vondt.

Jeg har hatt hull og mistet plomber, men aldri hatt tannverk.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 20:49

Tannverk er noe inni hampen jævlig vondt. Jeg synes det er en av de verste smertene man kan ha. Spesielt når du har så stort hull at tannen må rotfylles eller når du har betennelse i tillegg.

Au!

#4 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 20:51

Trenger ikke å gjøre vondt å ha hull i tennene, nei. Og dersom de blir oppdaget tidlig så gjør det verken vondt å reparere dem eller å betale for det. Hater å gå til tannlegen når det er gått så lenge som tre år siden sist, for da må det ofte bedøvelse til, både når tanna bores og når kortet dras.

#5 mrsrogaland.

mrsrogaland.

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 230 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 20:54

Det KAN gjøre vondt. Lurt å ta sjekk en gang i året. Så slipper man evt at et hull blir større. Da blir det dyrere å reparere også.

Enig med hun over. Jeg hadde tannpine en gang. Jeg sov ikke på et par dager og knasket alt jeg kunne av smertestillende. Det er det jævligste jeg har opplevd. På lik linje med fødsel.
You gotta go there to come back

#6 Glajenta ♥

Glajenta ♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 544 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 20:56

Jeg spurte tannlegen sist jeg var der (for jeg hadde da et lite hull og hadde ikke merket noe). Fikk beskjed om at hvis det gjorde vondt, da hadde det gått alt for langt, så nei, trenger ikke være vondt.
En på jorda, en i himmelen og håp i magen ♥

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 23:00

Jeg har lest at man ser det på tanna om man har hull. Enten ved at det er en svart flekk på tanna, eller at det er hvite flekker på tanna nærmest tannkjøttet.

#8 Glajenta ♥

Glajenta ♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 544 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 23:05

Vis innleggAnonym bruker skrev 10 august 2012 - 23:00:

Jeg har lest at man ser det på tanna om man har hull. Enten ved at det er en svart flekk på tanna, eller at det er hvite flekker på tanna nærmest tannkjøttet.

Mulig det, men er uansett lurt med et tannlegebesøk i ny og ne ;-)
En på jorda, en i himmelen og håp i magen ♥