Gå til innhold

Tell me all about .... barnemark... sukk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som firebarnsmamma skulle man tro vi hadde vært borti det før, men nei. Men nå er vi definitivt der, og jeg trenger RåD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medisin til alle i huset, vask sengetöy og husk.....det er mindre ekkelt neste gang du får det i hus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe stress.

 

Gå på apoteket, kjøp markkur til hele familien.

 

I morgen klippes alle negler korte, alt sengetøy skiftes og alle håndklær vaskes. Hele familien tar markkur.

 

Om en uke gjentas det hele, da tar dere de evt eggene som ikke ble drept i første kur men har blitt klekket ut i uken som har gått mellom kurene.

 

Har fire barn jeg også, men bare hatt det i hus en gang. Var ikke noe problem å bli kvitt. Men husk at hele husstanden skal ta markkuren, ikke bare den ungen som er smittet ( i motsetning til f.eks ved lus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva når man tok medisinen fredag kveld, vasket alt lørdag og så oppdaget krelende makk igjen lørdag kveld? Skulle de ikke vært døde?? Stakkars ungen hylte som en stukken gris og har nesten ikke sovet i natt. Jeg vasket vekk sikkert 100 stk i går kveld, i dag morges kun en i underbuksen. Alt sengetøy på vask igjen og alt det der. Men er det over nå? Eller har det ikke virket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar et par dager før de som er voksne kommer ut. Hovedmarken legger ikke nye egg, det er det tablettene virker for :)

 

Vi har hatt det 4 ganger med et barn! Det var dødsekkelt første gang, men etterpå har det gått fint ;) Første og andre gangen vasket jeg som besatt, men begrenset hysteriet de siste gangene. (Hver vår i 4 år) Nå har vi ikke hatt det på 3 år heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar et par dager før de som er voksne kommer ut. Hovedmarken legger ikke nye egg, det er det tablettene virker for :) Vi har hatt det 4 ganger med et barn! Det var dødsekkelt første gang, men etterpå har det gått fint ;) Første og andre gangen vasket jeg som besatt, men begrenset hysteriet de siste gangene. (Hver vår i 4 år) Nå har vi ikke hatt det på 3 år heldigvis :)
Så det trenger ikke være at medisinen ikke virker, altså? Det verste er rett og slett at barnet har så mye plager,det har vært helt hysterisk her i to netter på rad..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinen må gjennom hele systemet, det kan faktisk ta et par dager før medisinen har kommet seg gjennom tarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...