En visdomstann som det bare så vidt stikker opp en bitteliten tupp av nede til høyre får det til å verke i tannkjøttet ved tennene i hele høyre halvdel. Den stikker opp tett ved en annen tann.
Kan dette være tegn på at det rett og slett er for trangt for den? Minner meg litt om da jeg fikk tannregulering.
Tenker at det uansett er best å trekke den, men det koster vel litt? Tror jeg kanskje har hull også som da må fikses da det er mange år siden jeg var hos tannlegen sist på grunn av dårlig råd.
Trenger tannlegetime, noen som vet om man kan få delt opp regingen?
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 10 2012 17:40
4 svar til dette emnet
Skrevet 10 august 2012 - 17:40
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 10 august 2012 - 17:46
Mange steder kan du det ja, ring og hør
Hos tannlegen min kan du det, iallefall!
Tror jeg betalte kanskje 2000 for å trekke visdomstannen nede, men jeg gikk til kjevekirurg. Mulig det er billigere hos "vanlig" tannlege
Husk at du kan få rabatter en del steder, f.eks hvis du er med i TOBB i Trondheim, iallefall. Du kan jo spørre
Tror jeg betalte kanskje 2000 for å trekke visdomstannen nede, men jeg gikk til kjevekirurg. Mulig det er billigere hos "vanlig" tannlege
Skrevet 10 august 2012 - 17:50
Som regel får du det dersom du bruker din vanlige tannlege. Få tannleger som gir til nye pasienter, hvertfall her jeg bor.
Mamma fikk det hos bestemor sin tannlege, bare fordi bestemor var pasient der og "gikk god" for mamma.
Mamma fikk det hos bestemor sin tannlege, bare fordi bestemor var pasient der og "gikk god" for mamma.
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.
Skrevet 10 august 2012 - 17:51
Om du bor i nærheten av et sted de utdanner tannleger kan du få rimelig behandling hos studenter som er under oppsyn av læreren sin. Sisteårsstudenter er ganske flinke 
Jeg har gått til samme tannlege i mange år og der er det ikke noe problem å betale etter evne, alt på en gang, i flere puljer, med kort eller på regning spiller ingen rolle.
Selv om man har dårlig råd lønner det seg å gå til tannlegen hvert år, det koster ikke så mye med en årlig sjekk og da kan evt begynnende hull o.l. tas før det blir dyrt.
Jeg har gått til samme tannlege i mange år og der er det ikke noe problem å betale etter evne, alt på en gang, i flere puljer, med kort eller på regning spiller ingen rolle.
Selv om man har dårlig råd lønner det seg å gå til tannlegen hvert år, det koster ikke så mye med en årlig sjekk og da kan evt begynnende hull o.l. tas før det blir dyrt.
Skrevet 10 august 2012 - 18:21
Huff stakkars deg, er vondt med disse visdomstennene! Er ikke sikkert du trenger å trekke da, mine visdomstennene var sånn som du beskriver og det er vanlig at det verker mens de bryter igjennom. Kan også lett sette seg litt betennelse i tannkjøttet rundt. Dette fordi det lett setter seg matrester der tannen bryter frem. Min tannlege lar meg betale som det passer meg, men jeg har gått hos han lenge. Som hun over sier, Om du har dårlig råd anbefaler jeg deg å oppsøke tannlegehøyskolen. Er så dumt å nedprioritere tenner nå, det blir nemlig bare enda dyrere i lengden :-(