Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Disse bøkene ble det til at jeg leste i ferien.

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 10 august 2012 - 16:39

Altså noe avvik fra den opprinnelige planen.

Fra start til slutt:

Ragnar Hovland- 1964
Dom: Kjedelig, forutsigbar.

Erlend Loe- stille dager i mixing part
Dom: Morsom, lettlest, herlig å lese om par som går min mann og jeg en høy gang i dysfunksjonalitet.

Arto Paasilinna- Den elskverdige giftblandersken
Dom: Flotte personskildringer, nesten troverdig tiltross for noe sinnsvakt plott, underholdende og lettlest.

Herman Koch- Middagen
Dom: Utrolig spennende bok. Greide ikke legge den fra meg. Elsker bøker som ikke har så mye annet enn mellommenneskelig drama som tema. Må leses!

Jonas Jonasson- hundreåring som klatret ut vinduet og forsvant
Dom: Fasinerende historie. Veksler mellom nåtid og tilbakeblikk på diverse historiske øyeblikk hovedpersonen har opplevd. Velskrevet og morsom.
(Unnskyld alle dere som anbefalte denne og fikk til svar at jeg ikke gadd å lese den).

Hva har dere lest?

Dette innlegget har blitt redigert av overlord: 10 august 2012 - 16:40

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Mor Løvehjerte

Mor Løvehjerte

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 607 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 17:07

Jeg leser bok tre av tre av 1Q84, akkurat passe spennende, grensesprengende og surrealistisk. En ordentlig page turner ført i pennen av en japansk (!) fyr som heter Haruki Murakami.

#3 SmellyCat

SmellyCat

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 127 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 18:01

Jeg leste også den om hundreåringen, etter anbefalinger på dib. Kjempemorsom og fengende.

Så leste jeg Saras nøkkel. God bok, men ufattelig trist historie.

Det var de to bøkene jeg rakk i sommer!

#4 stjertløvetann

stjertløvetann

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 241 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 00:47

Now there's a surprise.. not. Blæh :P

Og jeg har ikke lest noenting i sommer jeg, for når barna endelig tilslutt sovner så sover jeg også iløpet av de nærmeste 15 minuttene.

Gleder meg nesten litt til de blir atten og flytter ut, trenger åndelig føde av annen karakter enn Gråtass og Pulverheksa snart..
If you don't know where you're going, any road will get you there.

#5 Iiiiik

Iiiiik

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 031 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 08:39

Middagen høres bra ut, den må jeg lese skjønner jeg.

Jeg har lest 1Q84, bok 3. Har brukt tid på å komme meg gjennom dem, er litt usikker på om jeg egentlig likte dem.

Before I go to sleep var bra. Har egentlig sluttet å lese krim, men nærmet meg med denne. Angrer ikke.

The Hate List, om dama til ham som skyter skolekameratene. En bra bok, men kanskje egentlig en fjortisbok.

Hendelsenes hus, en ung russisk bonde som ender opp som livvakt for tsarens arving. Lettlest, underholdende og fint for meg å lære litt historie.

Den usynlige broen, om tre ungarske jøder i tiden rett før, under og etter andre verdenskrig. Grei underholdning, også denne lærerik for meg som nok sov i historietimene på skolen.

Og så tre, fire, fem bøker som er glemt nesten før de var ferdige.

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 964 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 08:43

Leste den nye til Staalesen, samt "Brobyggerne" av Jan Guillou. Og så leste jeg en i Elstads serie om Julie for andre eller tredje gang.

#7 Vicky 83

Vicky 83

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 319 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 08:55

Jeg har ikke lest noe. Finner aldri ro og tid til å lese. Når leser dere egentlig?

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 964 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 08:58

Leser på kvelden hvis jeg legger meg før gubben.

#9 Iiiiik

Iiiiik

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 031 Innlegg:

Skrevet 14 august 2012 - 09:02

I ferien leser jeg på stranda, dessuten på kveldene når det ikke er noe TV og ikke noe som må ryddes eller vaskes. Hjemme leser jeg på senga. Eller i sofakroken hvis jeg sliter meg løs fra TV'en.