Gå til innhold

Kjøkken, vanlig hvitt eller høyglans?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må velge om jeg skal ha helt vanlig hvit kjøkken eller om jeg skal gå for høyglans.

 

Jeg syns høyglans er veldig pent men lurer litt på om det er fryktelig vanskelig å holde rent.

 

Noen som har høyglans som kan anbefale eller ikke anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at høyglans lett får fingermerker, og små riper. Det ser billig ut etter en liten stund. Jeg ville altså gått for klassisk hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira med en av hver

Vi stod ovenfor det samme valget da vi renoverte kjøkkenet før jul. Endte da opp med å kjøpe vanlig hvitt.

 

Vi har høyglans på skapene i tvstuen, og har funnet ut hvor mye støv, hår og bøss de tiltrekker seg. Og ettersom vi har en sort hund, så er ikke det så stas på kjøkkenet. I tillegg tror jeg at klassisk hvitt er bedre i det lange løp... rett og slett fordi det er klassisk (og kjøkkenet er ikke det stedet man pusser opp hvert 5.år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha matt kjøkken, mannen høyglans. Han lager mat så han fikk bestemme dette ene i vårt nye hus;) Høyglans er mye enklere å holde rent, vaske, blir ikke like lett riper (vi har barn) fingermerker er ingen problem, og ser ikke billigere ut som noen sa.

 

Men jeg syntes matt klassisk hvitt er finere. Men husk ikke ta det billigste (noen dører ser du jo gjennom folien...) og sjekk hvordan det er laget; jeg skulle velge pigment lakkert og ikke foliert.

 

Og ja, jeg jobber med møbler og produkt utvikling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten notis til; det går an å velge kjøkken hvor man kan feks. Bare bytte luker men stammene forblir det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt høyglans i en del år og det holder seg utrolig fint og er veldig lett å holde rent. Enklere enn matte dører som vi har hatt før. Har ikke en eneste ripe.

Og så syntes jeg det er finest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...