Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Blir dette litt feil å ha med i matboksen til snuppa i barnehagen?

• Logg inn for å svare
25 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:30

Har akkurat laget deilige (veldig) grove muffins med masse frø, nøtter, tranebær og mørk sjokolade. Blir det helt feil å sende med noen i matboksen i morgen siden det er sjokolade i de?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:31

Kommer vel litt an på barnehagens policy. I vår bhg hadde det ikke vært noe problem.

#3 Tredjemann på vei :D

Tredjemann på vei :D

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 314 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:33

Neida, overhodet ikke. Regner med du sender med litt annen mat i tillegg, så da går det i hvert fall helt fint:-)

Uke 17
Termin: 29.nov.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:34

Jada, hun får brød, frukt og grønt i tillegg :)
HI

#5 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 523 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:36

Anbefaler ikke mat/div med sjokolade eller nøtter pga allergi hos andre barn som kan plutselig ta maten.

Men gurii, det hørtes GODT UT! :) :) :)

#6 Mrs. Bouquet

Mrs. Bouquet

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 196 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:37

Det hørtes helt ok ut.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:37

De var nyyydelige :)

#8 bønni

bønni

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 210 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:38

I vår barnehage er de litt i overkant firkanta, og det hadde sikkert ikke blitt godtatt. Jeg er glad for at de har sunne matpakkevaner, men synes det begrenser kreativiteten litt av og til....
  • Mamman til Stella og Håkon liker dette

#9 bønni

bønni

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 210 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:39

Ja, det hørtes godt ut! Men det med nøtter er sant - det får vi ikke ha hos oss på grunn av allergi hos et barn, men det er jo slikt man pleier å få beskjed om.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:40

I vår bhg hadde det vært helt greit, så det varierer nok.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Anbefaler ikke mat/div med sjokolade eller nøtter pga allergi hos andre barn som kan plutselig ta maten. Men gurii, det hørtes GODT UT! :) :) :)

Så lenge de ikke har fått noen beskjed om at de bør unngå nøtter, så hadde jeg ikke sett på det som et problem. Da må man jo i tilfelle unngå veldig mange ting, sånn i tilfelle. Jeg har hørt om barn som er så allergiske mot både fisk og egg i tillegg at de ikke kan være i samme rom som det og da begynner det å begrense seg en del, sånn tilfelle noen ikke tåler det.

Jeg hadde sendt med en muffins, som tross alt er nesten bare sunn :) De serverer prim på vanlige brødskiver i vår barnehage, så en grov muffins med masse sunne ting i og litt mørk sjokolade kan umulig være verre.

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Det er ikke muffins muffins, det er egentlig en brøddeig som jeg har blandet mye godt i og stekt i muffinsformer. De ser vel mer ut som rundtstykker, men med den sjokoladen da (mørk kokesjokolade).
HI

#13 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:43

eg tenker litt at det er "urettferdig" for de barna som ikkje får muffins med sjokolade i.
men de er vell vant til og ha ulik mat med ? her får barna alle måltider i barnehagen så har ikkje det problemet her heldigvis. mulig det ikkje blir noe problem :) men eg synnest det er veldig greit at alle får samme mat

#14 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Brukermoderator
  • PipPipPipPipPip
  • 11 830 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:46

Jeg tenkte også mye over urettferdigheten, helt til jeg så et søskenpar som 3-4 dager i uka har med mat fra mcdonalds. Etter det har jeg sendt med gutten det han vil ha...(Som er sunt, selvsagt)

I morgen får han en pannekake fra i dag, faktisk! Grove muffins er jo bare kos :)
  • Mamma_til_2 liker dette
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:47

McDonalds?? Seriøst?? Stakkars barn!

#16 mrsrogaland.

mrsrogaland.

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 363 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 20:29

Send med hva du vil. Du bestemmer selv hva gutten spiser. Det er jo sunt, og litt mørk sjokolade skader vel ikke? HERREGUD tenker jeg vel egentlig.... ;)
  • Prøve"røra"2014 og Mamma_til_2 liker dette
You gotta go there to come back

#17 **lykke!!**

**lykke!!**

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 513 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 21:33

Altså, kan du dele den oppskriften?? Jeg vil ha!

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 379 943 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 21:39

Jepp.. Egentlig ganske enkel. Jeg kjøper en ferdigpakke med lavkarbobrød. Det er ikke noe tilsetningstoffer i den, bare frø og godsaker. Også putter jeg i røra en passelig mengde etter eget ønske med oppskjærte tørkede aprikoser, tørkede tranebær, mørke sjokolade "knapper" og hakkede hasselnøtter. Noen ganger har jeg revne gulrøtter i også, da blir den ekstra saftig og søt :)
  • Storogliten, Leia81 og bobbelfru liker dette

#19 **lykke!!**

**lykke!!**

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 513 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 21:49

Takk, Prøves garantert i morgen!!

#20 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 523 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 06:56

Anbefaler ikke mat/div med sjokolade eller nøtter pga allergi hos andre barn som kan plutselig ta maten. Men gurii, det hørtes GODT UT! :) :) :)

Så lenge de ikke har fått noen beskjed om at de bør unngå nøtter, så hadde jeg ikke sett på det som et problem. Da må man jo i tilfelle unngå veldig mange ting, sånn i tilfelle. Jeg har hørt om barn som er så allergiske mot både fisk og egg i tillegg at de ikke kan være i samme rom som det og da begynner det å begrense seg en del, sånn tilfelle noen ikke tåler det.

Jeg hadde sendt med en muffins, som tross alt er nesten bare sunn :) De serverer prim på vanlige brødskiver i vår barnehage, så en grov muffins med masse sunne ting i og litt mørk sjokolade kan umulig være verre.

Det er sant :)

Godt høres det ut uansett ;)