Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

DINE forventninger til barnehagen (småbarnsavdeling)!

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 506 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 17:21

Vil gjerne høre hvilke forventninger/ønsker dere har til personalet i barnehagen, og hva som er VIKTIG for dere når prinsen/prinsessen begynner i barnehagen.
Skal jobbe på en ny småbarnsavdeling, og vil gjerne høre litt fra dere:)

Annonsebilag
Annonsebilag

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 928 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 17:27

Jeg synes det er viktig å ikke være nazi på når barna skal infinne seg, at man kan levere sent noen ganger når man skal på seinvakt.

#3 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 08 august 2012 - 17:30

Jeg er student og må også ha fleksibilitet ang levering og henting. Mer viktig for meg er det imidlertid at pedagogene tar hensyn til barnet mitt mtp spising og soving. Han er bare 11 mnd, så han passer ikke inn i noen mal enda (begynner i barnehage på mandag). Synes også det er viktig å få en god dialog med pedagoene, slik at jeg vet hva som skjer i barnehagen og hører om gutten min har det bra :-)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 506 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 17:38

At de i bhg ikke kaller ungene prins/prinsesse :)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 506 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 17:54

Signerer #4 ;)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 506 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 17:54

Jeg forventer at de ansatte faktisk passer på barna.. har flere ganger sett noen av de minste gå alene, enten blitt plaget av større barn eller klatrende i høyder.. synes det er kjempeskummelt!

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 506 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 18:12

At jeg får ham hel hjem når jeg henter. Ser ikke poenget i å gå skole som 1-2 åring, de skal leke.

#8 **lykke!!**

**lykke!!**

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 510 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 18:27

At de tar småbarnsalderen på alvor, at de vet at disse små trenger uendelig med kos, omsorg, et fang å sitte på, trygge personer, stabile rammer, gode rutiner, tydelige beskjeder, regler å følge. At de har kunnskap om små barn, språkutvikling, motorisk utvikling, kognitiv utvikling, lekutvikling osv.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 506 Innlegg:

Skrevet 08 august 2012 - 19:07

Vis innlegg**lykke!!** skrev 08 august 2012 - 18:27:

At de tar småbarnsalderen på alvor, at de vet at disse små trenger uendelig med kos, omsorg, et fang å sitte på, trygge personer, stabile rammer, gode rutiner, tydelige beskjeder, regler å følge. At de har kunnskap om små barn, språkutvikling, motorisk utvikling, kognitiv utvikling, lekutvikling osv.

Kan vel egentlig bare signere dette. :)

I tillegg så må de se HAN, og ikke bare alderen hans.. For her så er han veldig aktiv, og de er veldig flinke til å se når han trenger å "rase" fra seg, sånn at de feks tar han med ut for å leke med de eldre guttene. Noe som er kjempestas.