..
Noen som har erfaring med grøt før babyene er 4 måneder? UT
Opprettet av
Anonym bruker
, aug. 08 2012 09:21
5 svar til dette emnet
Skrevet 08 august 2012 - 09:21
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 08 august 2012 - 09:25
Vi begynte med grøt når han var 3,5mnd. Litt tidlig, men ble gjort i samråd med hs og barnelege. Han var tydeligvis veldig sulten, drakk mye mme og sov hele natten. Så for å slippe å vekke han for melk om natta begynte vi å gi han smått med grøt. Vi fulgte med på magen hans, og om han reagerte på det. Noe han ikke gjorde, og han likte tydeligvis å få mat. Var oppe i en porsjon like før 4mnd.
Han var i tillegg veldig liten i vekt, og trengte ekstra næring som grøten gav han.
Han var i tillegg veldig liten i vekt, og trengte ekstra næring som grøten gav han.
Skrevet 08 august 2012 - 09:37
Ikke før 4 mnd, men eldste fikk fra 4 mnd og yngste fra 5 mnd. Og jeg angrer. Begge mine har fått problemer med magen etter innføring er grøt. De er når 3 1/2 år og 15 mnd og har fortsatt problemer. Mulig de ville hatt det uansett, men jeg tror grøten gjorde at det ble verre enn det ville blitt. Yngste fikk frukt og grønnsaker fra 4 mnd og magen var forøvrig helt fin da.
Får jeg et tredje barn blir grøt noe av det siste som blir innført, om det blir innført i det hele tatt.
Får jeg et tredje barn blir grøt noe av det siste som blir innført, om det blir innført i det hele tatt.
Skrevet 08 august 2012 - 09:39
Minsten fikk fra litt før han ble 4 mnd, men vi bruke sikkert 6 uker på å venne han til med det. Han ville aller helst ha flaske, men kom da over anbefalt daglig dose mme.
Blandet den veldig tynn i starten, og ga en skje hver kveld for så å øke litt og litt.
Blandet den veldig tynn i starten, og ga en skje hver kveld for så å øke litt og litt.
Skrevet 08 august 2012 - 09:47
Jenta mi fikk smaksprøver fra 3.5 mnd, og var klar til fulle grøtporsjoner når hun var 4 mnd. Dette var etter anbefaling fra lege og ernæringsfysiolog, og hun fikk kaloririkt tilskudd gjennom sonde før hun begynte på grøt.
Skrevet 08 august 2012 - 10:02
Begge mine er mme barn og de bynte med grøt da de var ca3,5mnd, har aldri hatt noe problemer med verken mage eller annet.