Gå til innhold

Innhold i godteposer (4år)?


Høst:-)

Anbefalte innlegg

Vi skal ha barneselskap for 4 åringen vår. Fått med meg at det er vanlig å få gosteposer i barnebursdager. Starter man med det allerede i 4 års dag? Hva pleier det å være i disse posene? Skal ha sjørøvertema. Forslag til hva jeg evt kan fylle posene med? Holder det kanskje med å kjøpe et nett med gullmynter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å ha godteposer i barnebursdag, men pga melkeintoleranse i vennegjengen har vi aldri sjokolade. Pleier å ha røde gèlèfisker, kjærlighet på pinne, en minieske med rosiner, annet gèlègodt. Noen ganger har jeg hatt oppi sjørøvertatoveringer, klistremerker, ben ten-kort osv. Litt kjedelig med bare gullmynter, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ha oppi litt forskjellig jeg - men de nettene med forskjellige sjokolader på nille er jo greie og billige. Kjøp noe smågodt, seigmannpose fra first price, trenger ikke være så masse, men litt forskjellig er ok. I fjor la jeg oppi 2-3 tatoveringer til hver også, og det var veldig populært:-)

.På BR leker har de pakker med masse tatoveringer for 50kr, med forskjellige temaer. En pakke holder til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å droppe godteposene en gang, hadde snop på bordet isteden, men de ble etterlyst da barna ble hentet gitt ;)

 

Har blitt en tradisjon med godteposer og barna forventer det faktisk, så det kommer du ikke unna..

 

Helt greit egentlig da, trenger ikke være så mye og ungene koser seg med det.

Forrige bursdag vi hadde her (5-års dag) hadde vi godteposer med en kjærlighet på pinne, en kindersjokolade, noen seigmenn, en pez-sukkertøy og en av de bittesmå rosineskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt godteposer som vi har sendt med etter bursdager vi. Og det har aldri virket som at det har vært et savn heler. Har en på 8år og en på snart 7år så det har vært noen bursdager kan man si. Men vi har fått endel positive tilbakemeldinger fra foreldre på at vi ikke har godteposer, det blir som oftest nok sukker og aktivitet i en bursdag til at ungene er gira nok når de kommer hjem. Flere rundt her har faktisk tatt etter oss å kuttet ut godteposene nå de siste årene. Stortsett er bursdagene ferdige såpass sent på dagen at det blir litt sent å spise opp godteposene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt godteri, klistremerker og saltstenger eller gullfisk. Det blir godt mottatt. Så fisker de selvfølgelig posene med en stang fra toppen av trappa.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det såpebobler, mini rosineske, kjærlighet på pinne, ballonger og to gelekrokodiller i godteposen på fireårsdagen. Såpebobler var stor suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det sendes hjem, deles ut til slutt?... Tok det midt i, jeg- er visst ganske fersk på dette med barnebursdager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt godteposer og ingen har etterlyst det heller. I fireårsdagen hadde vi ikke godteri i det hele tatt, "bare" pølser, kaker og is. I femårsdagen hadde vi litt godteri stående på bordet, men ikke mye.

 

Jeg syns det er unødvendig at barna skal få med seg godteri hjem etter en bursdag. Jeg husker da jeg var liten at vi fikk en liten godtepose i bursdagen, men den fikk vi så vi kunne spise det mens vi så på donaldfilmer, som vi alltid gjorde da. Det eneste vi fikk med oss hjem var en ballong, i tillegg til restene av godteposen som stort sett besto av en halvspist kjærlighet og et par biter halvsmeltet sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteposer og energidrikk kommer jeg ikke til og kjøpe til barna mine/deres selskap! Energidrikk er totalt unødvenig for alle om ikke er idrettsutøvere på et høyere nivå, og jeg synes det er undøvendig og "gi gaver" til barn som kommer på bursdagselskap.

 

Om noen er så frekke at de etterpør det, så er det de(altså foreldrene til barna) som har et problem, -ikke jeg, mener jeg. Irriterer meg også grønn på de poser barna kommer hjem med når de har vært i selskap, og selv om det er hver sin gang, blir det like mye krangel og sutter hver gang søster/bror kommer hjem og både ha fått være på bursdag OG fått godterei med seg HJEM!!! På en ukedag it tillegg så er det topp!! For jeg kan sverge på at den posen som blir tatt med hjem er "den beste godteposen noensinne".....

 

Nå er jeg sikker ei sær gammel kjerring, men så mye kake og mat det ligger igjen på tallerkener og brus/saft i glass etter et barneselskap så er det totalt unødvenig og gi de MER av dette i form av poser..Klistermerker, såpebpbler, ballonger, har vært borti det meste. Og er det ikke godterie, ender det opp slngende rundt i huset som søppel i løpet av få timer..Så nei takk, ikke ha godeposer på bursdager mine unger skal komme i (lite og gjøre der),- og derfor lager jeg ikke godteposer selv heller. Det hører juletrefester til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare hatt bursdag til 3-åringer, men da hadde jeg i tørket mango, rosiner, og noe kokoloco tørket kokosgreier, en liten sjokolade og sopebobler. Godteposen ble delt ut midt i bursdagen, så de var stort sett spist opp til henting. I andre bursdager vi har vært i har det vært mer kjærlighet på pinne og annet "skikkelig godteri" samt såpebobler. Tror ikke det er supernøye, jeg syntes kaken inneholt så mye sukker at jeg prøvde å lage en litt sunnere variant av godteposen til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 2søte. Meir glad når dei IKKJE kjem heim med snoprestar. Vi pleier å sette fram frukt på pinnar. Vannmelon, jordbær o.l skåret i firkantar og sett på coctailpinnar. Kjempesuksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteposer og energidrikk kommer jeg ikke til og kjøpe til barna mine/deres selskap! Energidrikk er totalt unødvenig for alle om ikke er idrettsutøvere på et høyere nivå, og jeg synes det er undøvendig og "gi gaver" til barn som kommer på bursdagselskap.

 

Om noen er så frekke at de etterpør det, så er det de(altså foreldrene til barna) som har et problem, -ikke jeg, mener jeg. Irriterer meg også grønn på de poser barna kommer hjem med når de har vært i selskap, og selv om det er hver sin gang, blir det like mye krangel og sutter hver gang søster/bror kommer hjem og både ha fått være på bursdag OG fått godterei med seg HJEM!!! På en ukedag it tillegg så er det topp!! For jeg kan sverge på at den posen som blir tatt med hjem er "den beste godteposen noensinne".....

 

Nå er jeg sikker ei sær gammel kjerring, men så mye kake og mat det ligger igjen på tallerkener og brus/saft i glass etter et barneselskap så er det totalt unødvenig og gi de MER av dette i form av poser..Klistermerker, såpebpbler, ballonger, har vært borti det meste. Og er det ikke godterie, ender det opp slngende rundt i huset som søppel i løpet av få timer..Så nei takk, ikke ha godeposer på bursdager mine unger skal komme i (lite og gjøre der),- og derfor lager jeg ikke godteposer selv heller. Det hører juletrefester til!!!!

 

Det var jo en real tirade :-) Har du noen tips? Jeg skal ha 20 3-6-åringer og er nokså nervøs for å mislykkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tilda med to små <3
Godteposer og energidrikk kommer jeg ikke til og kjøpe til barna mine/deres selskap! Energidrikk er totalt unødvenig for alle om ikke er idrettsutøvere på et høyere nivå, og jeg synes det er undøvendig og "gi gaver" til barn som kommer på bursdagselskap. Om noen er så frekke at de etterpør det, så er det de(altså foreldrene til barna) som har et problem, -ikke jeg, mener jeg. Irriterer meg også grønn på de poser barna kommer hjem med når de har vært i selskap, og selv om det er hver sin gang, blir det like mye krangel og sutter hver gang søster/bror kommer hjem og både ha fått være på bursdag OG fått godterei med seg HJEM!!! På en ukedag it tillegg så er det topp!! For jeg kan sverge på at den posen som blir tatt med hjem er "den beste godteposen noensinne"..... Nå er jeg sikker ei sær gammel kjerring, men så mye kake og mat det ligger igjen på tallerkener og brus/saft i glass etter et barneselskap så er det totalt unødvenig og gi de MER av dette i form av poser..Klistermerker, såpebpbler, ballonger, har vært borti det meste. Og er det ikke godterie, ender det opp slngende rundt i huset som søppel i løpet av få timer..Så nei takk, ikke ha godeposer på bursdager mine unger skal komme i (lite og gjøre der),- og derfor lager jeg ikke godteposer selv heller. Det hører juletrefester til!!!!
Det var jo en real tirade :-) Har du noen tips? Jeg skal ha 20 3-6-åringer og er nokså nervøs for å mislykkes :-)

 

Lag en liten pose med 5-6 godtebiter. I god tid før selskapet er ferdig ordner du "fiskedam" så hvert barn får fiske sin pose.

Det gjør vi når det er bursdager her, og da får ungene den etterlengtede posen, de synes det er kjempemorsomt (og det holder dem noenlunde rolige) og posene er nesten oppspist når foreldrene kommer ;)

 

Her er det poser i alle bursdager, så jeg tror ikke det er så forhatt ute i den virkelige verden som det er her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo at det blir mer og mer vanlig, og jeg sier ikke dette til folk jeg vet skal ha/har hatt det på selskap til sine barn. Jeg bare "irriterer meg inni meg" ;) Synes det virkelig er unødvendig, fordyrende og skaper mer arbeid for oss foreldre som arrangerer festen.

 

Jeg skal holde fellesbursdag sammen med to andre foreldrepar i november,- og der skal det IKKE blir godtepose, hverken med godte, sundt eller "lekesaker" i. Da skal vi heller legge mer i det vi serverer på bursdagen og evt ustyr til selskapsleker om vi skal ha det ;) Igjen, jeg snakker ikke om dette med noen jeg kjenner, av frykt for og støte noen, gjøre de lei seg, eller at de skal føle de "har gjort noe feil"..Men her inne kommer jeg med min ærlige, subjektive mening, og "Lider ellers i stillhet":.... ;) Og selvfølgelig, jeg sier ikke noe til barna mine heller. Og de har aldri spurt om og dele ut godteposer på SINE bursdager heller, så det går greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...