Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Etter-rier 8 dager etter fødsel, er det NORMALT?!?! Er 3.gangsfødende...

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 `lilje

`lilje

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 845 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:04

Jeg holder på å bli galen her... Om nettene har jeg krampe "nedider", de varer sirka i 1,5 timer og er veldig vonde!

Det er jo 8 dager siden fødselen, og når jeg googler ser det ut som det skal gi seg etter 2-4 dager. Ringte legekontoret, men kontordama sa det var "Helt normalt".

Jeg er helt øM og jeg føler alt av innvoller bare henger og slenger der nede, helt forferdelig vondt :(

Ja, er det virkelig normalt det her? De første dagene etter fødselen hadde jeg jo etter-rier, men de kom bare når jeg ammet - og de gikk over ganske raskt. Men nå der i mot....

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:06

Jeg slet med magesmerter av og på i flere uker etter 3. og 4. fødsel. Var akkurat som om innvollene brukte mye tid på å komme på plass igjen ja, slik som du beskriver. Veldig vondt! Du har all min sympati.

#3 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:08

Sorry mac, men dette innlegget ditt MÅ jeg bare lÅne meg til barselboka jeg skriver pÅ. Gidder ikke Å spørre deg om lov en gang, for dersom du sier nei, sÅ bruker jeg det likevel. Fabelaktig!

Og forøvrig, har jeg lært noe frem til nÅ, sÅ er jo nærmest alt normalt etter en fødsel, og hÅper du er blitt bedre en gang mellom 3 uker og 6 mÅneder. God bedring.

#4 `lilje

`lilje

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 845 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:09

Vis innleggAlva♂♂♂♀ skrev 07 august 2012 - 17:06:

Jeg slet med magesmerter av og på i flere uker etter 3. og 4. fødsel. Var akkurat som om innvollene brukte mye tid på å komme på plass igjen ja, slik som du beskriver. Veldig vondt! Du har all min sympati.

åh, NEIIIIII!!!! Så dette er bare noe jeg må slite med i nærmeste fremtid altså... Ja, det føles som innvollene ikke er på plass i det hele tatt. Grusomt det her!

Tok du noe for det? Jeg er så redd for å bruke medisiner nå som jeg ammer - så har ikke tatt noe til nå.

Jajja... det går nok over ei eller annen gang... sukk ;)

#5 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:12

Jeg tok en kombinasjon av Ibux og Paracet om det ble veldig ille. Det er samme mixen som de gir på barsel. Det hjelper en del. Det gikk jo gradvis over da, var ikke like vondt hele tiden, men tok et par uker før det sluttet å knipe til innimellom.

#6 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:13

Naproxen Mylan sto det på en pakke jeg fikk på barsel på sykehuset og som jeg skulle ta sammen med to paracet, mot smerter av ymse slag, som det ikke er det spor farlig å ta mens man ammer. Regner med at det kan lindre på det du opplever også?

#7 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 232 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:21

Etter fødselen med guttungen varte det i ca 2 uker, med jenta varte det i 4 uker... Var vist normalt det også gitt :-/ Krysser fingrene for at det går fort over.. Det å ligge mye på magen skulle hjelpe fikk jeg beskjed om, hjalp ikke det spøtt etter min mening :-p

#8 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:25

Skriver under, etterriene etter nr. 3 var helt jævlig. I lang tid spesielt når man ammer.

Gruer meg mest til de faktisk nå :-(

#9 `lilje

`lilje

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 845 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:29

Ok... nå er jeg super overrasket her faktisk!! Synes godt de kunne sagt det her på sykehuset til meg, for jeg har lurt på om det er noe stein-stokke-galt nedider i ett par dager nå. Er litt over-nervøs av meg kanskje ;)

Jajja, godt jeg har dere :) Da skal jeg bare ta tiden til hjelp, mulig jeg tør ta noe ibux+paracet om det blir så vondt som i natt. Får håpe ikke! 4 uker!!! Helt sykt om det skal vare så lenge!!!

#10 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 17:44

Fikk et tips om å ligge mye på magen. Så skulle det gå fortere over. Men vet ikke om det er noe i det...

#11 maimora

maimora

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 19:02

Da fikk min 3 hadde jeg etterrier i 8 dager, fikk med meg paralgin forte for en uke, så det går  absolutt an!

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 199 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 19:33

Etterrier blir verre og verre for hver unge, bare vent til du får nr fire ;)

Men som Alva sier hadde jeg også magesmerter også etter at disse etterriene gav seg, min lege sa også at det bare var kroppen som "falt på plass" etter svangerskapet. Bl.a tarmer og innvoller som har vært dyttet og klemt på skal finne tilbake til plassen sin og kan gi kolikklignende smerter fra tarm o.l. i prosessen.

Fjerde barnet her ble tatt med keisersnitt så i tillegg til dette slet jeg også med smerter fra urinblæra i et par uker, det var visst også vanlig etter både ledningen du har inn der under operasjonen og fordi blæra blir dyttet og flyttet på når de løfter ut ungen.

Ubehaget etter en fødsel er ikke til å spøke med altså, du har min medfølelse, men det går heldigvis greit over etterhvert.

#13 skinnfilla

skinnfilla

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 946 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 22:58

Jeg hadde vondt lenge etter Nr 2 jeg. Jammen godt jeg ikke skal ha en Nr 3 og 4 ;). Hadde kjempevondt faktisk , og jeg tåle endel altså:)

All sympati til deg:)

" det har jeg aldri prøvd før så det klarer jeg helt sikkert!"