Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen som klarer å svare på denne?

• Logg inn for å svare
46 svar til dette emnet

#41 Helseinterressert

Helseinterressert

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Skrevet 24 august 2012 - 08:59

ostepop sa:

"Men barnevaksinsasjonsprogrammet er så gjennomtesta at det er meg en gåte hvordan dere kan mene at det i det hele tatt foreligger en kontrovers."

Ingen av barnevaksinene er testet for faktisk virkning gjennom randomiserte doble blindstudier. De er testet for sin evne til å gi vaksineinduserte antistoffer, noe som ikke er det samme som immunitet mot sykdom. Produsentene oppgir heller ingen annen effekt enn vaksineinduserte antistoffer gjennom oppgitte vaksinedata i felleskatalogen.no. Det er selvsagt sterke krefter som har interesser av å skape et annet bilde enn dette for å oppnå fortjeneste gjennom vaksinesalg og økt medisinsalg som følge av potensielle bivirkninger. I tillegg er det tusenvis av helsepersonell som også har syke mennesker som sitt levebrød uten at dette selvsagt betyr at alle er uærlige sjeler for det.

Selv om vaksinestudier på begge sider kan sies å ha sine metodiske svakheter er det en interessant hypotese at vaksiner står som en sentral årsaksfaktor blant de nær 50% av norske femåringene som har kroniske lidelser/utviklingsforstyrrelser.

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 ostepop123

ostepop123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 24 august 2012 - 10:45

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, Helseinterressert, men jeg har altså kommentert på nøyaktig de samme påstandene tidligere, men du nedverdiger deg visst ikke til å svare.

For det første (og jeg kopierer fra tidligere innlegg i samme tråd":

Fortell meg igjen, er du snill:

Hvordan mener du man skal undersøke effekten av for eksempel meslingvaksine (altså på sykdomstilfeller, ikke på dannelse av antistoff, for det finnes det plenty av) ved hjelp av et randomisert, kontrollert forsøk, når det knapt nok finnes smitte?

Og hvor etisk er det å utsette noen for et randomisert, kontrollert forsøk med vaksinering, når jeg og de fleste andre (som foreldre) aldri ville unnlatt å vaksinere barna våre for sykdommer de står i fare for å få, og du (som mulig forelder, jeg vet ikke om du har barn en gang) aldri ville vaksinert barna dine? Det finnes sannsynligvis veldig få foreldre der ute som er villige til å la beslutningen om vaksinasjon vs ikke-vaksinasjon av barna være tilfeldig. Mener du vi bør ha en tvungen RCT, kanskje? å, nei, nå kom jeg på at du ikke vet hva en RCT er. Hvordan kan du etterlyse RCTer når du ikke vet hva det er?

I tillegg: Jeg vet at du mener antistoffer betyr det samme som immunitet. Jeg har tidligere gitt deg dokumentasjon for at så er tilfelle, og du er jo uenig med all verdens immunologer her. Du bygger, meg bekjent, din påstand på et eller to tilfeller av personer som var immune mot stivkrampe men som allikevel fikk sykdommen - disse menneskene hadde en immunforsvarsfeil. Synes du virkelig dette er tilstrekkelig dokumentasjon for dine spekulasjoner, eller har du hentet inn nye interessante studier siden sist? Opplys meg gjerne.

"interessant hypotese at vaksiner står som en sentral årsaksfaktor blant de nær 50% av norske femåringene som har kroniske lidelser/utviklingsforstyrrelse"

Oi! Har du noe som helst som ligner empirisk belegg for dette, eller er det noe du har drømt?

Du står altså helt fritt til å dokumentere det du sier, også her.  Lykke til.

#43 Helseinterressert

Helseinterressert

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Skrevet 24 august 2012 - 13:34

Det er ikke forbrukeren sitt ansvar å dokumentere at ikke vaksiner er helseskadelig/dødelig, unødvendig og ineffektive, dette er vaksinepushernes ansvar.

Vi kan jo begynne med barnevaksinasjonsprogrammets første 21 vaksiner som gis i de første 15 mnd av et barns liv, hva er det som dokumenterer at dette ikke er helseskadelig og potensielt dødelig?

#44 ostepop123

ostepop123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 24 august 2012 - 14:11

Å, du er meg en fin en! Selvsagt er det dem som produserer og evt administrerer vaksiner sitt ansvar Å dokumentere at det de produserer er trygt og effektivt. Det gjør de da ogsÅ i rikelig monn. Problemet er bare at uansett hva jeg gir deg av dokumentasjon, sÅ vil du ikke akseptere det, med mindre det er en RCT som mÅler sykdom og ikke antistoffer. Men hvordan i all verden har du tenkt Å fÅ til det? PÅ tide Å svare pÅ det paradoksale kravet du stiller snart? Hvordan skal man mÅle sykdomstilfeller i en befolkning som knapt har smitte? Og har du tenkt Å tvangsrandomisere ikke-vaksinerende befolkning for Å teste, eller evt tvangs-ikke-vaksinere vaksinerende befolkning? Jeg venter fortsatt i spenning pÅ svaret ditt.

#45 ostepop123

ostepop123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 24 august 2012 - 14:35

Helseinterressert! Se hva jeg fant! En placebokontrollert meslingvaksinestudie, fra den tiden da meslinger faktisk fantes. http://www.ncbi.nlm....2555087/?page=1

Gjett hva! 14 smittede i uvaksinert-gruppa, ingen i vaksinert-gruppa. Hvilken gruppe tror du opplevde et dødsfall?

Er du overbevist nå, eller? :P

Dette innlegget har blitt redigert av ostepop123: 24 august 2012 - 14:37

#46 ostepop123

ostepop123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 28 august 2012 - 19:31

Ingen kommentarer til dette, Helseinterressert? Er du ikke mottagelig for dokumentasjon av typen du har etterlyst så lenge?

#47 MortenO

MortenO

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 103 Innlegg:
  • StedRingerike

Skrevet 29 august 2012 - 10:33

Hva med litt tørr statistikk? Det er jo enklere å forholde seg til, jeg tar meg friheten av å reposte et tidligere innlegg fra denne tråden:
http://www.klikk.no/...t-om-meslinger/
(riktignok rettet mot Mx3, men poenget er det samme)
-------------------------------------------
ECDC (European Centre for Disease Prevention and Control) følger utviklingen på forskjellige smittsomme sykdommer. Jeg tar ett eksempel her og det er overvåking av meslingutbrudd.

Rapporter for hver eneste måned finner dere her:
http://ecdc.europa.e...Pages/emmo.aspx

Tar man november-rapporten så finner man data som ikke bare er bra:
http://ecdc.europa.e...ng_Nov_2011.pdf
I løpet av 2011's 10 første måneder er det registrert 27.970 tilfeller av meslinger. Og hvem er det som er smittet?

Sitat

Sitat

Vaccination status was known for 83% (23 112 cases) of the reported cases. Of these, 82% (18 927) were unvaccinated and 13.5% (3 114) had only received one dose.
Ikke overraskende var det uvaksinerte som tar førsteplassen på smittede med klar margin. I følge Mx3 så er uansett ikke meslinger farlig, det er bare litt omsorg og noen dager sykeforløp som skal til for uvaksinerte. Så hva sier rapporten om komplikasjoner i forbindelse med meslingtilfellene?

Da tar vi en titt i september-rapporten som bryter dette noe bedre ned. Komplikasjoner ble innrapportert for 5512 tilfeller, altså for ca 20% av alle smittede. Det er komplikasjoner som f.eks encefalitt (hjernebetennelse), lungebetennelse og diare, typiske tilstander som fører til sykehusinnleggeler og behandling. Det er også meldt om åtte dødsfall i forbindelse med meslinger i europa frem i nevnte periode.
Uvaksinerte dominerer også denne gruppen og hele 68% av pasienter med komplikasjoner er uvaksinerte.

Oppsummert:
27.970 tilfeller av meslinger registrert i perioden Januar-Oktober 2011
82% av de smittede var uvaksinerte
20% av tilfellene medførte mer eller mindre alvorlige komplikasjoner
68% av alle registrerte komplikasjoner var på uvaksinerte pasienter
-----------------------------------------------
Da er det vel Helseinterresert som har neste trekk ...
Du har rett til dine egne meninger, men ikke til dine egne fakta.