Når begynte deres små å snu seg rundt og krybbe eller sitte?
Opprettet av
endelig mamma:)
, aug. 06 2012 18:58
11 svar til dette emnet
Skrevet 06 august 2012 - 18:58
Her er mini 7 mnd og ligger fint helt i ro med rumpen sin. Ikke tegn til å ville snu seg rundt. normalt?
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 06 august 2012 - 19:17
Snu seg rundt fra rygg til mage og omvendt begynte hun med ved 6 mnd. Så ingen "tegn" på forhånd, det løsnet plutselig bare en dag.
Kryping begynte hun med ved 7,5 mnd.
Når hun ble 10 mnd begynte hun å reise seg og sette seg opp på gulvet. Krabbing kom ved 10,5 mnd.
Hun er et par måneder senere ute med alt enn det storebroren var, så hun er nok litt treg.
Tror ikke det er noe grunn til bekymring for dere enda. Kjenner en gutt som ikke rørte seg før han var 10 mnd og han er i dag en helt vanlig 4-åring.
Kryping begynte hun med ved 7,5 mnd.
Når hun ble 10 mnd begynte hun å reise seg og sette seg opp på gulvet. Krabbing kom ved 10,5 mnd.
Hun er et par måneder senere ute med alt enn det storebroren var, så hun er nok litt treg.
Tror ikke det er noe grunn til bekymring for dere enda. Kjenner en gutt som ikke rørte seg før han var 10 mnd og han er i dag en helt vanlig 4-åring.
#3 Gjest_peacock_*
Skrevet 06 august 2012 - 19:34
Min var ca som din, abella.
Rullede rundt ved 7 mnd, begynte å krype litt ved 9 mnd og stå på alle 4. Når han var 10 mnd tok det helt av, og på 14 dager har han nå satt seg opp, reist seg opp, begynt å krabbe og klatrer på ALT! Han klapper, vinker, leker Såååå stor, danser og gjentar lyder vi sier. Fra å være en rolig baby som stort sett ble i nærheten og hylte når vi gikk fra han er han nå en nysgjerrig liten herre som gjerne krabber av gårde alene :-)
Jeg synes det er fint at de venter med de store stunts til balansen er i orden - litt enklere å passe på de da! .-)
Rullede rundt ved 7 mnd, begynte å krype litt ved 9 mnd og stå på alle 4. Når han var 10 mnd tok det helt av, og på 14 dager har han nå satt seg opp, reist seg opp, begynt å krabbe og klatrer på ALT! Han klapper, vinker, leker Såååå stor, danser og gjentar lyder vi sier. Fra å være en rolig baby som stort sett ble i nærheten og hylte når vi gikk fra han er han nå en nysgjerrig liten herre som gjerne krabber av gårde alene :-)
Jeg synes det er fint at de venter med de store stunts til balansen er i orden - litt enklere å passe på de da! .-)
Skrevet 06 august 2012 - 19:37
Hun snudde seg fra rygg til mage 3 mnd og 3 uker gammel, 2 uker senere begynte hun å krype rundt
Nå er krypingen nesten blitt til krabbing, ikke langt unna nå.
4,5 mnd gammel klarte hun fra mage til rygg også.
Sitte kan hun ikke enda, men hun ligger på siden, og det virker som hun ikke er så langt unna å sette seg opp
Hun kan stå ved hjelp, setter henne inntil bordkanten og hun holder seg oppe av seg selv. Hun har gå-refleks, så man kan holde i hendene og hun trasker avgårde.
Hun er neesten 6,5 mnd gammel
4,5 mnd gammel klarte hun fra mage til rygg også.
Sitte kan hun ikke enda, men hun ligger på siden, og det virker som hun ikke er så langt unna å sette seg opp
Hun kan stå ved hjelp, setter henne inntil bordkanten og hun holder seg oppe av seg selv. Hun har gå-refleks, så man kan holde i hendene og hun trasker avgårde.
Hun er neesten 6,5 mnd gammel
Skrevet 06 august 2012 - 20:10
Lillesnupp snudde seg rundt fra rygg til mage ved 4 mnd alder og tilbake ved 5 mnd. Etter st har det "stått stille". Nå de siste to ukene (hun blir 8 mnd denne uken) er det vill turning, med ståing i bro, rulling, gynging på alle fire og mye rare vridninger av kroppen. Tror krabbing er rett rundt hjørnet, men mulig det "står stille" litt igjen :-)
Latmannslivet på sofaen er det ihvertfall en slutt på ;-)
Latmannslivet på sofaen er det ihvertfall en slutt på ;-)
Skrevet 06 august 2012 - 23:24
Snudde seg fra rygg til mage 2mnd og 3uker, begynte å krype litt ved ca 4 mnd. 4,5 mnd snudde seg tilbake fra mage til rygg, 5mnd og 2uker stod hun på alle fire i krabbestilling. Får ikke til å krabbe mer en et par tak før hun detter sammen igjen, men ser nå at hun beveger bein og armer riktig når hun kryper, så tror nok ikke det er lenge før. Hun blir 6mnd på søndag denne uken. Hun klarer nå å stå å holde seg fast i ryggen på sofaen i lengre perioder, men er ikke helt klar for å sitte på egenhånd så lenge hun ikke sitter i stol. Elsker tripp trapp stolen sin.
Skrevet 07 august 2012 - 08:30
Snu seg fra rygg til mage ca 4mnd og tilbake ca 5,5mnd. Snur seg rundt sin egen akse(pivoterer) ca 5,5 mnd. Løfter opp overkropp og hode på ryggen. Venter i spenning på mer motorisk utvikling? Til opplysning er det vanlig å snu seg rundt ved ca 6mnd alder. Noen er tidligere ute og noen senere, men hvis ikke noe har skjedd innen 8mnd kan det være lurt å få en undersøkelse av fysio på helsestasjonen.
Dette innlegget har blitt redigert av aragon: 07 august 2012 - 08:32
Skrevet 07 august 2012 - 08:59
Min lille snur seg rundt, men er ikke ivrig på det. Ligger han på rygg så koser han seg stort sett så mye at han ikke gidder
Han er 8 mnd. Begynte å åle seg fremover for en måned siden.
Hvis din lille ikke snur seg og du er bekymret, så ta kontakt med helsestasjonen? Noen er uansett mer ivrig enn andre på å farte rundt
Hvis din lille ikke snur seg og du er bekymret, så ta kontakt med helsestasjonen? Noen er uansett mer ivrig enn andre på å farte rundt
Skrevet 07 august 2012 - 09:54
Min er veldig sent med sånt da.
Nå er han ni månender å nettopp lært seg å ruller fra rygg til mage.
Han kommer seg forsatt ikke fremover,men kommer seg ett bra stykke bakover.
Han har så vidt begynt å sitte litt alene,men ramler fort igjen.
Nå er han ni månender å nettopp lært seg å ruller fra rygg til mage.
Han kommer seg forsatt ikke fremover,men kommer seg ett bra stykke bakover.
Han har så vidt begynt å sitte litt alene,men ramler fort igjen.
Skrevet 07 august 2012 - 11:53
Her snudde hun seg fra rygg til mage når hun var 5,5 mnd, og ruller seg rundt. Men liker seg best på mage. Åler seg rundt sin egen akse, men ikke fremover. Har satt henne opp noen ganger og da sitter hun med rett rygg og bena i V-stil en stund. Snart 8 mnd.
Skrevet 07 august 2012 - 18:02
Når babyen nesten klarer noe, så kan man hjelpe de på vei. Feks med snuing fra rygg til mage. Hjelp med å ta en fot over den andre og snur de rundt så de havner på magen. Har en svigerfar som er psykolog og jobber mye med barn og kan en del om utviklingen. Han sier at du ikke skal presse barnet på å klare noe, men når de har begynt, så hjelp de litt, og la de klare resten selv. Går det ikke, så er de ikke klare.
You gotta go there to come back
Skrevet 28 august 2012 - 09:35
Lilletulla mi begynte å krabbe da hun var 5 mnd og 2 uker! og plutselig måtte jeg drive å rydde bort ting og tang som ikke fikk stå i fred lenger.
Hadde egentlig håpet at hun skulle vente litt men neida...
Ser ut som en liten, men søt kålorm der hun skyver seg fremover med bena og er veldig fornøyd fordi hun nå kan komme bort til alt hun syntes er interessant.
Pappaen gikk da han var 9 mnd.... så jeg er litt "redd" for at hun ikke kommer til å være de siste kom begynner å gå heller.
Uansett, gøy å se at hun trives med å være mobil... men tiden hvor jeg bare kunne legge henne på gulvet når jeg skulle på do eller andre ting og bli borte i 1 minutt eller to er forbi...
Hadde egentlig håpet at hun skulle vente litt men neida...
Ser ut som en liten, men søt kålorm der hun skyver seg fremover med bena og er veldig fornøyd fordi hun nå kan komme bort til alt hun syntes er interessant.
Pappaen gikk da han var 9 mnd.... så jeg er litt "redd" for at hun ikke kommer til å være de siste kom begynner å gå heller.
Uansett, gøy å se at hun trives med å være mobil... men tiden hvor jeg bare kunne legge henne på gulvet når jeg skulle på do eller andre ting og bli borte i 1 minutt eller to er forbi...