Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

vi flytter til Bergen!!

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 718 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 14:08

Neste år er vi på flyttefot og herlighet for en drøm det er! Nå er spørsmålet; hvor er det best å bo med barn i Bergen? Hvor er det best barnehagedekning?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 04 august 2012 - 14:47

Syns Barnehage dekningen er rimelig grei de fleste steder, men det kan jo være fordi jeg har vært heldig. Jeg personlig ville ikek bodd midt i byen med mså barn, men det er de som gjør det og stortrives. De søte gamle husene er jo helt nydelige. Selv trives jeg i Bergen Vest, Olsvik f.eks. Her er det 4 barnehager i gå avstand, to butikker, kina fastfood ting, bussene går hver halve time til byn eller til Vestkanten (kjøpesenter hvor det også er ishall, bowling, Sats etc.). Man kan forresten gå til Vestkanten også på en fin dag. Tar ca 15-20 min å gå.

Her er barne/ungdomsskole og videregående. Legesenter og apotek. Så og si alt man trenger.

Kan vel trygt si at jeg anbefaler Olsvik :P
Common sense is not so common after all.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 718 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 14:50

Askøy :) Øy med i underkant av 30.000 innbyggere. Tar 15-20 min med buss/bil til Bergen sentrum.

#4 mamma_bergen

mamma_bergen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 599 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 14:52

Bare ikke Åsane,jeg klarer bare ikke Å like den bydelen..:)

Utenfor "gryten" i Loddefjord er det mange fine plasser,samme i Fyllingsdalen,altsÅ utenfor "gryten" :)

Sentrum blir litt for "masete" for meg sÅ lenge jeg har barn.

Opp mot Fana/Sandsli og den retningen har ogsÅ mange fine plasser :)

#5 happiness4life

happiness4life

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 418 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:10

Åsane er en kjempe fin bydel. Stort kjøpe senter, ikea, barnehager barne og undomsskole og videregående skole. De fleste busser går hvert 10. Minutt (20. Minutt om sommeren)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 718 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 16:53

Sentrum er dårleg på barnehagar.  Barnehagen vår i Ytrebygda har ledig plass for tida, og denne bydelen har god dekning.  Fana og Ytrebygda er fine stader å bu med barn.  Det er enkelte område på Landås, Minde/Solheimsviken ein bør unngå mtp bra miljø for barna, men ellers er det fint mange stader i byen. Har kjende med barn som trives godt i Fyllingsdalen og.  I åsane er det  gode og litt mindre gode stader, utan at eg er så lokalkjend der. Loddefjord rett bakk Vestkanten er vel kanskje heller ikkje topp enno, sjølv om det har kome seg betrakteleg.

#7 Forventningsfull med baby

Forventningsfull med baby

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 374 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 17:09

Tull å snakke negativt om èn del av Bergen. At du mamma_bergen ikke liker den er helt greit. Selv bor jeg i åsane og trives godt selv om jeg ikke er oppvokst her. Det er full barnehagedekning, noe som fører til konkurranse mellom bhg. Det kommer foreldre og barn til gode. Det er mange skoler og et godt kjøpesenter + en stor ny Ikea som navnt over her. I tillegg er det gode turmuligheter i terreng i nærheten. Kort vei til det meste. Lykke til med valget!

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 718 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 17:16

Morvik  og Tertnes i Åsane bydel er kjempeflott! Barnevennlig og sjøutsikt:)

Ellers er det mange fine steder i Fana/RÅdalen omrÅdet, og Søreide/Sandsli

Om du vil bo nærmere sentrum, vil jeg anbefale Paradis, eller Lægdene/Sollien pÅ LandÅs. LandÅs er en fantastisk bydel! Barnevennlig, masse aktiviteter for barna, man kan gÅ til byen (40 min ca), nærmt bybane og flotte friluftsomrÅder til Å være sÅ sentralt!

Velkommen til Bergen:)

P.s Jeg hadde styrt unna Loddefjord bydel... sjekk ut levekÅrsundersøkelsen fra Bergen, da ser du at den bydelen kommer veldig dÅrlig ut pÅ mange omrÅder!!

#9 Valiana

Valiana

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 329 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 04 august 2012 - 19:30

De fleste bydeler i Bergen har sine kvaliteter - spørs rett og slett litt hva man er på jakt etter, hva man har råd til osv :-)

Når det gjelder barnehagedekning er den stort sett ganske ok, men sentrum og årstad bydel har underdekning.

#10 mamma_bergen

mamma_bergen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 599 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 14:37

Haha,det var da virkelig ikke meningen å trakke noen på tærene ang åsane,men _jeg_ liker meg ikke der.Jeg har bodd der i 3 år,og er glad jeg har flyttet :)
En av tingene jeg ikke likte var å stå i eeevigheter i kø hver dag..Men som sagt det er meg,jeg er klar over at andre liker seg der.

#11 Forventningsfull med baby

Forventningsfull med baby

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 374 Innlegg:

Skrevet 07 august 2012 - 09:06

Kø er nok et problem noen steder i Åsane, det skal jeg si meg enig i. Det gjelder vel Bergen generelt, spseielt de som mÅ via Danmarksplass og Fjøsangerveien i rushen. Jeg bor heldigvis slik til at kø ikke er noe problem =)