Gå til innhold

PSMF


stretchy

Anbefalte innlegg

jeg har hatt mellom 500-800 kcal..I følge vektklubben på vg skal jeg ha 1300 kcal daglig for å gå ned 1 kg i uken-så det er jo ganske stort kcal underskudd.Men det går overraskende bra:)

 

I dag har jeg i tillegg til å sykle til og fra jobb trent styrkeprogrammet mitt, samt intervall program-denne uken er det gå tre min, jogg 4 min ganger 4. Har trent styrke en stund nå så det har jeg heldigvis en god rutine på fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått inn noe styrketrening idag - nytt mot imorgen. Er på dag 5, og hr ikke lenger sukker/karb-abstinenser, men blir fortsatt veldig sulten kort tid etter jeg har spist.

Veide meg idag, har faktisk gått ned 3kg, så dette lover jo bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av alle PSMF-folka da?

 

Nå på dag 5 er jeg DRIT LEI av å tygge kjøtt hele dagen, så jeg bestilte meg proteinpulver på iherb.com:

 

http://www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-ChocoRite-Protein-Chocolate-Supreme-14-7-oz-418-g/29968?at=0&rcode=EMO037

 

Har ikke råd til å køpe sånn flerekilostønne med whey til mange hundre kroner, så denne var jo grei - kom på en snau hundrelapp inkl.frakt

 

Idag har jeg ikke klart å spise alt proteinet som var på måltidsplanen - æsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her.. Skal ned mellom 5-10 kilo! :)

Hva spiser dere til middag og frokost? Idag blir det kyllingfilet med grønnsaker til middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her.. Skal ned mellom 5-10 kilo! :) Hva spiser dere til middag og frokost? Idag blir det kyllingfilet med grønnsaker til middag..

 

Jeg bruker diett.no til å beregne hvor mye måltidene skal inneholde - der kan du sette opp menyen din, og sjekke hva dagsdosen blir på protein, fett, karbo etc. Jeg skal ned til 60 kg, så da må jeg opp i 150g protein pr dag, og ikke overstige 20g fett og 20g karb pr dag.

Jeg pleier å sette opp meny på kvelden (på diett.no), for hva jeg skal spise neste dag.

 

Frokosten min består som regel av 2-3 eggehviter (stekt eller kokt), med kokt skinke eller reker + salat.

 

Lunch i dag var kyllingfilèt med chili og blomkål

 

Til middag blir det "hamburger" (karbonadedeig m krydder+eggehvite blandet sammen) med broccoli

 

Ellers spiser jeg scampi, reker, kyllingfilèt, strimlet svinekjøtt, karbonadedeig, biff, kokt skinke, svinefilèt... Jeg Må ha en slags følelse av sukker, så blir endel fun light og cola zero.

 

Til "kveldskos" foran tvn veier jeg opp 100g frosne bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde ikke man kunne spise så mye eggehviter jeg-turte ikke ta mer enn en her en dag..

 

Bruker ikke proteinpulver,har fått for meg at det smaker dritt:pSelv om det sikkert finnes brukbare av de også..Ligger stort sett litt under i protein, men vekten går da ned likevel-bortsett fra i dag,men det håper jeg skyldes syklus:p

 

Tok en rolig økt med trening i dag og- og er overrasket over hva jeg klarer i forhold til hva jeg føler og tror på forhånd:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor mye protein,fett og karb er det egentlig i eggehvite av ett egg?:P

 

Som sagt, bare gå inn på diett.no -der kommer det opp på førstesiden, du trenger ikke bli medlem eller logge deg inn.

 

Skriv inn "eggehvite" så kommer det en liste med forslag, tror noe av det første på lista er "eggehvite, kokt"- klikk på den, så trykker du "legg til", og så kommer det inn på lista. øverst på høyre side av skjema er det en rullgardin-liste, der du kan velge hvilke verdier lista skal vise,- feks protein, fett, karb, kcal, vitaminer etc. Nederst på lista blir alle matvarene summert.

 

Jeg bruker denne lista til alle måltider, så jeg slipper å sitte og regne ut for hånd hva dagsmengden blir av de forskjellige matvarene. Genialt for meg, hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker kostholdsplanlegger jeg.Var inne på diett.no for å se,men jeg skjønte ikke at jeg kunne velge hvilke verdier jeg ville se:pDa prøver jeg igjen-takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her siden ferien har satt sine spor og noe må gjøres raskt for at ikke kiloene skal øke enda mer.

 

Jeg startet dagen med en omelett av 1 egg litt gressløk og 4 skiver kalkunbacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her siden ferien har satt sine spor og noe må gjøres raskt for at ikke kiloene skal øke enda mer. Jeg startet dagen med en omelett av 1 egg litt gressløk og 4 skiver kalkunbacon.

 

Du kan ikke spise eggeplomme på denne dietten - kun hvitene. Dessuten må du steke uten noen form for fett/olje....

Hvor mye fett/protein er det i sånn kalkunbacon? Er kalkunbacon godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere?:)For min del har denne dagen gått overraskende bra,men vekten er stille om dagen:(Prøver igjen i morgen:)

 

Trent styrke helkropp i dag, og er fortsatt overrasket over hvor bra det går ift underskudd på kcal!

 

Hva og hvordan trener dere andre?Jeg har styrkeprogram-Release your potensial (RYP) og intervall på tredemølle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse verdiene ok på en psmf diett? ;) Har lagt inn på diett.no for morgendagen:

 

Kh: 16,9 gram

Kcal: 700

Protein: 135 gram ( skal egentlig ha 142 :s)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er disse verdiene ok på en psmf diett? ;) Har lagt inn på diett.no for morgendagen: Kh: 16,9 gram Kcal: 700 Protein: 135 gram ( skal egentlig ha 142 :s)

 

Og hvordan steker dere mat? Med vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye fett er det da?Slik jeg har forstått det skal det gå bra:)Man skal ha minst mulig fett og karb, og under 20 g til dagen!

 

Jeg brukerteflonpanne og steker uten noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye fett er det da?Slik jeg har forstått det skal det gå bra:)Man skal ha minst mulig fett og karb, og under 20 g til dagen! Jeg brukerteflonpanne og steker uten noe:)

 

Jepp, fett og karb skal ligge på max 20g pr dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eggeplomme inneholder 5 g fett, så det går fint så lenge man passer på øvrig fettinntak. Det går fint å steke i vann, Evt buljong i teflonpanne, ellers kan man bruke 1-kcal-spray :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere i dere nok proteiner? Har gått på dette i 3 dager, synes det er "lett" i forhold til at jeg ikke sulter men sliter med å få i meg nok proteiner!

 

Har faktisk bikket litt over de magiske 20 gram med fett, men holder karbohydratene langt unna.

 

Så langt har jeg gått ned 0,5 kg og ser ut som fettprosenten har gått litt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her siden ferien har satt sine spor og noe må gjøres raskt for at ikke kiloene skal øke enda mer. Jeg startet dagen med en omelett av 1 egg litt gressløk og 4 skiver kalkunbacon.
Du kan ikke spise eggeplomme på denne dietten - kun hvitene. Dessuten må du steke uten noen form for fett/olje.... Hvor mye fett/protein er det i sånn kalkunbacon? Er kalkunbacon godt?

 

Næringsinnhold i kalkunbacon: Porsjon: 100g Energi: 130 kcal Fett: 6 g Protein: 18 g Karbohydrat: 1 g

Hele familien her liker dette baconet godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd over meg selv idag, altså!

Etter 15 dager på psmf, har jeg gått ned 7 (les: SJU ) kilo :-)

 

Bare 33 kg igjen, hehe. Jeg har vært superstreng, og ikke skjeiet ut en eneste gang - hatt èn oppkarbingsdag, der jeg spiste frukt, brødskiver, litt godis og pølse med brød.

 

Følte meg kanskje litt vel eplekjekk på Lindex i stad,- Kjøpte meg en bukse i str.42 (ikke stretch), og har satt som mål at jeg skal komme inn i den til jul ( fikk dradt den såvidt opp til øverst på låra,men ikke over rumpa..)

Tjo-hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Veldig fornøyd over meg selv idag, altså! Etter 15 dager på psmf, har jeg gått ned 7 (les: SJU ) kilo :-) Bare 33 kg igjen, hehe. Jeg har vært superstreng, og ikke skjeiet ut en eneste gang - hatt èn oppkarbingsdag, der jeg spiste frukt, brødskiver, litt godis og pølse med brød. Følte meg kanskje litt vel eplekjekk på Lindex i stad,- Kjøpte meg en bukse i str.42 (ikke stretch), og har satt som mål at jeg skal komme inn i den til jul ( fikk dradt den såvidt opp til øverst på låra,men ikke over rumpa..) Tjo-hei!

 

Så flink du er!!!

 

Jeg har nettopp begynt. Er 1.60 høy. Jeg veide 77,4 kilo i går når jeg begynte, så jeg er på min andre dag. Heldigvis fått med meg gubben, så da blir det enda litt enklere.

 

Jeg håper at jeg klarer og gå ned. I slutten av Oktober skal jeg møte søstrene mine og mamma som jeg ser sjelden da jeg bor langt unna. Så jeg håper at jeg endelig for første gang kan høre noe sånt som: Har du gått ned i vekt? .. :P

 

Har alltid hatt litt til overs på kroppen, og nå er jeg lei. Vil føle meg sunnere, friskere og mer opplagt. Klarer ikke gå 10 meter før jeg blir andpusten. Ekstremt dårlig form. Er alt for lat.

 

Håper jeg kan klare -5 kg ihvertfall på ca 5-6 uker!

Er det urealistisk?

 

Hvor mye trener du? Styrke, utholdenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen.

Jeg er en jente på 24 år. 163,5 cm og veier nå 73 kg. målet mitt er 63 kg. startet på psmf i dag.

 

Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal ha til mat om dagen jeg. og jeg lurer på hvordan dere klarer å kombinere denne dietten med jobb og familie.

 

håper jeg klarer dette nå i 14 dager, så er det tilbake på kcaloritelling etterpå for de resterende kg! :)

 

lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...