7-åring som ikke har eget rom. Rart?
Skrevet 04 august 2012 - 02:06
Han deler soverom med sønnen. Sønnen er der 1 dag i uka og annenhver helg.
Senga de har er køyeseng, med dobbelseng nederst. I tillegg har mannen et eget rom, med pc og slikt på.
Er det bare jeg som synes dette er rart?
Sønnen min har alltid hatt eget rom. Vi bodde en periode i en liten leilighet med bare 1 rom, og da sov jeg på stua slik at gutten min kunne få eget rom. Nå har jeg barnet mitt på heltid da.
Snarvei til forumene
#2 Gjest_eelis+kian ♥_*
Skrevet 04 august 2012 - 02:23
Skrevet 04 august 2012 - 05:42
Trur det er ein god del åleinemødre som til og med deler seng med så store barn. (utan at eg seier at det heller nødvendigvis er gale)
Skrevet 04 august 2012 - 07:09
Skrevet 04 august 2012 - 08:34
Skrevet 04 august 2012 - 08:48
Skrevet 04 august 2012 - 08:49
Ser ikke hvorfor han må ha eget rom bare for å sove der en natt annen hver uken..
Kan kanskje være en ide å få en sovesofa inn på kontoret når gutten blir eldre slik at han har muligheten til å sove alene, men nei, jeg syns ikke det var rart..
Skrevet 04 august 2012 - 08:52
Alva♂♂♂♀ skrev 04 august 2012 - 08:48:
Skrevet 04 august 2012 - 08:55
Hadde vært annerledes om det kun var fordi at han ikke ville at sønnen skulle ha datarommet..
Skrevet 04 august 2012 - 09:30
Skrevet 04 august 2012 - 09:32
Jeg sov på samme rom som min pappa på sovesofa fram til jeg var 10.
Skrevet 04 august 2012 - 09:37
Sier som noen av de andre- synes det høres koselig ut jeg
Skrevet 04 august 2012 - 10:11
Syntes dessuten at det er positivt at pappaen tydeligvis ikke prioriterer damebesøk samtidig som gutten er på besøk....
Hvis dere blir seriøse nok til at du skal sove over også, ville nok han ha gitt barnet eget rom... han ville sikkert også ha gitt sønnen et eget rom hvis sønnen hadde trengt det.....
Skrevet 04 august 2012 - 10:32
Kanskje han hadde lite penger da han ble singel og valgte en køyeseng av den grunn? Og deretter er begge blitt så glad i ordningen at de opprettholder den så lenge det går bra?
Kanskje barnet føler seg utrygg siden han er sjelden hos far?
Jeg tror iallefall ikke det er pga egoisme for å ha datarommet som eget "gutterom". Man ligger ikke frivillig i køyeseng som voksen vel? (Min mening)
Jeg elsker slike mannfolk! (hadde ikke hatt noe i mot å spre bena for en slik en!) Han bryr seg iallefall genuint om barnet sitt. Det kan kanskje være biologisk hos meg, men jeg liker at mannfolka bryr seg om eget avkom og tar like mye del i livet deres som mor.
Skrevet 04 august 2012 - 10:36
Jeg deler for tiden rom med min 6-åring,da vi bare har ett soverom,er koselig det
Skrevet 04 august 2012 - 10:43
Her i huset har barna byttet på å ligge i pappas seng når han var på reis til de var ganske gamle. Har aldri tenkt tanken på at det skulle være rart...
Skrevet 04 august 2012 - 10:53
Skrevet 04 august 2012 - 11:20
Hos oss hadde vi gutten på eget rom fra han var fem mnd, men da vi flyttet fra bf en periode begynte han å sove på mitt rom fordi han var redd for å sove alene i den nye leiligheten. Da bf og jeg kom sammen igjen og flyttet i hans nye leilighet, hadde vi bare ett soverom så gutten sov på vårt rom der også. Da vi så kjøpte oss hus med mange nok rom ble gutten fortsatt på vårt rom fordi han er redd og angstfull for å være alene. Han tør heller ikke gå ned på do alene.
Men nå er gutten fem år og vi har nå ordnet eget rom til ham, kjøpt ny seng og montert koselige lamper osv, og han lå der første natten, men allerede på natt nr to så gråt han av angst for å ligge alene. Så han sover nå igjen litt sammen med oss, men tror nok han bare trenger litt mer modning og trygghet så blir det nok greit snart. Ekkelt å være redd, husker jeg var sånn redd selv da jeg var barn, derfor tvinger jeg ham ikke. Gutten synes det er kult med eget rom uansett og har å vise frem når vi får besøk og sånn.
Regner med denne gutten du nevner har et slikt rom hos moren så kan ikke se at gutten "mangler" noe, og så lenge faren ikke har damebesøk når gutten er der så ser jeg ikke noe problem i at de deler rom
Skrevet 04 august 2012 - 12:30
Skrevet 04 august 2012 - 15:24