Gå til innhold

urettferdig eller er jeg bare hormonell


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bygger hus, dvs svigerfar bygger og vi gjør en god del selv.for å spare penger har vi valgt å kjøpe de nye møblene på ikea (ikke bare for å spare penger , liker jo tingene veldig godt), som igjen fører til en del arbeid for å skru ting sammen. Vi har to barn og mine foreldre bor ikke i nærheten.

Snakket med min mor i tlf i dag og fortalte glad om alle tingene vi hadde kjøpt og hvor mye vi hadde fått på salg. Sa at jeg kunne tenke meg å spørre om de og mine søsken som er uten barn, ville ta en helg her med oss før innflytting for åhjelpe med å skru møbler. Ville da ordne med mat til alle, grilling og drikke. OVernatting ville jeg også ordne.

 

Får ikke noe :ja klart vi skal hjelpe dere...hun blir helt still og jeg spør hva det er:jo jeg synes at du er BEREGNENDE. hæ:jo eg hørte visst riktig.

 

Eg forventer ikke at de skal komme for å¨hjelpe. Men de har tidligere sagt at svigerfar gjør en så viktig og flott jobb, at om vi feks trenger hjelp til å legge golv, så er de der.

Nå trenger vi ikke hjelp med gulv, men til å sette sammen møbler.

Er jeg virkelig beregnende?

ble virkelig satt ut jeg, og ikke minst skikkelig såret. Har aldri bedt dem om noe, er alltid den som ordner absolutt alt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i dem å vis dem at dette klarer dere selv,hev hodet ditt..d vil såre dem mye mer enn du aner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregnende? Kan du forklare hva dere legger i det? Da er det kanskje litt enklere å svare på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg at jeg har tatt som en selvfølge når jeg bestilte møbler flatpakk at de skulle komme opp og ofre en helg for å skru de sammen,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan du presenterte det. Men rart svar fra en mor. Hadde utelukket mor, og kun hørt med søsken etter det svaret. Hadde blitt sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min mor hadde gitt meg dette til svar, så hadde skrudd sammen møblene selv, og ikke spurt dem igjen..

Ikke minst skrytt svigerfar opp i skyene ved hver anledning, bare for å være litt ufin og barnslig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg var et fryktelig rart svar fra moren din. I min familie ville det ha vært en selvfølge at vi stilte opp for hverandre for å lette oppussing og flytting, og det å kombinere det med en grillfest er jo bare helt topp. Synes på ingen måte du er beregnende, synes det er moren din som virker sær og egoistisk, og faktisk ganske slem. Det var en stygg ting å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for et merkelig svar fra en mamma, hun kunne jo bare sagt det ikke passet om hun synes det var så forferdelig å hjelpe til litt..

 

Er 100% sikker på at mamma ville stilt opp, selv om hun er 10 tommeltotter og ikke kunnet bidra noe større med skruing hadde hun garantert tilbudt seg å leke med barna mens vi andre skrudde ;)

 

At du er beregnende er jo det reneste vås, du spør om hjelp og det må da være lov. Om noen ikke ønsker hjelpe kan de jo bare si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes hun er frekk jeg. MAn skulle gjerne forvente at foreldrene hjelper ungene sine uten å sende avgårde sånne kommentarer. Spesielt om det er sjeldent at en ber om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spesielt sagt, særlig når man har tilbudt seg å komme og hjelpe til. Ganske sært, rett og slett. Skjønner godt at du reagerte!

 

Hold all den morsomme skruinga for deg selv du (jeg elsker flatpakka møbler, og det er ikke ironisk ment :) ), så kan de ha det så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde blitt litt såret visst min mor hadde sagt noe sånt til meg. Visst hun ikke hadde lyst til å hjelpe så kunne hun vel bare sagt at det ikke passet eller noe.

Jeg hadde skrudd sammen alle møblene selv, og hadde aldri spurt henne om hjelp igjen.

 

Hvor i landet bor du? Jeg kan gjerne hjelpe deg :P Synes det er gøy å skru sammen møbler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå forslaget ditt hørtes ut som en mulighet til en koselig helg. Det blir hva man gjør det til, men så kos å sitte å skru møbler sammen og gråte/le om en annen i ren frustrasjon over komplett uforståelige IKEA tegninger, for så å ta en pause med god mat og drikke i godt lag. :)

 

Mammaen din var ikke mye snill eller omtenksom her.

Spør søsknene dine du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser i allefall at hjelpen ikke er toveis her. vi hjelper til om de trenger noe, mens en liten tjeneste med sosialsammenkomst, mat og hygge ikke blir verdsatt eller ansett viktig å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg syntes det høyrdes ut som ei kjekk skruhelg eg! I vår familie ser me det som sjølvsagt å hjelpe kvarandre, spesiellt vert dette poengtert av mor mi at er viktig.

Eg hadde vorte veldig skuffa om eg mot all formodning skulle fått eit slikt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...