Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

er det stor forskjell fra 2 til 3 barn??

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 606 663 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 12:16

jeg går å tenker mye på å få nr 3.

lurer på om det er stor forskjell. ??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Honningmelon

Honningmelon

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 429 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 12:18

Her var det en enorm overgang. Det ble riktignok litt ekstra med henne da, nn alikevel.

#3 Fire småtroll

Fire småtroll

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 12:50

Her var overgangen mikroskopisk, jeg koste meg veldig med å få nr tre (de eldste var 6 og 3 år dag vi fikk tredje barnet).

Veldig fint å ha permisjon første skoleåret til eldste.

Men det kommer nok mye an på personligheten til barnet du får, her var tredje barnet en solstråle fra dagen hun ble født. Aldri mageknip, aldri syk, aldri noen problemer overhodet. Hun satt i vippestolen og koste seg med å se storebrødrene leke og krevde veldig lite selv.

Overgangen til nr fire derimot, den merket vi godt. Hun var en skikkelig high need baby som krevde meg med hud og hår fra første dag. Men det gikk da greit det også, har ikke angret et sekund jeg :)

#4 EnBlå&ToRosa

EnBlå&ToRosa

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 528 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 03 august 2012 - 12:56

For oss var det stor overgang selvom de vi hadde fra før er store. Ble mye sjalusi fra mellomste og de to største begynte plutselig å krangle mye mere. Veldig slitsomt!

Har fått en veldig snill nr3, men merker at det legger en demper på en del aktiviteter og at det er mye mere å passe på og huske på. Kan ikke huske jeg følte det med nr2, da hadde vi liksom en hver.

Men ønsker man seg en til så "go for it", ellers vil du sikkert angre. Man angrer jo aldri på de barna man har fått og man venner seg til alt, er bare en liten overgangs periode.

#5 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 12:57

Tror dette går veldig mye mer på type barn man både har fra før og får enn antallet egentlig. Her var overgangen fra 2 til 3 enorm, men det var nok ganske enkelt fordi det ble en kombinasjon av at de to eldste da fortsatt var relativt små og midt i verste krangle om alt-alder, og at nr 3 hadde kolikk og var high-need baby. Overgangen fra 3 til 4 igjen ble veldig enkel fordi nr 4 stort sett var en enkel baby og de tre eldste i noen veldige greie faser.

#6 Mrs. Bouquet

Mrs. Bouquet

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 196 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 13:25

Kommer nok an på hvordan barna er, her merket vi knapt en ekstra. De to er/var mer krevende, mens nr. 3 er enkel på alle måter.