Gå til innhold

Inspirert: er det mange her som forventer at besteforeldre sitter barnevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Miryks

Forventer ikke nei, men håper av og til.

Om vi vil ha en kjærestekveld med kino og middag, eller en helg fri hvis jeg har det ekstra tungt med angst og/eller depresjon, så er det kjekt med litt avlastning.

 

å skulle beregne om en har overskudd eller ikke til unge, er det ingen som vet. INGEN vet hvordan det er før de har prøvd, og det er fullt lovlig å bli sliten, og si at "jeg trenger avlastning". Om det er en dag, en uke eller en fast helg i måneden, har ikke noe å si.

Om foreldrene trenger det for å kunne samle seg så de kan være gode foreldre resten av tiden, så synes jeg det er helt greit. En må ha det bra med seg selv for å ta vare på andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forventer det, fordi jeg VET de vil og har lyst. Men jeg tvinger de ikke, jeg spør om de har mulighet/lyst til å passe min datter på 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forventer jeg selvsagt. De er tross alt besteforeldrene. Ville vært rart om de ikke ville passe barnebarna sine av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer det av mine foreldre ja, fordi de har snakket om at de vil passe barnet mitt masse, kjøpt inn babyutstyr for å ha hos seg osv. Jeg er også på en måte avhengig av avlastning fra dem, men det er ikke noe jeg har planlagt/beregnet på forhånd.

 

Det å ha barn var mye mer krevende enn både jeg og bf trodde, han taklet det overhode ikke og er ute av bildet, og det har vist seg at jeg ikke er en person som klarer et sånt ansvar alene. Hadde jeg visst det, så hadde jeg kanskje revurdert å få barn, men det er jo for sent nå, ikke sant? Så kommentarer om at man ikke bør få barn om man ikke kan ta seg av dem selv plager meg litt, for jeg var jo på forhånd overbevist om at dette skulle gå helt fint...

 

Men ja, jeg er avhengig av hjelp fra mine foreldre i den forstand at om jeg ikke hadde hatt dem, så måtte jeg bedt om avlastning gjennom barnevernet el.l. Men foreldrene mine er bare glade for å få barnebarnet på besøk, så da trenger jeg jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...