Gå til innhold

forslag til GOD barnevogn! noen som kan hjelpe meg?:)


Mammali

Anbefalte innlegg

det er en stund til termin for min del men har allerede begynt å tenke på vogn litt greit å kunne kjøpe en litt tidlig vis det er tilbud eller noe.

hadde vært kjempe fint med erfaringer og forslag til vogn:)

 

 

hva jeg ønsker meg:

fire hjul

skal bruke vognen fra barnet er født til vogn ikke skal brukes mere.(kommer til å kjøpe en ekstra trille etter hvert men dette kommer til å bli hovedvognen)

bor i 3 etasje uten heis så må klare å få med meg vognen opp i leiligheten.

når vi skal bruke sportsdelen må barnet være snudd mot meg.

har ikke bil så kommer til å bruke vognen mye, luft hjul eller ikke? (er ikke mye i skogen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg får et barn til skal jeg ha en Emmaljunga City Cross med Citybag eller Teutonia Mistral med Comfort Plus bag.

 

Har hatt Simo Duo til de to forrige, god vogn det, men litt for stor å drasse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv barnevognguiden.no. Jeg synes Emmajunga blir litt liten når barnet blir et par år gammel. Blir litt kort å sove i, rett og slett. Jeg ville også lagt vekt på vekt ;-) Tunge vogner er et herk når du kanskje må ha den med opp i 3. Etg.

 

Selv foretrekker jeg svingbare framhjul (har selv TFK) og håndbrems. Jeg elsker også muligheten jeg har til å sette bilsetet på understellet på vogna.

 

Siden jeg går en del i terreng er god demping på vogna også viktig. Lufthjul og fjæring i understellet er fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga City Cross er etter min mening den beste duo-/kombi-vogna m 4 hjul på markedet. Lett i vekt, stabil, kjempegod å trille, stilig og kvalitet ned til minste detalj. Både bag og sportsdel er lune og komfortable for baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga ozone

Brio go

Bugaboo cameleon

Easywalker quatro (ikke vendbar sittedel)

 

Alle har 4 hjul, er gode å trille, er lette og kan brukes ut vogn perioden + - 4år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at liggelengden i Emmaljunga City Cross er 90 cm. Vi måtte kjøpe større vogn da barnet var 1,5 år, siden vogna ble for kort til å sove i... Hadde trodd at den skulle vare ut hele vognperioden. Byttet da til Simo, som jo er tung, men ellers veldig bra. Ville sjekket ut Brio, tror de har noen med forholdsvis lang liggelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Simo-sportsvogna i 2010, så da er det nok en eldre modell ja :) Tror den har ca 105 cm liggelengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar alle sammen:) skal ta å få prøvd noen vogner. det er klart vekt er viktig når jeg må opp i 3 etasje. men det gjør det litt enklere å komme frem i vognjungelen når man har noen tips å gå etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga City Cross er etter min mening den beste duo-/kombi-vogna m 4 hjul på markedet. Lett i vekt, stabil, kjempegod å trille, stilig og kvalitet ned til minste detalj. Både bag og sportsdel er lune og komfortable for baby :)
Ja, rettelse; den beste med 4 FASTE hjul ;) Men hvis du bare skal ha én vogn vil jeg anbefale faste hjul - i alle fall hvis du kommer til å trille en del i skog&mark.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...