Gå til innhold

Naboer og støy


mbea

Anbefalte innlegg

Er såå lei av naboene mine!!!

 

De spiller høy musikk hver kveld, gjerne så høy at de vekker datteren min som er 11 måneder. Og alt for høy til at jeg kan sove. Er 9 uker gravid og sliten som bare juling.

 

Datteren vår er helt håpløs på dette med søvn, har aldri sovet hele natten og våkner opp ti 10 ganger om natten. Så det blir ekstra slitsomt de gangen naboen bråker å vekker henne i tillegg. De er fullt klar over at vi at en datter og at de vekker henne. Har gitt beskjed flere ganger.

 

Mannen min er nå sykemeldt på grunn av søvnmangel... Jeg klarer ikke ta datteren vår om natten, da blir jeg veldig dårlig. Naboen roer seg som regel i 23 tiden, og Snuppa våkner for dagen 4, så jeg får ca 5 timer søvn avbrutt av de mange gangene Snuppa våkner.

 

Vet ikke hva mer jeg kan gjøre..

 

Noen som har råd til oss med slitsomme naboer ?

 

Kan jeg ringe politiet før klokken 23 på hverdager når det ikke nytter å snakke med dem?

 

Typisk spiller de høy musikk som vi kan leve med, men ca hvert kvarter skruer de opp en sang på Max!! Da rister det i vinduer, ting detter fra bokhyller, har opplevd at en tak lampe datt med, og selvfølgelig vekkes alle som sover...

 

I dag spiller de for tredje gang denne uka.. Og det blir nok fredag og lørdag også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Selv om det sies at det skal være stille til kl.23 så betyr ikke det at man kan bråke så mye man vil før kl.23 og dersom bråket er så sjenerende og plagsomt at man mister nattesøvn av den og ikke klarer å fungere normalt i eget hjem så kan man kontakte politiet for å be dem om å be naboene om å dempe volumet noen gode hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partysvensker? ;-) Jeg ville ringt på døra hver dag kl 7 for å alvorsprate med dem helt til de holder opp (hvis det ikke hjelper å snakke med dem på et "normalt" tidspunkt.)

 

De som ikke viser hensyn etter utallige høfflige spørsmål og ønsker må noen ganger "plages" litt tllbake med samme mynt for at det skal gå inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Hm, jeg hadde tenkt å foreslå omtrent det samme som yrild, men på et enda tidligere tidspunkt... Jeg kjenner at sånne ting får meg til å bli litt slem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg får begynne å planlegge hvordan vi kan være litt slemme. Er vandt til å vise hensyn til mine naboer jeg...

 

Ellers s vurderer jeg en skriftlig klage til dem, med kopi til styret i sameiet. Mener usikker på om det har en hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kornblå

Hei,

 

Dette jeg helt klart gått videre med.

 

Vet du om naboene dine leier leiligheten eller eier den?

 

Jeg ville lest grundig gjennom sameiets vedtekter og husordensregler, snakk også gjerne med styreleder.

 

Så ville jeg sendt skriftlig klage til naboene og samtidig sendt kopi til styret i sameiet samt til huseier (hvis de leier). Hvis de leier ville jeg i tillegg ringt til huseier. Mange eiere vil gjerne vite om leietagerne er håpløse.

 

I klagen er det fint hvis du kan henvise til sameiets vedtekter og/eller husordensregler.

 

Vårt sameiets regler er utformet slik at det du beskriver ikke er tillatt og faktisk kan være grunn til å kaste ut en leietager. Det står f.eks i husordensreglene at musikk, radio og TV skal være tilpasset slik at det ikke sjenerer andre i gården.

 

Hvis dere har dårlige Husordensregler eller vedtekter kan man sende inn forslag om endring, f.eks ved å alliere seg med andre naboer og kreve ekstraordinært samiermøte.

 

Lykke til!

 

Hilsen styreleder i annet sameie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...