Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hjelp! Barnefaren vil ha omsorgen etter 50/50 deling.

• Logg inn for å svare
Ingen svar til dette emnet

#1 lykkeligm2barn

lykkeligm2barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Skrevet 02 august 2012 - 19:32

Vi har ei jente sammen på 6 år som begynner på skolen til høsten. det ble slutt mellom meg og faren da hun var 3 år og vi ble enige om en 50/50 løsning. Han har hatt henne på sin adresse i 1,5 år nå, selv om det egentlig var min tur å ha henne registrert i min adresse fra januar i år. Han nekter å skrive over adressen til meg fordi han har akkurat flyttet til en annen del av byen og vil at hun skal gå skole der, istedet for skolen der hvor alle barna fra b.hagen går, hvor hun har alle vennene sine (som hun har mulighet til hvis hun har adresse hos meg).. Dette gikk til mekling og da kom det fem til at vi aldri kom til å bli enige for han mente det beste for barnet var noe annet enn jeg mente.. Mekleren sa da at da må vi finne en annen løsning en 50/50 og han var enig.. Jeg er livredd for at hun skal måtte få fast bosted hos han angående skolen.. Hun vil da begynne på en skole hvor hun ikke kjenner noen. Hun har veldig lett for å bli kjent med nye barn, mne hun har også veldig lett for å kontrolere og bestemme over de, noe mange barn skyr unna. Vi har hatt møter med b.hage angående henne og hennes måte å være på. Hun liker å bestemme over de andre barna og blir sint hvis ikke de hører på henne. Hun har også vanskeligheter med å sitte rolig og konsentrere seg under samlingsstunder. B.hagen anbefalte oss at hun burde bli bedre kjent med de jentene som skulle begynne med henne på skolen, og jeg ba de hjem til meg og motsatt. Dette har fungert kjempefint! Jeg jobber rett vedsiden av skolen hun skal gå på og har anledning til å hente bringe henne hver dag, mens han jobber i oslo og er ikke hjemme før i 16-17 tiden. han har mange ganger kommet akkurat i siste liten for å hente henne i b.hage og han har ringt meg flere ganger for at jeg må hente. Han leverer også henne der da i 7 tiden på morgenen. Jeg spurte han hvem som skal hente og bringe når hun begynner på skolen, og han sa at stemoren hennes skulle gjøre det, men saken er at hun får baby nå i september og hvordan skal det da gå? uff :/ Hans argumenter for at jeg ikke bør ha omsorgen er fordi at hun mistet sin b.hageplass rundt 4 års alder pga manglende inntekt. Jeg spurte han flere ganger den gangen om han kunne hjelpe, men han sa at jeg fikk b.trygd og da var det ikke hans problem..Og en av grunnene til manglende økonomi er fordi jeg har gått skole, møtte han, fikk da barn, like før datteren min kom til verden mistet jeg min pleietrengende far i kreft, og året etter det havnet min bror i MC ulykke og ble hjerneskadet så jeg hjalp til der + at jeg var hjemme med datteren våres i 1,5 år. og da begynte jeg på skole igjen, så ble det brudd mellom oss, og så ble søsteren min narkoman og jeg tok vare på barnet hennes for henne.. Ikke rart jeg ikke har fått kommet meg like langt i livet som han.. Han argumenterer også at jeg leier og ikke eier, og at det er ustabilt for henne.. Men jeg har funnet meg en ny mann og vi har fått en sønn sammen og vi har nå stabil økonomi og skal kjøpe hus der hvor hun burde gå skole, med tanke på vennene hennes osv.. Uff, dette ble mest rot, men er det noen som har eller er i lignende situasjon som kan si hvor svakt eller sterkt jeg stiller i denne saken? dette kommer til å gå rettens vei og jeg VET at han vil gjøre alt for å få henne hos seg og sitt nye hjem med sin familie.. Vil ikke miste tid med datteren min, ikke få fulgt henne på skolen og vært der i skolehverdagen hennes :( håper noen kan hjelpe meg...

Forumtråden fortsetter under...

Annonse