Ja, det er rart å se at det er litt forskjell, men sånn er det vel når de er så små

De utvikles i forskjellig tempo alle sammen

Og godt er det, da vet man at det meste er normalt
Når det kommer til 8 mnd middagsglass er det vel strengt tatt bare konsistensen som har noe å si. Det er litt grovere biter i 8mnd glassene enn i 6 mnd glassene, men det er jo flere smaker også. Og det er vel mer av kjøtt og fisk i disse 8 mnd glassene enn i 6 mnd glassene.
Hvordan få et barn til å spise skive?
Prøv forskjellige typer brød
Prøv forskjellige typer pålegg
Bland det i en slags smoothie (med fruktpurè eller lignende)
La barnet holde bitene selv eller legg bitene foran barnet så h*n kan prøve å få tak i de selv og føre de til munnen
Prøv mindre biter
Prøv større biter
Jeg ser flere har litt problemer med å gi hjemmelaget mat til barna, ingen tips og råd å komme med. Sliter med samme greia. Funker å gi avokado og bananmos og mye forskjellig frukt og grønnsaker i baby feeder, det får holde foreløpig. Hun får forskjellige typer middagsglass, fruktbeger ++ utenom så jeg føler hun får i seg det hun skal.
Mat i løpet av en dag;
frokost; ca 2,5 dl grøt
lunsj; 1 skive med prim (liker ikke leverpostei :S ) eller moset banan og avokado
middag; 1 frukt/grønnsak i nett mens middagen lages + 1 middagsglass + 1 beger fruktpurè
kveldsmat; ca 3 dl grøt + fruktbeger
+ tilsammen ca 200 ml mme (aldri vært noe glad i melk) i løpet av en dag
Mat som er "myk" kan vel bare moses med gaffel, og om det er litt hardere er det vel lettere å mose med mikser. Noen blander også mos av grønnsaker, kjøtt, fisk o.l. med litt olje for at det skal være lettere å fordøye maten for de små magene.
Er litt irriterende å nesten bli sett ned på fordi jeg ikke lager egen hjemmelaget mat til barnet mitt, men når hun nekter og bare spytter det ut igjen.. hva er vitsen?
Nattessøvn; hmm.. hun våkner 1-2 ganger på natta for smokk, mat, vann, kos, trøst eller bare fordi hun våkner.. Begynner å bli lei, men vet ikke hvor klar jeg er for kampen med å nattavvenne henne enda.. uff.. men hadde vært godt å få en full natts søvn snart.
Dagtidsøvn; prøver å holde det til 2 økter per dag.. Men så er det noe som dukker opp, så blir det 3 lurer. Første lur er på 2-3 timer.