Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hjelpes meg - komdegforgudsskyldutavveien!

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 01 august 2012 - 11:01

Trodde jeg skulle få hjerteinfarkt på vei til butikken. Jeg må kjøre på en ganske kraftig svingete og uoversiktlig vei med den fine fartsgrensen 70 km/t, men ligger stort sett mellom 60 og 65. Uansett, kom rett inn i en slik sving, og plutselig gikk det en dame MIDT i veibanen. Eller, hun gikk midt i den venstre fila (innersvingen), og godt var det, for ellers hadde jeg meid henne med meg, jeg hadde ikke sjans til å se henne før jeg var rett ved siden av henne. Og ikke nok med det, hun var kledd i naturfarger, vanskelig å se, og med bæremeis på ryggen, med et lite barn oppi!

Jeg skvatt skikkelig, men rakk ikke engang å summe meg før jeg hadde passert og var ute av svingen igjen. Det kom bil imot og jeg blinket med lysene så de skulle være obs, men mest av alt hadde jeg lyst til å kjøre tilbake og riste denne damen som mente det var en lur ide å gå midt i bilveien med barnet sitt på ryggen på et såpass uoversiktelig område.

Det er flere som går langsmed veien der, men de holder seg i kanten, og helst i yttersvingen, så de er lette å se. Så, dagens frustrasjonsmelding: Hvis du absolutt skal gå langsmed en svingete vei, hold deg godt ut i veikanten!!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Siklerotte

Siklerotte

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 301 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 11:24

Jeg håpet egentlig at du hadde stoppet og snakket til henne, men det spørs vel om det hadde fungert sånn egentlig, det er mulig det må noe forferdelig til før hun kan lære. Og da er det synd at det skal måtte gå utover både henne, barnet og ikke minst den uheldige føreren av en bil som møter henne på sommertur midt i veibanen. Skummelt.

#3 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 01 august 2012 - 16:06

Skulle gjerne ha stoppet og sagt et par alvorsord, men da ville jeg vært en like stor trafikkrisiko som henne midt i svingene der. Og i tillegg var junior i bilen, så det var enda mindre aktuelt da.

#4 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 20:51

Jeg vet jeg er tøff i trynet nå, for jeg hadde sikkert bare kjørt videre jeg også, men her jeg sitter nå så tenker jeg at jeg hadde slengt meg på hornet og putra i gangfart bak henne, helt til hun hadde tatt hintet og enten begynt å galoppere i 70 km i timen eller snubla seg ut i grøfta.

#5 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 175 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 21:30

Kjenner meg selv (desverre) så jeg hadde hengt ut av vinduet og skreket ut mine meninger.
Want to be cruel? Make someone think!

#6 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 23:31

Vis innleggZiva skrev 01 august 2012 - 21:30:

Kjenner meg selv (desverre) så jeg hadde hengt ut av vinduet og skreket ut mine meninger.

Tøft! Jeg skal late som om jeg er deg dersom jeg noen gang får nærkontakt av tredje grad med et mehe av lignende slag. Hehe