Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Synd at det på "spør jordmødrene" ikke er mulig å være anonym

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 622 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 10:40

Har et spørsmål som er ganske vesentlig, og som min fastlege ikke hadde snøring på. Men siden flere vet hva jeg heter på den siden her, og jeg av diverse årsaker enda ikke har fortalt om graviditeten, får jeg ikke spurt.

Noen som vet om for eksempel betalte telefontjenester der man kan spørre jordmor/lege om spørsmål ifm medisiner i svangerskap?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 krølle...

krølle...

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 558 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 10:45

På tryggmammamedisin.no kan du stille spm om medisinbruk ved graviditet og amming. Det tar et par dager før du får svar, og det er bare du som kan se svaret. Ellers kan du jo forsøke å slå det opp på felleskatalogen.no eller legemiddelahandboka.no hvis det gjelder en bestemt medisin du lurer på. Gratulerer med graviditeten forresten!
 -06 +  12.05.12

#3 86_mtg

86_mtg

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 591 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 10:47

Går det ikke an å ringe jordmor tjenesten i kommunen å spørre?
Oss to og lille Markus <3

#4 Ingen skal få!

Ingen skal få!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 115 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 10:48

Vel. Du kan jo skrive det inn her - som anonym. Så kan jeg poste det på spør jordmødrene med nick?

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 622 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 10:52

Vis innleggIngen skal få! skrev 31 juli 2012 - 10:48:

Vel. Du kan jo skrive det inn her - som anonym. Så kan jeg poste det på spør jordmødrene med nick?

Takker.

Er gravid i 1. trimester og er avhengig av Ventoline i STORE doser for å holde astmaen i sjakk (siden den blir forverret kraftig hver gang man er gravid). Forebyggende medisiner som jeg har prøvd, Symbikort og Pulmikort funker ikke noe som helst, kun Ventoline som gjør det. Har hørt at det også er farlig for foster hvis jeg er tett over lange perioder hver dag, samtidig som på natt er det umulig å sove uten medisin. Bruker ca 8 doser daglig istedet for anbefalt 4, fordi jeg har behov. What to do? Har hørt at bruk over 4 doser daglig kan gi skader på fosteret, men hvis man kveles flere ganger om dagen, kan det gi enda større skader. Råd ønskes (er foreløpig i uke 6, så har enda ikke felles blodsystem med fosteret, men er redd for å fortsette når jeg får det).

#6 Ingen skal få!

Ingen skal få!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 115 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 10:55

http://www.klikk.no/...te-svar-ønskes/

Her er link til innlegget "dittmitt". Men jeg bruker også ventoline og hadde også høye doser og ingen av legene jeg var hos sa noengang noe på det..

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 622 Innlegg:

Skrevet 31 juli 2012 - 11:02

Takker så mye.