Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Trygt å spise pølser utgått på dato?

• Logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 028 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:36

De har lagt i frysern siden dagen før/samme dag de gikk ut på dato. Er det trygt å spise? Ville dere ha gitt de til barna?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 29 juli 2012 - 22:38

Så lenge de har vært frossen før utløpsdato så vil jeg anse dem som trygge å spise og jeg hadde både spist dem og gitt dem til datteren min

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 028 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:42

Ja, jeg og mente (og håpte) det skulle være trygt! :)

Hvordan ville du ha tint de? På stekepanna (er grillpølser), micro eller i kjøleskapet natta over? eller har du en annen måte å gjøre det på? :)

#4 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 29 juli 2012 - 22:44

Tiner det meste i kjøleskapet over natta og har jeg dårlig tid så tiner jeg i en bolle med kaldt vann

#5 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 179 Innlegg:

Kjøleskapet over natta.
Want to be cruel? Make someone think!

#6 Lille♥mitt

Lille♥mitt

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 012 Innlegg:

Ja det er trygt å spise. Fyll oppvaskkummen med kaldt vann og legg pølsepakken oppi vannet uten å åpne pakken. Da tiner det fort.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 028 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:45

Så det blir ikke noen skumle bakterier på da?

Beklager dumme spørsmål fra en hysterisk mamma som er redd for å forgifte ungene med pølser! :P Men takk for svar!

HI

#8 Lille♥mitt

Lille♥mitt

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 012 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:49

Hvis de ble frosset ned samme dag som de gikk ut på dato, så ville jeg ikke ha tint dem i kjøleskap over natta. Da havner de på en måte en dag på "overtid".. Jeg ville tatt de opp, tint de så fort som mulig (feks i micro eller vann), tilberedt dem og spist dem. :) Og du forgifter ingen med å servere pølser som går ut samme dag :P

#9 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 29 juli 2012 - 22:50

Når man fryser mat blir bakterieveksten mindre og ved ca. minus 18 grader stopper den helt opp. Så du kan trygt spise pølsene :)

#10 Light of my life

Light of my life

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 709 Innlegg:
  • StedBloksberg

Skrevet 29 juli 2012 - 22:55

Ville aldri gitt barnet mitt pølser uansett frossen/utløpsdato. Æsj, ekkelt og usunt.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 028 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:56

Vis innleggsiljeno skrev 29 juli 2012 - 22:49:

Hvis de ble frosset ned samme dag som de gikk ut på dato, så ville jeg ikke ha tint dem i kjøleskap over natta. Da havner de på en måte en dag på "overtid".. Jeg ville tatt de opp, tint de så fort som mulig (feks i micro eller vann), tilberedt dem og spist dem. :) Og du forgifter ingen med å servere pølser som går ut samme dag :P

Haha jeg sa det var et dumt spørsmål!! ;)

Mannen min syns jeg er helt håpløs av og til, men tør virkelig ikke å gi ungene noe som kan være farlig! samme med pasta og ris og sånt! Las at det faktisk kan være dødlig hvis det står i romteperatur eller har stått ute og blir varma opp eller noe.. Så nå spiser vi kun pasta og ris når jeg nettopp har kokt det, resten kaster jeg!

Hvordan gjør dere det med pasta da? I salater og sånt hadde det jo vært greit med kald pasta... uff enda et dumt spørsmål ;D

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 028 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:57

Vis innleggBabymama♡ skrev 29 juli 2012 - 22:55:

Ville aldri gitt barnet mitt pølser uansett frossen/utløpsdato. Æsj, ekkelt og usunt.

Omg...

#13 Light of my life

Light of my life

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 709 Innlegg:
  • StedBloksberg

Skrevet 29 juli 2012 - 23:05

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 juli 2012 - 22:57:

Omg...

Yeah, whatever. Mulig du velger å fore barna dine med søppel, men det gjør ikke jeg.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 028 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 23:08

Vis innleggBabymama♡ skrev 29 juli 2012 - 23:05:

Omg...
Yeah, whatever. Mulig du velger å fore barna dine med søppel, men det gjør ikke jeg.

Vi har ALLE fått med oss hva du mener er korrekt og ukorrekt mat og vet du hva: Vi driter i hva du mener for du kan tydeligvis ikke lese siden du ikke skjønte spørsmålet til HI.

#15 Light of my life

Light of my life

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 709 Innlegg:
  • StedBloksberg

Skrevet 30 juli 2012 - 16:41

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 juli 2012 - 23:08:

Omg...

Vi har ALLE fått med oss hva du mener er korrekt og ukorrekt mat og vet du hva: Vi driter i hva du mener for du kan tydeligvis ikke lese siden du ikke skjønte spørsmålet til HI.

Kjære anonym. Jeg er glad for at du har fått med deg hva jeg syntes er den beste maten å gi mine barn. Gratulerer, det er tydligvis ikke lett for deg å få med deg noe som helst. Jeg kan lese, og jeg svarte direkte på HI's spørsmål. At du driter i mine meninger er fullstendig likegyldig for meg, men jeg har likevel den samme retten som deg til å mene noe her inne.

#16 3 nøtter til Askepott

3 nøtter til Askepott

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 061 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 19:29

Vis innleggBabymama♡ skrev 30 juli 2012 - 16:41:

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 juli 2012 - 23:08:

Omg...

Kjære anonym. Jeg er glad for at du har fått med deg hva jeg syntes er den beste maten å gi mine barn. Gratulerer, det er tydligvis ikke lett for deg å få med deg noe som helst. Jeg kan lese, og jeg svarte direkte på HI's spørsmål. At du driter i mine meninger er fullstendig likegyldig for meg, men jeg har likevel den samme retten som deg til å mene noe her inne.
Ja vi vet du er veggis babymamna,  men å komme ned sånbe utsagn når hun spør om det går ann å spise pølser som er utgått på dato er bare tåoelug. Du framstår som bare fordi du har valgt å være veggis så er du så mye vedre enn allle andre.