Gå til innhold

Byll i lysken, noen som har peiling? (detaljert)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en stor kvise/byll i lysken. Den er rød og betent. Har hatt den i tre-fire dager, og det betente området (pussfylt) har bare blitt større.

Knakende det er et inngrodd hår, barberer meg sjelden, men nå har jeg altså gjort det :-/

Den er ikke veldig vond akkurat, bare når noe (truse) gnager mot den, eller om den kommer i klem på annet vis.

Er ellers gravid i 5. Uke, om det skulle ha noe å si.

 

Er på hytta på fjellet, så har ingen lege eller apotek i nærheten, 4 timer til byen. Hadde eb liten tube med sårsalve (bacimycin), så har snurt denne på i tre dager uten virkning..

Noen som vet om dette forsvinner av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mange sånne pga barbering..

 

De fleste går bort av seg selv etterhvert.. jeg har stukket hull på noen selv om det har vært for vondt, men ellers har jeg latt det være.. Bruker av og til å ta på plaster eller kompress o.l for å lindre litt sånn at ingenting gnisser borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir et grønt område på toppen eller på sida kan den tømmes.

De personene som ikke vil gjøre det selv kan gå til legen og "tømme en abcess".

Men det går an å gjøre det selv hjemme, når man har fått klemt ut det grønne føler man seg mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to.

Har et ganske stort grønt/gult område, og det er ekstremt ubehagelig og ekkelt å gå rundt med, så kanskje jeg skal tømme den i morgen, da..

Vet ikke helt hva vi har tilgjengelig her oppe, er det best å koke eller brenne nålspissen i så fall? Fant ikke noe sårrens/desinfiserebde, så har ikke noe å smøre på etterpå, annet enn sårsalven jeg nevnte. Det holder kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er moden nok så sprekker den når du klemmer på den.

Når du har fått klemt ut pusset så ha på litt sårsalve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...