Gå til innhold

Apropo ressurssterk... Hva tenker dere om oss?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har aldri reflektert over dette nevneverdig. Hva er kriteriene for ressurssterk?

Det er jo så mange arenaer dette kan komme til syne på.

 

Her er mannen sivilingeniør og jeg sykepleier ( snart masterstudent ).

 

Hva er vi?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ressurssterk har ikke bare med utdannelse å gjøre.

 

Bare ved å vite hva dere jobber som vet jeg ikke annet enn at dere tilhører arbeiderklassen ;)

 

For alt jeg vet kan dere vare utbrente, slitne, ha dårlig helse og ikke evne følge opp ungene deres etter jobb, da er dere ikke ressurssterke i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er et par, og har høyere utdanning, vil jeg tro dere er ressurssterke. Men det kommer jo litt an på, ressurssterk vil jo si at man har ressurser, og med deres forutsetninger bør dere jo ha det. Men har dere for eksempel mye kredittgjeld og lite penger til overs hver måned, er dere kanskje ressurssvake likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ressurssterke foreldre bestemmes jo ikke av yrke. Det handler om å ta initiativ, være oppegående, involvere seg i barnas nærmiljø. Å være en ressurs i skole, barnehage, idrettslag, nabolag

m.m.

 

I hvert fall tenker jeg slik. Her er vi også universitetsutdannet med grei økonomi og jobber. Vi bruker mye tid på aktiviteter med egne barn og kjernefamilien, men fremstår vel neppe som spesielt ressurssterke i lokalmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min og mannen er hva jeg kaller ressurssterke foreldre.

Begge er høyt utdannet. De har god økonomi, tjener vel godt over 1 mill til sammen. De bor i hus i et ok strøk. Holder seg i form, sykler og går lange turer med hunden.

Og det viktigste, de følger opp barna sine i stor stil. Er kjærlige og oppmuntrende.

Engasjerer seg i deres interesser, går på kamper.