Gå til innhold

Dere som drar frem utdannelsen deres i diskusjoner...


Gjest Yzma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks
Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.

 

Definer ressurs.

Penger? Intelligens? Motivasjon?

 

Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil.

 

Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

I mange tilfeller kan det jo være relevant å nevne hva man er utdannet, for det vil jo øke troverdigheten en har i mange diskusjoner. Det er jo enkel retorikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)

 

Da har hun rett. Dere er økonomisk ressurssvak og derfor kan ikke du ta utdannelse. Du bekrefter det hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan du definere hva regnes som utdannelse? noen mener 3 år vgs er utdannelse, er det kun 3 år yrkesrettet vgs som er utdannelse og så høyskole/universitet er utdannelse for de som har tatt almenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)

 

Hva er det som gjør at du innbiller deg at intelligente mennesker ikke skjønner at utdanning koster penger? En pussig vrangforestilling du har der.

 

Hva som ligger i begrepet ressurser vil variere utfra settingen. I dette spesifikke tilfellet dreier det seg om mentale evner.

 

I kartleggingen av en familie i en barnevernssak foreksempel vil ressurser være nettverk, økonomi, mentale evner, empatiske evner, selvinnsikt, for å nevne noen få.

 

Selvfølgelig kan du studere selv om du har dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det du sier om at lite penger hindrer utdannelse - vi lever i Norge. Jeg tok opp studielån. Hadde kjedet meg noe så vanvittig om jeg ikke fikk ha en jobb hvor jeg bruker hjernen litt.... :- s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks
kan du definere hva regnes som utdannelse? noen mener 3 år vgs er utdannelse, er det kun 3 år yrkesrettet vgs som er utdannelse og så høyskole/universitet er utdannelse for de som har tatt almenn?

 

Etter det jeg har skjønt, så er det kun 3 år eller mer på høgskole eller universitet som er godkjent utdannelse her inne :)

 

Så jeg kommer meget til kort med mine 2 år på videregående og to år som lærling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!

 

At du er gjeldsfri om et år sier ingenting om intelligensen din. Pussig innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥
Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)
Da har hun rett. Dere er økonomisk ressurssvak og derfor kan ikke du ta utdannelse. Du bekrefter det hun sier.

 

Lite penger er ikke det samme som uintelligent, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks
Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)
Hva er det som gjør at du innbiller deg at intelligente mennesker ikke skjønner at utdanning koster penger? En pussig vrangforestilling du har der. Hva som ligger i begrepet ressurser vil variere utfra settingen. I dette spesifikke tilfellet dreier det seg om mentale evner. I kartleggingen av en familie i en barnevernssak foreksempel vil ressurser være nettverk, økonomi, mentale evner, empatiske evner, selvinnsikt, for å nevne noen få. Selvfølgelig kan du studere selv om du har dårlig råd.

 

...personer som signerer anonymt irriterer meg enten fordi de er noen feige drittsekker som ikke kan oppføre seg som normale folk. Eller som i dette tilfelle, kommer med så utfyllende og gode svar at jeg vil neie hver gang jeg ser nicket ditt, men kan ikke siden du har trykket på den "!¤%¤& anonymknappen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juliea - kukløsklan
Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!
At du er gjeldsfri om et år sier ingenting om intelligensen din. Pussig innlegg.

 

nei men det sier jeg er relativt resurssterk på visse områder. bla annet økonomi. Det var uansett skrevet med en dæsj humor det innlegget mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!

 

At du er gjeldsfri om et år sier ingenting om intelligensen din. Pussig innlegg.

 

Men at hun har lykkes i sitt karrierevalg og gjør suksess med det hun jobber med, gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!
At du er gjeldsfri om et år sier ingenting om intelligensen din. Pussig innlegg.
nei men det sier jeg er relativt resurssterk på visse områder. bla annet økonomi. Det var uansett skrevet med en dæsj humor det innlegget mitt :P

 

Og det er flott for deg, men dette handlet da om intelligens. Hvilket gjør innlegget ditt morsomt på en ikke tiltenkt måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!
At du er gjeldsfri om et år sier ingenting om intelligensen din. Pussig innlegg.
nei men det sier jeg er relativt resurssterk på visse områder. bla annet økonomi. Det var uansett skrevet med en dæsj humor det innlegget mitt :P

 

Dette var en tråd om utdanning, da er det ganske pussig at du skal fortelle oss at du er ressurssterk på andre områder. Som f.eks økonomi. Uansett hvor mye humor som var dæsjet inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)
Da har hun rett. Dere er økonomisk ressurssvak og derfor kan ikke du ta utdannelse. Du bekrefter det hun sier.
Lite penger er ikke det samme som uintelligent, da...

 

ingen som har nevnt noe om uintelligent. det ble nevnt ressurssvak og det er mange måter å være ressurssvak på, og de fleste av dem har ingen sammenheng med intelligens, men når man har lite med penger så er man økonomisk ressurssvak. det er ikke ensbetydende med at man er dum eller uintelligent, og det er heller ingen som har påstått det.

 

- beklager kun små bokstaver, men den minste far i huset har vært på datamaskinknappejakt i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!
At du er gjeldsfri om et år sier ingenting om intelligensen din. Pussig innlegg.
nei men det sier jeg er relativt resurssterk på visse områder. bla annet økonomi. Det var uansett skrevet med en dæsj humor det innlegget mitt :P
Og det er flott for deg, men dette handlet da om intelligens. Hvilket gjør innlegget ditt morsomt på en ikke tiltenkt måte ;)

 

Var en som sa lenger opp i innlegget her at mennesker som ikke utdanner seg er ressurssvake. Jeg er sterkt uenig i det. Jeg er iallefal både intelligent og ambisiøs, men har nå fått meg en kjempebetalt jobb og legger da utdanningen litt på hyllen, det gjør meg ikke uintelligent eller resurssvak, men tvert imot evner jeg å gripe en unik mulighet jeg fikk som vil gjøre meg både mer intelligent og resurssterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du definere hva regnes som utdannelse? noen mener 3 år vgs er utdannelse, er det kun 3 år yrkesrettet vgs som er utdannelse og så høyskole/universitet er utdannelse for de som har tatt almenn?
Etter det jeg har skjønt, så er det kun 3 år eller mer på høgskole eller universitet som er godkjent utdannelse her inne :) Så jeg kommer meget til kort med mine 2 år på videregående og to år som lærling ;)

 

det er jo helt rart at yrkesrettet vgs pluss lærlingtid ikke er tatt med som utdannelse da spesielt siden disse utdannelsene finner man ikke på høyskole og universitet.

 

Tenker heller at det er utdannelse når man har tatt yrkesrettet vgs.

 

Men kan være enig i det at utdannelse og intelligens ikke trenger å ha noe med hverandre å gjøre. Det fins jo forskjellig type intelligens og.

 

Altså jeg som økonom er veldig dårlig på praktisk arbeid og syns det er vanskelig å lese meg opp det det så selv om jeg har utdannelse innen noe betyr ikke det at jeg kan alt annet.

 

Huff så knotete skrevet...er så trøtt idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!

 

Pengesterk. Svak på utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Jeg er så ressurssterk fra før så jeg trenger heldigvis ikke høy utdanning for å kunne kalle meg det... Deilig! Godt tjener jeg og supergodt til og meg gjeldsfri om et år det er ressurssterkt det!
Pengesterk. Svak på utdanning.

 

riktig, men både intelligent og resurssterk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥
Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)
Da har hun rett. Dere er økonomisk ressurssvak og derfor kan ikke du ta utdannelse. Du bekrefter det hun sier.
Lite penger er ikke det samme som uintelligent, da...
ingen som har nevnt noe om uintelligent. det ble nevnt ressurssvak og det er mange måter å være ressurssvak på, og de fleste av dem har ingen sammenheng med intelligens, men når man har lite med penger så er man økonomisk ressurssvak. det er ikke ensbetydende med at man er dum eller uintelligent, og det er heller ingen som har påstått det. - beklager kun små bokstaver, men den minste far i huset har vært på datamaskinknappejakt i dag

 

Det er da vitterlig det vi diskuterer. Første anonym påstår at intelligente mennesker skaffer seg utdannelse, mens ressurssvake mennesker ikke gjør det. Ergo mener første anonym at ressurssvak = uintelligent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell, men svært ofte ser du en sammenheng. De mer intelligente skaffer seg utdanning. De mer ressurssvake gjør det ikke.
Definer ressurs. Penger? Intelligens? Motivasjon? Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person (til tross for tid brukt på damnLOL!.), men vi har ikke penger til at jeg skal få tatt den utdannelsen jeg vil. Skulle tro de intelligente skjønte det. At utdannelse koster penger, mener jeg :)
Da har hun rett. Dere er økonomisk ressurssvak og derfor kan ikke du ta utdannelse. Du bekrefter det hun sier.
Lite penger er ikke det samme som uintelligent, da...
ingen som har nevnt noe om uintelligent. det ble nevnt ressurssvak og det er mange måter å være ressurssvak på, og de fleste av dem har ingen sammenheng med intelligens, men når man har lite med penger så er man økonomisk ressurssvak. det er ikke ensbetydende med at man er dum eller uintelligent, og det er heller ingen som har påstått det. - beklager kun små bokstaver, men den minste far i huset har vært på datamaskinknappejakt i dag
Det er da vitterlig det vi diskuterer. Første anonym påstår at intelligente mennesker skaffer seg utdannelse, mens ressurssvake mennesker ikke gjør det. Ergo mener første anonym at ressurssvak = uintelligent.

 

du trekker din egen konkulsjon her og det vil jeg påstå er mindre intelligent. man taper ofte mye på å trekke egne konklusjoner istedenfor å lese det som faktisk står skrevet og blir sagt, og det står ingen steder her i tråden at ressurssvake er uintelligente, men at dersom man er ressurssak (økonomisk, sosialt, kulturelt etc.) så er tallene lavere på hvor mange som tar utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioti å si man ikke har råd til utdanning i Norge. Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 15 år, aldri fått ei kr. av mine foreldre.

 

Min mann har hatt det likedan og hadde tillegg opparbeidet seg litt gjeld. Vi har begge klart å ta høyere utdanning og har gode, godt betalte jobber i dag. Aldri vært på sosialkontoret men levd på studielån. Men er verd det. Så ja finnes mange dårlige unnskyldninger for ikke ta utdanning, men ikke råd er prioritering. Da tror jeg vedkommende vet at den ikke er ressurssterk og intelligent nok til høyskole/universitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...