Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Sove i senga på dagtid?

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 KonTiki

KonTiki

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 129 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 23:33

Har blitt frarådet i å bruke senga som sovested på dagen av helsesøstervikar. Dette pga at baby, 3 mnd, skal assosiere senga med nattesøvn og ikke dagsøvn..... Hva sier dere?

Annonsebilag
Annonsebilag

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 906 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 23:37

Har aldri lagt babyen i vogga om dagen, hun skilte dag/natt fra ei uke gammel og har sovet natta gjennom i evigheter. Er 4 mndr nå og har desverre gjeninnført tidligfrokost kl 6-7 (sovner igjen fram til ca 9), inntil for ca ei uke siden sov hun 20-09 uavbrutt..

#3 marienu

marienu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 00:12

Vis innleggKonTiki skrev 28 juli 2012 - 23:33:

Har blitt frarådet i å bruke senga som sovested på dagen av helsesøstervikar. Dette pga at baby, 3 mnd, skal assosiere senga med nattesøvn og ikke dagsøvn..... Hva sier dere?
Har brukt senga både dag og natt, og ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Lillegutt har sovet hele natta fra han var ca 8 uker gammel.

#4 me_87

me_87

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 309 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 01:03

Min sov i sengen på dagtid og natten uten problemer.

#5 FirstAidKit

FirstAidKit

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 191 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 06:50

Vår har sovet i senga på dag/natt uten problemer siden vi kom hjem fra sykehuset.

#6 førstegang...1

førstegang...1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 115 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 08:44

Ingen problemer her heller:)

#7 Silverpants

Silverpants

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 792 Innlegg:
  • StedOSLO

Skrevet 29 juli 2012 - 08:56

Jeg  mener at babyen ikke skal sove i sengen på dagtid det skal være forskjell på dag og nattesøvn. Sengen skal forbindes med nattsoving.
Da Bærte var liten som hun i vognen eller i stua  på sofaen eller i vuggen på dagen.
Jeg mener også at barna trenger å lære og sove selv om det er litt liv rundt seg.

Dette innlegget har blitt redigert av Hulda73: 29 juli 2012 - 09:02

#8 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 21:07

Vi har latt begge sove i vogn på dagen, men gått over til senga når de har flyttet til eget rom. Men begge hadde passert 7mnd innen det.

#9 Vinterstjerne

Vinterstjerne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 586 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 09:35

Begge mine har sovet i vogn på dagtid. Praktisk, for da er man ikke avhengig av å være hjemme i sovetida hver dag. Man blir veldig bundet hvis barnet må sove i senga på dagtid.

#10 solfrøken-♂♂♂

solfrøken-♂♂♂

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 138 Innlegg:

Skrevet 02 august 2012 - 13:32

Vi har lært alle våre å sove i vogn og andre steder fra nyfødt, dette for at de ikke skal være "avhengig " av kun senga. Kjenner flere med barn som ikke er vant til å sove i vogn og de kan jo ikke være med på noe hvor det ikke er seng!!!

Mine sover likegodt i vogn som i seng, natt som dag. Og først nå sover mini i senga på dagen, han er 8 mnd =)

#11 mamma_til_2

mamma_til_2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 606 Innlegg:

Skrevet 02 august 2012 - 17:04

Mine har sovet både i seng, vugge, vogn og bil helt siden de ble født, ingen problemer, sover natta selv om de har sovet i senga på dagen :)