Er det noe man bør bruke litt kr på? så man får en skikkelig fin og brukbar en? eller holder det med noe enkelt?
fra når begynner man å bruke dem og for hvor lenge?
BABY GYM, HVOR STORT BEHOV?
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 28 2012 22:12
8 svar til dette emnet
Skrevet 28 juli 2012 - 22:12
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 28 juli 2012 - 22:15
Vi kjøpte en billig en i plast som førstemann brukte veldig lenge, på div måter til han var over 1år (da lå han selvfølgelig ikke under og slo på tingene, men brukte bla stativet til å holde i når han skulle reise seg opp). Nr 2 brukte det på langt nær like lenge, men han var generelt mindre glad i å ligge stille, så det var nok derfor. Han lå knapt på ryggen etter han ble ca 3,5mnd, så det var ikke mye han brukte det etter det. Jeg husker ikke når vi begynte å bruke det, men tror ikke de var veldig mange ukene før vi begynte å legge dem under den.
Skrevet 28 juli 2012 - 22:16
Begge mine har hatt stor glede av det.
Til eldste kjøpte jeg en til 1000 kr på Babyshop og til yngste kjøpte jeg en billig variant til en hundrelapp. Og det er faktisk den billigste som falt best i smak hos yngstemann
Tok den frem da han var ca 4 mnd, og bruker den til de begynner å bli mer mobile.
Til eldste kjøpte jeg en til 1000 kr på Babyshop og til yngste kjøpte jeg en billig variant til en hundrelapp. Og det er faktisk den billigste som falt best i smak hos yngstemann
Tok den frem da han var ca 4 mnd, og bruker den til de begynner å bli mer mobile.
Skrevet 28 juli 2012 - 22:17
Har en sann Mummi babygym og den har han lekt med fra han var 2 mndr....
Og er nå snart 5 og like fornøyd ennå
Og er nå snart 5 og like fornøyd ennå
Skrevet 28 juli 2012 - 22:18
Har hatt stor glede av babygym til både nr 1 og 2.
Kjøpte en til 1000,- som jeg har vært meget fornøyd med.
Hadde en som var enklere og i plast , men den falt ikke så godt ismak .
Kjøpte en til 1000,- som jeg har vært meget fornøyd med.
Hadde en som var enklere og i plast , men den falt ikke så godt ismak .
Dette innlegget har blitt redigert av *Smiley*venter nr 3 :):): 28 juli 2012 - 22:19
Skrevet 28 juli 2012 - 22:19
Vi dro frem babygymmen til minstemor når nestemor kom, og den er like interessant nå for både ho på 5 år og ho på 2 mnd. Hadde ikke klart meg uten babygymmen og vippestolen! Har savnet dem i ferien og godt å komme hjem til de igjen. Vel brukte penger her hos oss i alle fall.
#7 Gjest_lillemor og lillefrøken_*
Skrevet 28 juli 2012 - 22:19
Jeg syntes det var mest praktisk med noe jeg kunne flytte rundt, og sette over babyen der hun lå. Altså ikke sånn standard som sitter fast i teppe på gulvet. Men noe helt enkelt og stødig du kan flytte på, gjerne der det også er mulighet for å skifte ut lekene. Kunne sikkert like gjerne hengt opp en snor mellom to stoler, og knytt på ulike leker eller ting å se på, men stoler er ikke så hendige å flytte rundt på, iallfall ikke om man har det litt trangt der man bor
Skrevet 28 juli 2012 - 22:27
Tja... Med eldstemann var det en hit. Med de tre yngste var det totalt bortkastet egentlig. De viste liten interesse for å se på/slå etter lekene før de ble rundt 2,5 mnd, og da de ble 3 mnd gamle rullet de over på magen hver gang de ble lagt ned på rygg, så da forsvant liksom poenget uansett
Skrevet 28 juli 2012 - 22:28
Vi har både en babygym som består av et tykt rundt teppe med stenger over med hemper (husker ikke pris, men var forholdsvis dyr)... og en enkel aktivitetsstang i plast som kan settes over baby (kostet vel 150 kr inkludert diverse rangler og leker). Vi brukte babygymmen endel i starten da snuppa var ganske immobil men roet seg ved å titte på ting. Nå er hun fem måneder, og vi bruker aktivitetsstanga absolutt mest. Den kan flyttes rundt ettersom hvor baby ligger, og hun kan snu seg rundt lettere når hun ligger på et større teppe... Hvis stanga kommer i veien når hun turner er det lettere å bare løfte den vekk, evt flytte den etter henne..