Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Flere som sliter med "urolige bein"(restless legs syndrom)?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 21:37

Jeg gjør, om kvelden og natten, hender jeg ikke får sove. Går turer om dagen, beveger beina i sirkler før jeg legger meg, prøver å ha de litt høyere, tar magnesium...
Andre råd?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 tante grusom master of law

tante grusom master of law

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 250 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 21:53

Ja jeg har også det. Sliter veldig med å sove. I mitt forrige svangerskap hjelp det veldig å trene, gå i trapper og slik før sengetid. Da holdt de seg rolige.

I dette sva gerskapet kan jeg ikke trene eller bevege meg, og da er det mye verre. Tar magnesium, men synes det først hjalp litt da jeg begynte med jern i tillegg. Fikk påvist jernmangel hos legen. Noen mener at jernmangel kan forverre restless legs.

God bedring! Det er noe dritt med disse vileløse beina!

#3 sologsommer

sologsommer

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 241 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 14:13

Har hørt (mange gange) at man skal legge et såpestykke under laknet. Det skal ligge under lagnet mellem foten og kneet et sted.

Kanskje det hjelper??

#4 MrsMilla

MrsMilla

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 623 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 14:44

Banan hjelper mange.

For meg hjelper det å spise laktosefri yoghurt, rømme, etc. Altså får jeg litt kløe av laktose. Kanskje det funker på deg og?

#5 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:16

Takk for svar. I går tok jeg noen beinøvelser før jeg la meg, det hjalp litt. Har lest litt på nett også, og funnet litt der. Takk for svar:)

#6 kattenmedhatten

kattenmedhatten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 62 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 21:57

Hjalp når jeg tok jerntabletter :-)

#7 Liaes

Liaes

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 313 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:03

Heg var plaget med restless legs og hender under graviditeten. Er fortsatt litt plaget med hendene, men for meg hjelper det og har en ulltråd rundt hendene og føttene når det står på.. :) gammelt kjerringråd, og det eneste som fungerer på meg! :P

#8 Fire småtroll

Fire småtroll

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 671 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:41

Jeg har det ikke, men både mammaen og mormora mi har det.

Det de har funnet ut er at magnesium ikke virker om det ikke tas sammen med kalsium. De bruker begge et kosttilskudd med begge disse i, men så var helsekosten utsolgt så mamma kjøpte et med bare magnesium og det virket ikke i det hele tatt.

Hun løp til en annen helsekost og kjøpte det hun vanligvis bruker, med magnesium og kalsium, og damen der hadde hørt fra flere at de opplevde det samme. Mamma sa det er helt magisk, når hun fikk kombinasjonstablettene med begge stoffene i kunne hun sove om kvelden igjen..

Kanskje noe som gjelder for flere?