Gå til innhold

Har odel på småbruk (ca 45 mål jord og 30 mål skog), og sitter her og tenker på hva jeg kan finne på for å "blåse liv" i gården...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen gode tips?

Jeg er selv utdannet lærer, og har mange ideer innenfor den sjangeren. Men ingenting som jeg har kjempelyst til liksom.

Har tenkt å drive videre med det som drives med der allerede. Men kunne tenke meg å finne på noe mer...

 

Noen som driver, eller kjenner noen som driver småbruk eller gård, og som har eksempler på hva "småbruket" brukes til nå for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De jeg vet om som har småbruk bruker det for dyrehold på hobbybasis. Hester, høner, smågris bl.a. De jobber ved siden av. Vet også om en som har kennel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips :)

Har vært inne på tanken om besøksgård for skoler og barnehager, men det er en slik gård ikke så langt fra her jeg bor... så blir kanskje too much med 2 av det...

 

Har bare så lyst til at det skal være liv og røre på gården igjen. Slik som da jeg var lita. Da var alle i rundt engasjert i vår gårdsdrift. Alle var med på fjellet når dyra skulle på sommerbeite. Vi var alle sammen med på hesjing og steinplukking. Sånn fungerer det jo ikke lenger da. Men jeg kunne tenke meg at et eller annet gjorde at flere kom på gården, og at det ble litt aktivitet der igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg vet om som har småbruk bruker det for dyrehold på hobbybasis. Hester, høner, smågris bl.a. De jobber ved siden av. Vet også om en som har kennel.

 

Ja, tenker også i de baner. Vil ha en del dyr. Mye for at mine unger skal få den opplevelsen det er å ha dyr.

 

Kennel er det mange som driver her i området, så vil tro den businessen er oppdekt allerede. Men god ide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider