Min tass på 18 mnd har fått en tann for mye i overkjeven. Trodde først det bare var en liten hjørnetann som kom. Men nå kommer hjørnetannen også. Dvs da har han to små tenner mellom hjørnetann og fortann.
Noen med samme opplevelser ?
Må den trekkes?
En tann for mye!
Opprettet av
tigergutt<3
, juli 28 2012 20:36
6 svar til dette emnet
Skrevet 28 juli 2012 - 20:36
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 28 juli 2012 - 21:28
Sikker på at det ikke er jekselen som er på vei ut da? Den kan komme ut litt skjevt slik at det kan se ut som en hjørnetann i starten. Om ikke, så aner jeg ikke. Han får gi den til min eldste da, for han mangler en tann
Skrevet 29 juli 2012 - 00:21
He he, ja dere kan godt få tannen:) jekselen er helt ute med alle fire hjørner. Og som sagt så trodde jeg det var en liten hjørnetann, helt til nå når jeg seg at d kommer enda en spiss...
Skrevet 29 juli 2012 - 22:05
Jeg hadde også en tann for mye mellom fortann og hjørnetann..
den var der som vanlig og jeg mistet den som vanlig, men etter jeg hadde felt den, og den kom tilbake, måtte jeg trekke den, siden det ble for trangt.. Ellers gjør det ingenting at han har en ekstra tann!
Skrevet 30 juli 2012 - 18:30
Min 7åring har en ekstra tann i overkjeven. Vi snakket med tannlegen om den når han var ca 3år og da fikk vi beskjed om at om det bare var melketann han hadde ekstra så var det ikke noe problem. Tok røntgen og der var det ikke noen ekstra tenner klare, så problem løst.
Får man ekstra tenner når man har mistet melketennene så må de stortsett trekkes fordi at det blir alt for trangt.
Ta det opp med tannpleier/tannlege ved første tur til de! Blir uansett ikke gjort noe mer før melketennene er mistet =)
Får man ekstra tenner når man har mistet melketennene så må de stortsett trekkes fordi at det blir alt for trangt.
Ta det opp med tannpleier/tannlege ved første tur til de! Blir uansett ikke gjort noe mer før melketennene er mistet =)
Skrevet 31 juli 2012 - 08:27
Har ei på 3 nå som har akkurat det samme,spurte tannlegen om det og fikk til svar at så lenge det ver plass til den skulle det ikke gjøres noe med den,men at vi senere tar et røntgen bilde for og se om det ligger en ekstra etter melketennene faller ut så bor den opereres bort,fordi det kunne være den aldri kom ut men lå og ødela rota på den andre slik at den kunne falle ut og så ble den bare liggende igjen oppe i "tannkjøttet"
Skrevet 21 august 2012 - 23:43
Tusen takk for svar. Det er heldigvis god plass. Begynte å bekymre meg for narkose og full operasjon