Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Og nåt skal de slutte og vifte med armene om kvelden? Han greier jo ikke roe seg - leei!

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 bitthen

bitthen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 849 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 22:05

3,5 mnd- kjekk kar, men leggingen synes jeg er travel. Han vifter med armene g finner ikke roen. Eneste som hjelper er om jeg rister han, da roer han seg, men så snart jeg slutter er hendene i gang igjen. Han kan holde på i 1-1,5 time før han sovner, han finner bare ikke roen. Som regel sovner han ikke før 21-2130, og det vil si at jeg holder på med legging fra 1830- 2130 og det er lite kult. (1830 er kvelds og bading med 2 åringen, han legges kl. 19. Så bades, ammes etc lillebror og legges kl 20). Når sluter veivingen da, blir gal de han og jeg, ser det er veldig plagsomt. Har prøvd holde fast armene men det var ingen suksess....

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Juni10 <3 og April12 <3

Juni10 <3 og April12 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 181 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 22:24

Kan minne litt om min lille, men det er begynt å gå over - han er like gammel som din. Men var værst på dagtid da.. Å han holdt det ikke gående så lenge.. Å holde armene han funka tidvis her. Nå legger han seg stort sett veldig fint i 19-19.30 tiden og bruker 0-5 min på å sovne etter en nattasang.
Vet ikke helt hvor jeg ville med dette svaret, men det går nok over.. Min e våken ca. 2 timer før han legger seg om kvelden, da er han passe trøtt. Er han trett nok? Eller for trett? Er det likt om dagen? Kanskje du kan prøve å pakke han litt inn i et tynt teppe? Slik som de gjorde på sykehuset?

#3 Juni10 <3 og April12 <3

Juni10 <3 og April12 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 181 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 22:26

Min er foressten 2,5 mnd - leste feil i innlegget ditt:)

#4 Ikkesåallerværst

Ikkesåallerværst

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 453 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 12:34

Hei bithen, husker deg fra 3. Trimester :)

Min første sov ikke fra 19.00 før han var 8 mndr. Da han var 3,5 mnd sov han fra 21.30 ca. Min nye monsterbaby er tre mndr, og sovner ikke før 23.00.... Blir gal, ja, men forsøker ikke lengre legge han før jeg selv legger meg 22.30. Kanskje kjekke karen din ikke er trøtt?

#5 *flux*

*flux*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 21:51

Gi han en klut eller et mykt teppe å holde på med.

#6 bitthen

bitthen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 849 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:48

Joda, er trøtt - heldigvis. Øynene krøller seg bakover og gjør det i halvsøvne. Er en liten morgenfugl som er oppe 0630 hver morgen. Gav han en slapp kosekatte i kveld så får se:-)

#7 sukker & salt

sukker & salt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 74 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 22:40

Er det ufrivillige refleksbevegelser eller kaver han seg opp? Forsøk å legge han litt mykere, f.eks på en babydyne. Eller bygg litt støtte rundt han.

Er egentlig ikke anbefalt at babyer sover på så mykt underlag(landsforeniga for krybbedød), men dersom han er litt stiv eller har "strekk" i kroppen vil det være lettere for han å roe seg ned da han vil ligger mere avslappet. Bare pass på at han ligger på ryggen.