Jeg synes ikke babyen min er søt lengre..
Skrevet 23 juli 2012 - 14:06
Når jeg hører om mødre som synes barna er vakrest i verden uansett får jeg litt vondt i magen.. fordi jeg jo synes jenta mi ser rar og komisk ut, og ikke særlig søt.. selv om jeg virkelig virkelig elsker henne... Hun er verdens nydeligste lille snuppe, men ser bare litt rar ut for tiden! ;-)
Snarvei til forumene
Skrevet 23 juli 2012 - 14:17
Skrevet 23 juli 2012 - 14:21
Skal du trolle, får du finne på noe nytt. Greit med reprise og agurknyheter i tv og aviser, men her inne blir det bare dumt.
Skrevet 23 juli 2012 - 14:28
Anonym bruker skrev 23 juli 2012 - 14:21:
hehe, dette har jeg også lest før!
Men, om det ikke er et trolleinnlegg... Jeg synes jo mine barn er fantastisk søte!!! Men, kan jo se andres barn kan være søte også, på en annen måte
#5 Gjest_Juliea - kukløsklan_*
Skrevet 23 juli 2012 - 14:29
Skrevet 23 juli 2012 - 14:34
Skrevet 23 juli 2012 - 14:37
Skrevet 23 juli 2012 - 14:49
Skrevet 23 juli 2012 - 14:49
Jeg tror faktisk det er ganske normalt for oss som har bakkekontakt å klare å se perioder hvor barna våre ikke nødvendigvis er smellvakre selv om de for oss er de mest dyrebare små skapninger.
Jeg hadde en periode selv der gutten min som baby var full av hormonutslett, han så ut som en kvisete fjortis, og ikke akkurat noe man hadde lyst til å vise frem.
Skrevet 23 juli 2012 - 14:53
Skrevet 23 juli 2012 - 18:47
Skrevet 23 juli 2012 - 18:52
Hvorfor skal det være et trolleinnlegg? Man elsker da barna like høyt, selv om de ikke er særlig pene...?
Uansett: De fleste barn jeg har sett går igjennom en litt "awkward stage" hvor de ikke er særlig søte, men mer komiske, så jeg hadde ikke bekymret meg.
#13 Gjest_eelis+kian ♥_*
Skrevet 23 juli 2012 - 18:56
Men så går det seg til, og de vokser seg mer inn i trekkene sine. Jeg synes sønnen min er flottest nå som nesten treåring, han har blitt så fryktelig kjekk
Skrevet 23 juli 2012 - 18:59
Skrevet 23 juli 2012 - 19:07
Skrevet 23 juli 2012 - 19:12
Og til deg HI, jeg har det på samme måte. Jeg klarer objektivt sett å se at mitt barn ikke er verdens vakreste. Ser ofte barn som er penere. Jeg elsker selvsagt barnet like høyt uansett! Det er ikke bare mitt som ikke er verdens vakreste... det er minst halvparten av alle barn der ute eller fler enn det, som er mindre pene enn den andre halvdelen, for å si det slik. Slike ting som store bollekinn og dobbelthake, utslett, ujevnt voksende hår/skallethet osv kan gjøre at de i en kortere periode kan være mindre pene å se på, men det kan også endre seg. Sier selvsagt ikke dette til andre, man ser jo bare her inne hvor tabu der er. Og aller minst sier man det til et barn som forstår hva du sier. Utseende er smak og behag, og samtidig er det ganske objektivt hva som er pent å se på og ikke. Tviler på at "alle" her inne har verdens vakreste barn... enten lyver de når de sier det, eller så er de er bare blendet. Skulle ofte ønske at jeg også var blendet av barnet men slik er det nok bare ikke for alle. Likevel så koser jeg meg stort over h'n positive egenskaper, og rett og slett bare hvem h'n er.
Tror vi som klarer å være objektive når det gjelder barnets utseende kanskje ikke har helt den samme blendende forelskelsen i barnet vårt, slik at vi klarer å være mer realistiske, på flere måter. Det behøver ikke nødvendigvis være en dårlig egenskap. Om vi tar vare på egenskapen så kanskje vi faktisk klarer å se barna våre og det de er/ det de gjør, istedefor et "uekte" glansbilde. Og akseptere barna våre uten at de er "verdens" peneste/flinkeste/høfligste/snilleste/morsomste osv, i motsetning til dem som tror barna deres faktisk ER dette, for det er jo det DE ser, og nekter å innse eller høre på noe annet.
Skrevet 23 juli 2012 - 20:16
Skrevet 23 juli 2012 - 22:04
Han var så tykk, med tydelige guttetrekk, så var ingen "skjønnhet", men utrolig god og herlig var han jo..
Dette innlegget har blitt redigert av Lettie: 23 juli 2012 - 22:05
Skrevet 23 juli 2012 - 22:45
Fantastiske kommentarer, jenter :-)))!
Skrevet 23 juli 2012 - 22:48
Når han ble født så synst jeg ikke akkurat at han var verdens skjønneste.
Nå er han ni månender å jeg syns bare han blir skjønnere og skjønnere
Min baby er også litt rund men han er like skjønn likevel