Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Jeg synes ikke babyen min er søt lengre..

• Logg inn for å svare
21 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:06

Jeg syntes hun var helt nydelig som nyfødt, og jeg var så lykkelig og følte meg som verdens heldigste. Nå er hun fem måneder, og hun er fremdeles verdens mest elskelige lille vesen. Hun ser så morsom og fin ut, og jeg nusser på henne hele dagen lang... Elsker henne... Men, jeg synes ikke hun er særlig søt for tiden. Hun har voldsomme bollekinn og er litt lang i ansiktet i tillegg. Ser virkelig ganske rart ut! Jeg synes hun ser mer komisk enn søt ut, og bryter ofte ut i latter når jeg ser henne... Ville dere bekymret dere for dette? eller tenker dere at det er normalt?

Når jeg hører om mødre som synes barna er vakrest i verden uansett får jeg litt vondt i magen.. fordi jeg jo synes jenta mi ser rar og komisk ut, og ikke særlig søt.. selv om jeg virkelig virkelig elsker henne... Hun er verdens nydeligste lille snuppe, men ser bare litt rar ut for tiden! ;-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 jente___

jente___

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 277 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:17

Jeg har alltid syns barnet mitt er verdens vakreste,så får meg høres det rart ut ja.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:21

Akkurat dette har jeg lest før.

Skal du trolle, får du finne på noe nytt. Greit med reprise og agurknyheter i tv og aviser, men her inne blir det bare dumt.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:28

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 juli 2012 - 14:21:

Akkurat dette har jeg lest før. Skal du trolle, får du finne på noe nytt. Greit med reprise og agurknyheter i tv og aviser, men her inne blir det bare dumt.

hehe, dette har jeg også lest før! :)

Men, om det ikke er et trolleinnlegg... Jeg synes jo mine barn er fantastisk søte!!! Men, kan jo se andres barn kan være søte også, på en annen måte :) Det at du "LER" når du ser på babyen din, hehe... det er jo litt rart da om det er fordi du synes barnet ditt ser komisk ut...? Jeg kan godt le når jjeg ser mine barns hærliige bollekinn, men jeg synes de er nydelige ;)

#5 Gjest_Juliea - kukløsklan_*

Gjest_Juliea - kukløsklan_*
  • Gjest

Skrevet 23 juli 2012 - 14:29

Klarer ikke å forstå det siden min er så søt og vakker, men har seriøst en bekjent som hadde det som deg g jeg var ganske enig det var ikke en pen baby, men hun hadde sjarm og tok det igjen etter noen år:))

#6 2skjønnasser

2skjønnasser

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 168 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:34

De forandrer seg hele tiden, forandrer nok snart mening igjen! Snart begynner hun å åle seg rundt krype o.s.v.....når de nærmer seg året begynner de å smile og le, skala ingenting til, da har du nok glemt litt de tenkene du har nå.

#7 Rds

Rds

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 206 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:37

Må det være trolleinnlegg? Ikke alle som er myrsniper vel?? Ikke noe rart det, greier da å se objektivt at noen er mer billedpen enn andre? Men pga hele pakken, at det er sitt barn så er det helt perfekt likevel!:)

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:49

Min datter er 5 mnd og jeg syns også at hun ser en smule komisk ut, men på en god måte :) hun er ingen lano- baby (Dvs ingen krøller og enorme øyne med bollekinn)  men svært så søt fordi med sin illrøde hår og lille hode med morsom hake og små kose-kinn :)

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:49

Hvorfor skulle dette være et troll?
Jeg tror faktisk det er ganske normalt for oss som har bakkekontakt å klare å se perioder hvor barna våre ikke nødvendigvis er smellvakre selv om de for oss er de mest dyrebare små skapninger.

Jeg hadde en periode selv der gutten min som baby var full av hormonutslett, han så ut som en kvisete fjortis, og ikke akkurat noe man hadde lyst til å vise frem.

#10 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:53

Kan godt være det er trollinnlegg, men tror ikke det er helt uvanlig å synes barnet ikke er verdens vakreste i alle faser. 3 av mine 4 barn synes ikke jeg at var noe særlig pene som små babyer, skjønne og herlige ja, men ikke så veldig vakre. Men så når de ble en 8-10 måneder begynte de å vokse inn i trekkene sine, miste bollekinn osv og ble veldig nydelige og pene. I hvertfall i mine øyne ;) Nå synes jeg at jeg har de fire vakreste barna i hele verden, men synes fortsatt (når jeg ser på bilder) ikke de kledde helt babyansiktene sine :P Er i grunnen ganske få babyer jeg synes er pene, mange søte og sjarmerende, men få pene. De fleste er litt bollete og "rare" som babyer.

#11 Pashla

Pashla

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 528 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 18:47

De ligner på Churchill alle sammen, sa min gamle tante. På babybildene av barna mine må jeg gi henne rett: Flintskalla, runde kinn, og noe å patte på i munnen til enhver tid.
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.

#12 CaptainHindsight

CaptainHindsight

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 118 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 18:52

Broren min ble tatt med tang og moren min sa han var temmelig stygg i noen måneder.
Hvorfor skal det være et trolleinnlegg? Man elsker da barna like høyt, selv om de ikke er særlig pene...?

Uansett: De fleste barn jeg har sett går igjennom en litt "awkward stage" hvor de ikke er særlig søte, men mer komiske, så jeg hadde ikke bekymret meg.
Are you... local?

#13 Gjest_eelis+kian ♥_*

Gjest_eelis+kian ♥_*
  • Gjest

Skrevet 23 juli 2012 - 18:56

De kan jo ikke være like fine hele tiden. Gutten min hadde en periode hvor han var veldig plaget av hormonutslett, og i tillegg falt alt håret oppå hodet av. Han så ut som en kvisete og ganske smellfeit munk, med trippelhake og michelin-armer. Jeg tok ingen bilder av han i den perioden, for å si det sånn, men jeg var jo fortsatt glad i han! :)

Men så går det seg til, og de vokser seg mer inn i trekkene sine. Jeg synes sønnen min er flottest nå som nesten treåring, han har blitt så fryktelig kjekk :D

#14 BareMas

BareMas

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 032 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 18:59

min baby er verdens vakreste, nusseligste, og til tider ganske komisk. Gleder meg til hun får hår, da blir hun enda vakrere, for som en over her sa, alle babyer ligner på Churchill :) eller som jeg sier: Gleder meg til hun vokser av seg Kåre Willoch-hodet!

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 19:07

Broren til en jeg var sammen med da jeg var veldig ung fortalte at moren syntes broren hans var så stygg når han var baby at hun satte vogna utenfor røykerommet osv. Ville ikke at folk skulle vite det var hennes baby :P (Ja, var på 80 tallet med røykerom)

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 19:12

Hvorfor i alle dager skal dette være et trolleinnlegg? Jeg skrev et liknende en gang, det er kanskje dette dere tenker på om at dere har hørt det før... herlighet, hvor mange innlegg er ikke skrevet i en eller annen form før her inne?? Mitt var heller ikke trolleinnlegg, men fikk mange stygge svar der jeg ble stemplet som en dårlig mor fordi jeg ikke synes min er verdens vakreste, og noen som forsto.

Og til deg HI, jeg har det på samme måte. Jeg klarer objektivt sett å se at mitt barn ikke er verdens vakreste. Ser ofte barn som er penere. Jeg elsker selvsagt barnet like høyt uansett! Det er ikke bare mitt som ikke er verdens vakreste... det er minst halvparten av alle barn der ute eller fler enn det, som er mindre pene enn den andre halvdelen, for å si det slik. Slike ting som store bollekinn og dobbelthake, utslett, ujevnt voksende hår/skallethet osv kan gjøre at de i en kortere periode kan være mindre pene å se på, men det kan også endre seg. Sier selvsagt ikke dette til andre, man ser jo bare her inne hvor tabu der er. Og aller minst sier man det til et barn som forstår hva du sier. Utseende er smak og behag, og samtidig er det ganske objektivt hva som er pent å se på og ikke. Tviler på at "alle" her inne har verdens vakreste barn... enten lyver de når de sier det, eller så er de er bare blendet. Skulle ofte ønske at jeg også var blendet av barnet men slik er det nok bare ikke for alle. Likevel så koser jeg meg stort over h'n positive egenskaper, og rett og slett bare hvem h'n er.

Tror vi som klarer å være objektive når det gjelder barnets utseende kanskje ikke har helt den samme blendende forelskelsen i barnet vårt, slik at vi klarer å være mer realistiske, på flere måter. Det behøver ikke nødvendigvis være en dårlig egenskap. Om vi tar vare på egenskapen så kanskje vi faktisk klarer å se barna våre og det de er/ det de gjør, istedefor et "uekte" glansbilde. Og akseptere barna våre uten at de er "verdens" peneste/flinkeste/høfligste/snilleste/morsomste osv, i motsetning til dem som tror barna deres faktisk ER dette, for det er jo det DE ser, og nekter å innse eller høre på noe annet.

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 20:16

Hehe, mange barn går gjennom perioder der de er mindre søte. Jeg synes for eksempel at barna mine var VELDIG pene når de sov som nyfødte, men når de var våkne, blingsa og hadde "dinglehode", så de jo litt rare ut. ;) I perioder har de også hatt litt utslett rundt munnen osv, og da ser de jo med en gang mindre pene ut. Jeg synes barn ofte er på sitt fineste når de er rundt 1.5 år, men jeg synes min yngste bare blir søtere og søtere som tiden går. :) Eldste har egentlig alltid vært en Lanobaby, og er kanskje mer klassisk pen. Man elsker dem ikke noe mindre, selv om de ikke alltid er billedskjønne. ;)

#18 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 22:04

Jeg hadde det på samme måte, HI! Synes faktisk babyen min var litt rar fra fødselen til han var flere måneder. Er først nå (han er 4) hvor jeg virkelig synes han er verdens søteste og er overbevist om at ALLE andre synes det også :P
Han var så tykk, med tydelige guttetrekk, så var ingen "skjønnhet", men utrolig god og herlig var han jo.. ;) Jeg tok det aldri som noen selvfølge at andre synes han var søt (men har faktisk fått høre nå at mange synes han var en perfekt baby...! Jaja, tenker jeg, de har nok glemt hvor tykk han var!) :P

Dette innlegget har blitt redigert av Lettie: 23 juli 2012 - 22:05

#19 Mø schæl!

Mø schæl!

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 22:45

Jeg vet iallfall at jeg ler så jeg griner av innleggene over her :-)! Mulig midnattshumor altså, men uansett, i og med at bekkenmuskulaturen min ikke er helt i vater etter fødsel så er jeg glad jeg har skinnsofa!

Fantastiske kommentarer, jenter :-)))!

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 024 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 22:48

Her var det motsatt!
Når han ble født så synst jeg ikke akkurat at han var verdens skjønneste.
Nå er han ni månender å jeg syns bare han blir skjønnere og skjønnere :D
Min baby er også litt rund men han er like skjønn likevel :D