Hva gjør dere i drittveret? Da tenker jeg på dere som er hjemme og ikke reiser bort?
Trenger innspill. Verste sommeren jeg minnes værmessig...
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 23 2012 14:02
8 svar til dette emnet
Skrevet 23 juli 2012 - 14:02
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 23 juli 2012 - 14:23
Tar på regnklær og går ut.
Spiller spill.
Leser bøker.
Ser film.
Gå på museum.
Spiller spill.
Leser bøker.
Ser film.
Gå på museum.
Skrevet 23 juli 2012 - 15:16
Vi var på lekeland i dag. Er hjemme med fire unger (alene) denne uken som var full av energi etter lang reisedag i går og plaskende regnvær ute, så ble dette i dag. Ellers tenker jeg å gå en lang tur med dem i morgen, ta med litt grillmat (er meldt oppholdsvær, men ikke pent), kanskje bake litt en dag, gå på museum en dag, og så fikk vi gavebilletter til kino som vi ikke har brukt, så skal se Istid 4 en dag på kino tenkte jeg. Og kanskje se om biblioteket har noe teater eller lesestund, men vet ikke om de har det om sommeren.
Synes selv det er vanskelig å finne på noe med ungene når det er dårlig vær, spesielt når jeg er alene med dem og alle andre er bortreist. Er mye enklere med varmt og fint vær... Lurte litt på å se om vi kunne finne en gård en dag vi kunne besøke og hilse på dyrene, men det er kanskje ikke så lett. Ellers så oppsøker vi gjerne sommerstengte barnehager slik at de kan leke litt, i hvertfall de to yngste. De eldste sykler litt og ser om venner er hjemme.
Var kanskje ikke så mye tips dette, men det er dette jeg har tenkt på i hvertfall
Håper du finner på noe.
Synes selv det er vanskelig å finne på noe med ungene når det er dårlig vær, spesielt når jeg er alene med dem og alle andre er bortreist. Er mye enklere med varmt og fint vær... Lurte litt på å se om vi kunne finne en gård en dag vi kunne besøke og hilse på dyrene, men det er kanskje ikke så lett. Ellers så oppsøker vi gjerne sommerstengte barnehager slik at de kan leke litt, i hvertfall de to yngste. De eldste sykler litt og ser om venner er hjemme.
Var kanskje ikke så mye tips dette, men det er dette jeg har tenkt på i hvertfall
Skrevet 23 juli 2012 - 15:23
istid 4 er kjempe bra foresten, bare sånn btw
finn frem masse tepper og bygg hytte og bare ha en ordentlig kosedag, man kan lage den så stor at man kan sove i den
gå tur i regnværet og bygge granhytter
hvis det er et sted i nærheten med en gapahuk kan man jo grille ute selv om det er regnvær. Baking som Alva foreslår er jo også alltid populært. Bare fantasien setter grenser.
Skrevet 23 juli 2012 - 15:30
Lykkelin skrev 23 juli 2012 - 15:23:
finn frem masse tepper og bygg hytte og bare ha en ordentlig kosedag, man kan lage den så stor at man kan sove i den
hvis det er et sted i nærheten med en gapahuk kan man jo grille ute selv om det er regnvær. Baking som Alva foreslår er jo også alltid populært. Bare fantasien setter grenser.
Så bra da!
Skrevet 23 juli 2012 - 15:32
Alva♂♂♂♀ skrev 23 juli 2012 - 15:30:
Lykkelin skrev 23 juli 2012 - 15:23:
Dere kommer ikke til å angre dere, vel verdt pengene. Og det spiller ingen rolle om man er tre eller 24
Skrevet 23 juli 2012 - 15:37
Jeg synes ikke istid 4 var så bra som de andre. Vi var og så den på en regnværsdag. Jenta vår på tre har sett de andre filmene, men ble litt lei på kinoen.
Ellers så går vi ut selv om det regner litt. Ser filmer på tv. Legger puslespill, tegner, perler... Ja, typiske inneaktiviteter. Håper august blir bedre værmessig!
Ellers så går vi ut selv om det regner litt. Ser filmer på tv. Legger puslespill, tegner, perler... Ja, typiske inneaktiviteter. Håper august blir bedre værmessig!
Skrevet 23 juli 2012 - 15:43
Vi jobber.
Ungene holder på med en trehytte det meste av dagen.
Ungene holder på med en trehytte det meste av dagen.
Skrevet 23 juli 2012 - 17:58
Ungene har vært ute når det er greit vær og kommer inn når det blir dårligere, ungene har lært seg nå at de bare må løpe ut såfort de ser noe blått på himmelen eller glimt av sol. Hva de egentlig driver med ute aner jeg ikke, de styrer og herjer ute men når jeg spør hva de gjør så "vi gjør ingenting vi". Men det har kommet opp en hytte av ett eller annet slag i hagen, og resteplankene i boden er borte. Pent er det ikke, men de har det kjempe gøy.
De sov i lekestua en natt også, så på film på tv og koste seg med snop. Det var vist den beste sommeren de hadde hatt noen gang, for det var så kult å sove i lekestua sammen med naboen. (selv om de alle kom tuslende inn før midnatt) Så skal ikke se bortifra at det blir flere "overnattinger"
Men inne så blir det litt tv/film, masse brettspill og vi har rydda i alle lekene så de har funnet masse spennende igjen.
Syklene, rollerblads og skatebord har blitt hyppig brukt de også. Vi tar oss noen småturer hit og dit når vi finner det for godt.
De sov i lekestua en natt også, så på film på tv og koste seg med snop. Det var vist den beste sommeren de hadde hatt noen gang, for det var så kult å sove i lekestua sammen med naboen. (selv om de alle kom tuslende inn før midnatt) Så skal ikke se bortifra at det blir flere "overnattinger"
Men inne så blir det litt tv/film, masse brettspill og vi har rydda i alle lekene så de har funnet masse spennende igjen.
Syklene, rollerblads og skatebord har blitt hyppig brukt de også. Vi tar oss noen småturer hit og dit når vi finner det for godt.