Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Tre jenter på 8 år som er hjemme her i gata i sommer. To av dem overnatter hele tiden hos hverandre - min blir ikke invitert :(

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 13:55

De tre leker jo hele dagen, så synes det er litt trist for min jente da.

Jeg inviterer alltid de to, så ikke en av de skal stå alene. Skjønner ikke, er ikke dette sunn fornuft da?!?!

Hadde skjønt det om jenta mi var masete, sutrete, eller de ikke lekte noe greit, men slik er det jo ikke. Jenta mi ville aaaaldri tørt spurt om hun også kunne, mens de andre to er litt mer frempå. Synes det er synd de som er mest frempå skal komme "lengst"...

Dagens sukk!!! VIRKELIG!!!! Er overgitt her! Dagens lek slutter klokken 16, for da skal hun ene jenta hjem - og drar med seg sin overnattingsgjest, så står jeg her da med ei jente som er lei seg :(

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 13:57

Hva med å ta kontakt med foreldrene til disse, og invitere begge to til overnatting hos dere? Noen ganger må man gjøre slike grep for barnas skyld vet du. Hvis jenta di er av den forsiktige typen, kan det tenkes det også vil være en fordel for henne å ha overnatting på hjemmebane i første omgang.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 13:58

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 juli 2012 - 13:55:

De tre leker jo hele dagen, så synes det er litt trist for min jente da. Jeg inviterer alltid de to, så ikke en av de skal stå alene. Skjønner ikke, er ikke dette sunn fornuft da?!?! Hadde skjønt det om jenta mi var masete, sutrete, eller de ikke lekte noe greit, men slik er det jo ikke. Jenta mi ville aaaaldri tørt spurt om hun også kunne, mens de andre to er litt mer frempå. Synes det er synd de som er mest frempå skal komme "lengst"... Dagens sukk!!! VIRKELIG!!!! Er overgitt her! Dagens lek slutter klokken 16, for da skal hun ene jenta hjem - og drar med seg sin overnattingsgjest, så står jeg her da med ei jente som er lei seg :(

Så inviter dem begge to på overnatting da. Eller be den ene ene dagen og den andre neste dag. Eller legg til rette for besøk/overnatting av andre barn:)

#4 Tredjemann på vei :D

Tredjemann på vei :D

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 154 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:01

Hva med å snakke med de andre mødrene da? Personlig synes jeg det høres litt voldsomt ut med overnattinger i hytt og pine hele sommeren, men forstår det er sårt for jenta di å ikke bli invitert. Det er desverre gjerne litt sånn når det er 3 og ikke 2 eller 4 barn, for de har en tendens til å dele seg i par, og da er det de to som har best kjemi eller som er mest like som rotter seg sammen...

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:03

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 juli 2012 - 13:58:

De tre leker jo hele dagen, så synes det er litt trist for min jente da. Jeg inviterer alltid de to, så ikke en av de skal stå alene. Skjønner ikke, er ikke dette sunn fornuft da?!?! Hadde skjønt det om jenta mi var masete, sutrete, eller de ikke lekte noe greit, men slik er det jo ikke. Jenta mi ville aaaaldri tørt spurt om hun også kunne, mens de andre to er litt mer frempå. Synes det er synd de som er mest frempå skal komme "lengst"... Dagens sukk!!! VIRKELIG!!!! Er overgitt her! Dagens lek slutter klokken 16, for da skal hun ene jenta hjem - og drar med seg sin overnattingsgjest, så står jeg her da med ei jente som er lei seg :(
Så inviter dem begge to på overnatting da. Eller be den ene ene dagen og den andre neste dag. Eller legg til rette for besøk/overnatting av andre barn:)

Ja, dette så kanskje lettvindt ut. Nå inviterer jeg stadig disse to på overnatting. Kanskje jeg og er litt av den forsiktige typen, for jeg synes det er litt "frekt" og invitere når jeg nettopp pratet med den ene moren som sa hun skulle ha hun ene jenta på overnatting.

Skal jeg ringe og si, de to kan sove her i stede? Jeg hadde termin for 5 dager siden, og det er egentlig ikke så greit og ha de her akkurat nå... vet jo ikke når fødselen skjer. Hadde det ikke vært for det - så skulle jeg gjerne invitert de til overnatting her.

Jeg kjenner bare jeg blir skikkelig lei meg på jenta mi sine vegner. Men så fort baby er født, så kan de overnatte her alt de vil. Kjempehyggelige jenter er det - kunne ønske de to andres foreldre kunne tenkt litt lengre... eller kanskje det bare er meg som er helt på jordet...?

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:22

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 juli 2012 - 14:03:

Ja, dette så kanskje lettvindt ut. Nå inviterer jeg stadig disse to på overnatting. Kanskje jeg og er litt av den forsiktige typen, for jeg synes det er litt "frekt" og invitere når jeg nettopp pratet med den ene moren som sa hun skulle ha hun ene jenta på overnatting. Skal jeg ringe og si, de to kan sove her i stede? Jeg hadde termin for 5 dager siden, og det er egentlig ikke så greit og ha de her akkurat nå... vet jo ikke når fødselen skjer. Hadde det ikke vært for det - så skulle jeg gjerne invitert de til overnatting her. Jeg kjenner bare jeg blir skikkelig lei meg på jenta mi sine vegner. Men så fort baby er født, så kan de overnatte her alt de vil. Kjempehyggelige jenter er det - kunne ønske de to andres foreldre kunne tenkt litt lengre... eller kanskje det bare er meg som er helt på jordet...?

Du kunne jo sagt til moren dine tanker om dette ihvertfall. Eller er det barnevakt du er ute etter siden du skal føde snart?

Jeg syns det må være lov av folk og invitere noen til overnatting uten å måtte ta hensyn til andre barn hele tiden. Antagelig leker disse to barna best sammen, og sånn er det.

Henger dine barn med disse ellers i året også? Siden de tross alt er så forskjellige som du sier?

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:22

Vis innleggTobarnsmamma - ønsker nr.3 skrev 23 juli 2012 - 14:01:

Hva med å snakke med de andre mødrene da? Personlig synes jeg det høres litt voldsomt ut med overnattinger i hytt og pine hele sommeren, men forstår det er sårt for jenta di å ikke bli invitert. Det er desverre gjerne litt sånn når det er 3 og ikke 2 eller 4 barn, for de har en tendens til å dele seg i par, og da er det de to som har best kjemi eller som er mest like som rotter seg sammen...

Det er liksom det, disse jentene rotter seg ikke sammen, den ene eller den andre veien. De har det utrolig fint i sammen.

Tenker litt, kanskje foreldrene synes det holder med en jente, og det respekterer jeg jo når jeg bare har kjølt meg kraftig ned her. Og i og med de to andre er litt mer "frempå", så blir det jo slik det blir. Så får de 3 sove her i sammen, og så få de to sove i sammen hos de andre foreldrene. Jeg kan jo ikke bestemme over andre, må lære meg det der snart ;)

Jajja, får se om jeg får ta med gollejenta mi på kino eller noe sånn i kveld da... så kanskje ikke hun tenker på det her så mye.

Så fort denne babyen bare kan komme seg UT, så skal jeg invitere de på overnatting her :) De leker og har det så greit, ingen stress å ha de her i det hele tatt. Må bare forklare jenta mi det at om ikke lenge til så blir det overnatting på henne og.

HI

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:23

Ja, dette så kanskje lettvindt ut. Nå inviterer jeg stadig disse to på overnatting. Kanskje jeg og er litt av den forsiktige typen, for jeg synes det er litt "frekt" og invitere når jeg nettopp pratet med den ene moren som sa hun skulle ha hun ene jenta på overnatting. Skal jeg ringe og si, de to kan sove her i stede? Jeg hadde termin for 5 dager siden, og det er egentlig ikke så greit og ha de her akkurat nå... vet jo ikke når fødselen skjer. Hadde det ikke vært for det - så skulle jeg gjerne invitert de til overnatting her. Jeg kjenner bare jeg blir skikkelig lei meg på jenta mi sine vegner. Men så fort baby er født, så kan de overnatte her alt de vil. Kjempehyggelige jenter er det - kunne ønske de to andres foreldre kunne tenkt litt lengre... eller kanskje det bare er meg som er helt på jordet...?

Kanskje foreldrene har en ordning seg imellom? Kan jo være mange grunner til noe sånt f.eks.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:25

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 juli 2012 - 14:22:

Du kunne jo sagt til moren dine tanker om dette ihvertfall. Eller er det barnevakt du er ute etter siden du skal føde snart? Jeg syns det må være lov av folk og invitere noen til overnatting uten å måtte ta hensyn til andre barn hele tiden. Antagelig leker disse to barna best sammen, og sånn er det. Henger dine barn med disse ellers i året også? Siden de tross alt er så forskjellige som du sier?

å nei, hehe :) jeg er ikke avhengig av min jentes veninners foreldre for å komme meg til fødestua, hehe ;) Det er ordnet for lengst heldigvis :)

Nei, er enig med deg, kan ikke forlange noe som helst. Men jeg synes alikavel det er trist at det er mi jente som alltid står igjen i slike situasjoner. De leker hele året, men jenta mi går i klasse med hun ene - de er liksom besteveninner da. Men de leker PERFEKT med denne 3. jenta, som er ei kjempekoselig jente :)

Men har som sagt kjølt med ned litt, andre synes det kanskje "Holder" med en på overnatting, noe jeg selvføgelig må respektere. Jeg synes ikke det er noe pes med to, men vi er jo forskjellige, for all del.

HI

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:32

For det første tenker jeg at siden de bare er åtte år, så er det i regi av foreldrene, så det er først og fremst de du må snakke med. Si hva du føler, at jenta di til stadighet er lei seg pga disse overnattingene, og om de kanskje også av og til kan invitere henne også. Si at du er høygravid og ikke kan/klarer på nåværende tidspunkt å ha alle hjemme hos deg.

Man kan bli fortvilet når man ser samspillet mellom barn som til tider kan være nokså ubarmhjertig, men man må ikke ta seg for nær av det heller. Tror vi identifiserer oss altfor mye med barna og glemmer å være den voksne og fornuftige. Ha en god dialog med foreldrene, det er vi som styrer når de er så små. Lar man barna få ture fram som de vil, så skjer det ofte slike ting. De har ikke utviklet den samme samvittigheten som voksne (burde) ha:-)

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:52

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 juli 2012 - 14:32:

For det første tenker jeg at siden de bare er åtte år, så er det i regi av foreldrene, så det er først og fremst de du må snakke med. Si hva du føler, at jenta di til stadighet er lei seg pga disse overnattingene, og om de kanskje også av og til kan invitere henne også. Si at du er høygravid og ikke kan/klarer på nåværende tidspunkt å ha alle hjemme hos deg. Man kan bli fortvilet når man ser samspillet mellom barn som til tider kan være nokså ubarmhjertig, men man må ikke ta seg for nær av det heller. Tror vi identifiserer oss altfor mye med barna og glemmer å være den voksne og fornuftige. Ha en god dialog med foreldrene, det er vi som styrer når de er så små. Lar man barna få ture fram som de vil, så skjer det ofte slike ting. De har ikke utviklet den samme samvittigheten som voksne (burde) ha:-)

Jo, enig med deg.

HI

Men jeg er ikke av den typen som kommer til å be noen "forandre" planene sine hverken nå, eller fremover. De får gjøre som de vil, så får mi jente bare lære seg at verden noen ganger er fryktelig urettferdig og brutal....

Kunne iallefall ønske foreldrene kunne tatt det utenfor min datters "øre" når det gjelder slikt... til og med forann meg ;) ...

#12 M+M+baby2012

M+M+baby2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 204 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:56

kanskje foreldrene syns det holder med 1 da de skal spise middag, og ha plass madrasser etc. og da velger de hverandre de 2 andre.

husker n[r jeg var liten var vi 3 og jeg ble holdt utenfor gr[t og ville hjem

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 621 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 15:00

Vis innleggM+M+baby2012 skrev 23 juli 2012 - 14:56:

kanskje foreldrene syns det holder med 1 da de skal spise middag, og ha plass madrasser etc. og da velger de hverandre de 2 andre. husker n[r jeg var liten var vi 3 og jeg ble holdt utenfor gr[t og ville hjem

Ja, jeg forstår godt det kanskje holder en en på overnatting. Jeg bare ble litt "fyrt opp" tidligere i dag... Har skjerpet meg litt nå. Synes det er leit, men sånn er det jo bare. Får finne på noe koselig med mi jente i kveld så kompenserer jeg litt på den måten.

Spurte jenta mi om hun var lei seg siden hun ikke kunne overnatte, hun sa NEI det gjorde ikke noe. Kan være hun ikke tør si det hun føler, eller kanskje hun synes det er ok...? Hvem vet.

HI