Gå til innhold

Nummer to på vei - trenger vi tvillingvogn?


Pumba78

Anbefalte innlegg

Vi venter nummer to, lilleberta er 21 måneder og det blir to år og 4 måneder mellom dem.

 

Er det noen som har barn med samme aldersforskjell, og som har tips?

Jenta er laaangt fra å være ferdig med vogn, men trenger vi en dobbeltvogn - har dere fått bruk for deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Vi har 2 år og 3 mnd mellom våre to, og ikke hatt behov for tvillingvogn. Vi kjøpte heller et multiboard (ståbrett) til storesøster.

 

Den første tiden var hun litt sjalu på babyen i vognen, men det gikk fort over. Og hun var da uansett så stor at hun kunne gå på turer uten vogn. Men kommer jo an på om dere f.eks trenger å gå til og fra bhg hver dag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 15 mnd mellom mine, og kunne forsåvidt klart meg uten søskenvogn:/(nå er han 16 mnd). Eldste min går mye, hater å sitte i vogn. Har også en bæresele jeg kan ha han i om han skulle bli trett. Men han sover fremdeles på dagtid- så sånn sett er det greit. Også om man skal på lengre turer, er det greit å ha. Men jeg kunne klart meg uten søskenvogn, og angrer liiiitt på at jeg kjøpte en så dyr en :/ Men om jenta di liker seg i vogn- da er det gjerne greit? Ville ikke lagt så mye penger i søskenvogna tror jeg, heller kjøpt en brukt- og hatt en god singelvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også 2 år og 4 mnd mellom mine - har ikke søsenvogn og har heller ikke savnet det. Veldig kjekt med ståbrett :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 14,5 mnd mellom mine og elsker tvillingvognen vi fikk i hus for et par uker siden :) Minsten er nå 6 uker og for at jeg skal kunne ha begge med så vi ikke en annen utvei enn å kjøpe tvillingvogn, og jeg angrer ikke! Den er rett og slett helt super! Vi bestillte fra Tyskland og sparte mange tusen på det! Helt splitter ny Tfk twinner twist :) Du får jo litt større forskjell mellom dine små, og dersom dere oftest er to når dere skal noe vil dere ikke trenge det, men jeg er mye alene da samboer jobber skift så her er behovet stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 18 mndr mellom.. jeg hadde ikke tenkt å kjøpe søskenvogn, siden eldste hater vogn.. men har akkurat kjøpt phil and teds.. prøvde søskenbrett først, men ingen suksess.. har ikke hatt den så lenge, men fått brukt den masse og digger den..

:) veldig liten og enkel å ta med seg.

 

ville ventet til barnet kommer med å kjøpe.. da ser du litt mer om du vil ha eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi venter nr to i oktober og har bestemt meg for å utsette akkurat det kjøpet. Det blir 15/16 mnd mellom dem.

 

Jeg tar hjem bhg-vogn hver fredag så kan Lillegutt sove i den i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 23 mnd mellom mine, og dobbeltvognen ble etterhvert flittig brukt siden jeg går til/ fra barnehagen med dem og ikke hadde verken tålmodighet eller tid til å la 2-åringen gå i sitt eget (meeeget langsomme) tempo :P Hver en liten stein og kvist skulle undersøkes og debatteres, og med en utålmodig lillesøs i vogna var det ikke så aktuelt med stopp for hver andre meter, ergo veldig kjekt å kunne putte dem begge oppi vogna og dure avgårde. Men den ble ikke brukt noe særlig før lillesøster ble drøye halvåret gammel, siden hun HATET vogn som liten baby og bare hyyylte hver gang vi prøvde. Da var det mer praktisk med baby i sjal og storesøster i trilla, så kanskje lurt å ikke investere i den aller dyreste vogna før man ser behovet.. Jeg kjøpte min brukt på finn til 1200 kr, og den har jeg vært veldig godt fornøyd med (GT Safari dobbel)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...