Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvor fort etter p-pilleslutt ble DU gravid?

• Logg inn for å svare
27 svar til dette emnet

#21 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 075 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 11:56

Jeg har 2 barn, og jeg slutta aldri på pilla. Bare glemte den et par ganger :) Gikk forøvrig på Loette selv (og Trionetta før det)
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Student1313

Student1313

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 13:19

Vis innleggTobarnsmamma - ønsker nr.3 skrev 23 juli 2012 - 11:55:

Vis innleggJuliea - kukløsklan skrev 23 juli 2012 - 10:44:

Har tre venninner som brukte over et år de gikk alle på Loette, vet ikke om det har sammenheng, men nevner det siden jeg ser nå du skrev du går på den.

Men det har sikkert også en sammenheng med hvor hyppig man har sex etter p-pilleslutt. Om man har sex hver dag og ikke blir gravid på over et år, tror jeg ikke man er helt frisk?
Når vi først skal prøve igjen, så skal vi virkelig gå inn for det, hehe:-p

Vi brukte også et år, brukte ceracette. Og vi hadde ikke sex sjelden eller gjorde noe annet "feil". Ble til slutt gravid uten noe hjelp.

#23 Nordhagenjentene :)

Nordhagenjentene :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 789 Innlegg:
  • StedElverum

Skrevet 23 juli 2012 - 13:23

Første gang: Yasminelle og 1 mensen (den du får da du slutter) før positiv test

Andre gang: Sluttet i mai 2011 pga "blodproppnivåer" i blodet (Yasmin), men hadde bare sex på "sikre dager" frem til mars 2012 - Positiv test 1.april. Så prøvde bare en måned.

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 048 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:01

Første gang: Yasmin. Ble gravid med en gang etter p-pilleslutt, fikk ikke "vanlig" mens etterpå i det hele tatt (annet enn bortfallsblødningen rett etterpå). Ble mao gravid på første eggløsning.

Andre gang: Cerazette - da brukte vi av ymse årsaker kondom de første tre månedene etter pilleslutt, og ble gravid med en gang vi sluttet med kondom da også.

Vi er heldige!

#25 Tredjemann på vei :D

Tredjemann på vei :D

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 123 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:07

Ser at det for de fleste går rimelig kjapt ja, så det gjør det kanskje for oss denne gangen også. Første gang ble jeg gravid mens jeg brukte Trionetta og andre gangen brukte vi kondom eller "sikre perioder", som viste seg å være ganske usikre, hehe:-p

Grunnen til at jeg spør er fordi dette er den eneste gangen vi har tenkt å planlegge en graviditet og fordi jeg hadde et laaangt opphold på flere måneder uten blødning til jeg begynte på Loette i 2010. Men satser på det skyldtes stress og ikke noe annet feil:-)

#26 Fomle84

Fomle84

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 099 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:33

Med nr. 2 ble jeg gravid i 5 pp. Holdt på å flytte så ble ikke skikkelig prøving før de to siste prøve periodene. Denne gang slutta jeg på pilla i februar, ennå ikke blitt gravid til tross for masse prøving.. Håper det klaffer snart :)

#27 El1

El1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 14:39

Sluttet i juni, ble gravid i mars.

#28 BellaSuz

BellaSuz

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 088 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 16:21

Gikk på Yasmin og sluttet etter siste mens, ble gravid i første periode (rakk ikke få blødning etter pilleslutt) Det hadde jeg aldri trodd, da jeg brukte 5 mnd sist og var 5 år yngre..!:))