Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Med fare for atter en gang å erte på meg forumets katteeigere....

• Logg inn for å svare
106 svar til dette emnet

#101 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 541 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 20:52

Rifledama......

Du prøver å rakke ned på andre fordi de ikke vet alle jaktlovene, og fremhever deg selv og alt du har lært på jegerprøvekurset....

Tror du møter deg selv i døra, gitt, når du snakker om å møte folk som ikke vet hva de snakker om....

Visste du ikke at det er ulovlig å skyte andres husdyr???

Annonsebilag
Annonsebilag

#102 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 541 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 20:55

Vis innleggpeacock skrev 05 august 2012 - 20:51:

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 august 2012 - 14:01:

Det rare er at jeg har aldri blitt plaget av kattedritt i hagen..... derimot har jeg opplevd at naboers unger har tisset i hagen min og også at toåringen til naboen som sprang bukseløs i sommerdagen la en kabel på plenen. Og hva fulle folk på vei hjem fra byen legger igjen trenger jeg ikke nevne en gang... Dere som er for å steine, forgifte og skyte katter.... mener dere jeg kan gjøre det samme da?? Didn't think so....
Er der virkelig ingen som har fortalt deg at man får bot for å gjøre fra seg offentlig? Barn får ikke bot men foreldrene er ansvarlig og kan bli erstatningspliktige om barnet ikke oppfører seg. Katter får heller ikke bot, men heldigvis er katteeiere ansvarlig for å dekke eventuelle skader dyret volder. Hvem er det som gidder å rydde/vaske/reparere etter naboens katt? Ikke meg i hvert fall, da sender jeg som minimum en regning for mine utgifter! Og hvorfor er det jeg skal akseptere at sønnen min skal leke i en sandkasse full av kattebæsj? Han kan faktisk bli syk om han skulle spise det.

Siden alle typer dyr kan gjøre fra seg i en sandkasse, så er vel det mest logiske at alle skaffer seg noe å ha over sandkassene sine. Eller skal vi utrydde alle dyr og fugler slik at vi kan leve i troen at sandkassene våre er rene?

#103 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 05 august 2012 - 21:01

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 august 2012 - 20:55:

Vis innleggpeacock skrev 05 august 2012 - 20:51:

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 august 2012 - 14:01:

Det rare er at jeg har aldri blitt plaget av kattedritt i hagen..... derimot har jeg opplevd at naboers unger har tisset i hagen min og også at toåringen til naboen som sprang bukseløs i sommerdagen la en kabel på plenen. Og hva fulle folk på vei hjem fra byen legger igjen trenger jeg ikke nevne en gang... Dere som er for å steine, forgifte og skyte katter.... mener dere jeg kan gjøre det samme da?? Didn't think so....
Er der virkelig ingen som har fortalt deg at man får bot for å gjøre fra seg offentlig? Barn får ikke bot men foreldrene er ansvarlig og kan bli erstatningspliktige om barnet ikke oppfører seg. Katter får heller ikke bot, men heldigvis er katteeiere ansvarlig for å dekke eventuelle skader dyret volder. Hvem er det som gidder å rydde/vaske/reparere etter naboens katt? Ikke meg i hvert fall, da sender jeg som minimum en regning for mine utgifter! Og hvorfor er det jeg skal akseptere at sønnen min skal leke i en sandkasse full av kattebæsj? Han kan faktisk bli syk om han skulle spise det.
Siden alle typer dyr kan gjøre fra seg i en sandkasse, så er vel det mest logiske at alle skaffer seg noe å ha over sandkassene sine. Eller skal vi utrydde alle dyr og fugler slik at vi kan leve i troen at sandkassene våre er rene?

Om sandkassen ikke står under et tre og familien ikke har hund eller andre dyr er det liten sannsynlighet for at annet enn naboens katter gjør fra seg der. Katter er trent til å bæsje i sand, det er ikke andre dyr. Det går ikke akkurat så mye sauer, geiter og elger rundt her i byen i hvert fall. Jeg har bare opplevd kattebæsj i min sandkasse, og det er ikke så veldig lekkert, egentlig.

#104 meg mamma?

meg mamma?

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 621 Innlegg:

Skrevet 06 august 2012 - 17:59

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 august 2012 - 13:39:

Nå har vi prøvd alt av tips og råd folk har kommet med både på dette forumet og andre nettsted. Det eneste som virka var å fange naboens katter(som hun skaffet seg for å irritere) i en postsekk i lag med en av pyntestenene hennes. De sover nå på 100meters dyp på havet, og jeg har foreløbig ingen kattedritt på tomta der ungene leker. Dyreelskere burde holde seg vekke fra sånne forum, da de har ingenting vettig å komme med utenom tomme trusler og drittpreik :)

Jeg sier det igjen, herregud.

Mitt forrige svar ble tydeligvis slettet......mens visse andre idioter får legge ut svar om hvordan en piner og plager dyr....

#105 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 541 Innlegg:

Skrevet 06 august 2012 - 18:15

Vis innleggpeacock skrev 22 juli 2012 - 12:10:

Vis innleggAnonym bruker skrev 22 juli 2012 - 12:02:

Hvor finner jeg loven om at det ikke er lov å klippe gress på søndager?

http://www.lovdata.n...950224-012.html §3.

Søndager er ikke helligdager, så den loven der gjelder faktisk ikke søndager.

I følge bibelen er søndag hviledag, men ikke noen helligdag. Om du nevner 1. juledag, 1.påskedag og slikt, så kan vi heller snakke om helligdager. Helligdager er noe vi mennesker har bestemt skal være det. Offisielle flaggdager kan kanskje fortelle deg noen av de helligdagene, om du legger godviljen til ;)

Hvor ofte klipper folk i Norge gresset de to dagene jeg nevner? Tror faktisk ikke det har skjedd noengang. For Norge har ikke plener som trenger klipp de dagene der, serru ;)

#106 86_mtg

86_mtg

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 591 Innlegg:

Skrevet 06 august 2012 - 18:23

Til #6:
Du sier at katter ikke kan gå i bånd?
Jeg har katt og jeg bor i blokk. Her er det kun lov med katter om det dreier seg om innekatter. Flere av mine naboer har katt, og de gjør som meg: Vi går tur med katten vår - i bånd. Så at det ikke lar seg gjøre er bare tull.
Trenger ikke ha dem fra de er kattunger en gang.
Min var 6 år da vi fikk han.
Han var da vandt til å være ute som han ville, og etter vi flyttet inn i blokka, ble han innekatt med bånd ute. Dette funker flott som bare det.
Oss to og lille Markus <3

#107 86_mtg

86_mtg

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 591 Innlegg:

Skrevet 06 august 2012 - 18:35

Er selv ett kattemenneske jeg. Oppvokst på en lite tettsted, hvor alle rundt meg hadde katt. Vi hadde også katt. Selvsagt hendte det vi møtte på en og annen kattebæsj i sandkassa da vi var små, denne tok vi opp med spaden, heiv bort og leika videre.

Kunne ikke la mat stå ubevoktet på benken, måtte alltid se til det. På sommeren da vi luftet, kom det selvsagt kattebesøk til oss. Sånn var det bare. Plaget ikke familien min da jeg var liten. Men dette er sikkert fordi vi var vandt til det, og hadde katt selv.

Jeg ser at dette kan være en noe irriterende sak for de som velger å ikke ha/ikke kan ha katt. Skal man virkelig måtte flytte i ett hus helt på vidda for å slippe dette? Det syntes jeg er noe urimelig.
Selvsagt er det slik at katter ikke lar seg dressere (vaneligvis). Er det ikke slik at kastrerte og steriliserte katter ikke har den "trangen" til å luske rundt så mye da? Om alle bare tok ansvar og kastrerte og steriliserte katten sin, så ville man for det første slippe overpopulasjonen av katter, og at de dukker opp på steder de ikke er ønsket.

Det er kanskje vanskelig å finne en løsning på ett slikt problem, men bare naboer kan være flinkere til å lytte til hverandre og respektere hverandres grenser og ønsker tror jeg man kommer langt. Om katten "terroriserer" nabolaget, ja da må kanskje pus bli innepus da, med båndtvang ute. Det går iallefall an å prøve..
Oss to og lille Markus <3